Německá vláda schválila novelu zákona o Volkswagenu, Bruselu to nestačí

Německá vláda včera schválila revidovanou verzi 48 let starého zákona, který upravoval způsob strategického rozhodování v koncernu Volkswagen a chránil jej před nekontrolovatelným převzetím. V této souvislosti však vzniká nový, velice prostý problém - němečtí zákonodárci do novely nezakomponovali všechny připomínky EU. Starý zákon totiž porušoval základní pravidla EU o volném pohybu kapitálu a tak byla ze strany Bruselu zahájena silná intervence na jeho pozměnění.

Podle nového zákona bude všechna strategická rozhodnutí schvalovat stále 80 procent akcionářů, čímž někteří většinoví akcionáři získávají efektivní blokovací menšinu při schvalování důležitých kroků. Vyňata sice byla část, která zaručovala Volkswagenu přímou ochranu před „nepřátelským“ převzetím, s tímto není EU spokojena. Do řešení problému se vložila i Evropská komise, která Německu pohrozila soudním procesem pro nerespektování Evropského soudního tribunálu, podle komise je totiž novela nedostatečná a řeší jen málo podstatných bodů.

Uvidíme, jak se celá věc bude vyvíjet dále. Je zřejmě ovšem jen otázkou času, než jakákoli nestandardní omezení ze strany německých zákonů zmizí a Volkswagen ovládne jiná společnost.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků