Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Automobilka Borgward oficiálně založená v roce 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roce 1961. Na svět přitom přivedla několik zajímavých vozů a motorů. Například šestnáctiventilová jednotka 1,5 l byla na přelomu 50. a 60. let dvacátého století používána i mezi soukromníky ve Formuli 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnuk zakladatele automobilky chce obnovit zašlou slávu. Značka Borgward totiž byla první německá automobilka, která začala po válce vyrábět moderní auta

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 byl zase považován za první moderní poválečné německé auto s moderní aerodynamickou karoserií, které prý sloužilo i jako inspirace v zahraničí. Většina německé poválečné produkce se totiž soustředila na motocykly a malá levná moto-auta.

Nyní se chce Christian Borgward, vnuk zakladatele automobilky Carla Borgwarda, znovu prosadit v automobilovém průmyslu. Více se máme dozvědět na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě 3. března 2015.

Zatím se neví, zda se Borgward hodlá prosadit jako výrobce vozů, nebo jako karosárna, případně jako dodavatel dílů. Společnost dříve vyráběla vedle osobních aut také lodě, autobusy, nákladní auta a helikoptéry.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků