Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Automobilka Borgward oficiálně založená v roce 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roce 1961. Na svět přitom přivedla několik zajímavých vozů a motorů. Například šestnáctiventilová jednotka 1,5 l byla na přelomu 50. a 60. let dvacátého století používána i mezi soukromníky ve Formuli 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnuk zakladatele automobilky chce obnovit zašlou slávu. Značka Borgward totiž byla první německá automobilka, která začala po válce vyrábět moderní auta

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 byl zase považován za první moderní poválečné německé auto s moderní aerodynamickou karoserií, které prý sloužilo i jako inspirace v zahraničí. Většina německé poválečné produkce se totiž soustředila na motocykly a malá levná moto-auta.

Nyní se chce Christian Borgward, vnuk zakladatele automobilky Carla Borgwarda, znovu prosadit v automobilovém průmyslu. Více se máme dozvědět na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě 3. března 2015.

Zatím se neví, zda se Borgward hodlá prosadit jako výrobce vozů, nebo jako karosárna, případně jako dodavatel dílů. Společnost dříve vyráběla vedle osobních aut také lodě, autobusy, nákladní auta a helikoptéry.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků