Německá novinka: výnosy z dálničních známek snížit cenu benzínu

Náši západní sousedé možná od roku 2008 zavedou dálniční známky pro osobní automobily. Bavorská vláda, která je strůjcem této myšlenky, však nehodlá takto vybrané peníze použít na výstavbu nových dálnic, jak je většinou zvykem, ale použít je jako "dotaci" na paliva.

V Německu v této chvíli stojí litr benzínu okolo 1,38 € a třeba v sousedním Rakousku jen 1,17 €. Vysoký rozdíl pak znamená, že mnoho německých řidičů jezdí čerpat palivo do sousedních zemí. Navíc od nového roku vzroste v Německu DPH ze současných 16 procent na 19 a paliva tak opět zdraží.

Pokud by se bavorské vládě podařilo prosadit tento nápad do spolkového zákona ve svém nynějším návrhu, snížily by výnosy za dálniční známky ceny naturalu zhruba o 18 centů a nafty o 15 centů. Tím vy se ceny výrazně přiblížily okolním zemím a němečtí motoristé by nemuseli jezdit k sousedům. Celkový přínos pro ekonomiku by měl být dle odhadů okolo 4,9 mld. eur za dálniční známky a zhruba 2 mld. eur na zvýšených výnosech čerpacích stanic.

Bavorská vláda se tak pokouší snížit vysoké daně novými poplatky. Místo snížení spotřebních a dalších daní, které jsou na paliva uvalena, přijde s nápadem, že zavede novou "daň", kterou pak bude dotovat vysoce zdaněné paliva. Možná by nebylo do věci zvýšit daně firmám o 10 procent, kterými by se poté kompenzovalo DPH. Případně najít jiné daně, které by se snížily vybráním peněz novými poplatky. Jak jednoduché... A nebo spíše podivné?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků