Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Automobilka Borgward oficiálně založená v roce 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roce 1961. Na svět přitom přivedla několik zajímavých vozů a motorů. Například šestnáctiventilová jednotka 1,5 l byla na přelomu 50. a 60. let dvacátého století používána i mezi soukromníky ve Formuli 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnuk zakladatele automobilky chce obnovit zašlou slávu. Značka Borgward totiž byla první německá automobilka, která začala po válce vyrábět moderní auta

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 byl zase považován za první moderní poválečné německé auto s moderní aerodynamickou karoserií, které prý sloužilo i jako inspirace v zahraničí. Většina německé poválečné produkce se totiž soustředila na motocykly a malá levná moto-auta.

Nyní se chce Christian Borgward, vnuk zakladatele automobilky Carla Borgwarda, znovu prosadit v automobilovém průmyslu. Více se máme dozvědět na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě 3. března 2015.

Zatím se neví, zda se Borgward hodlá prosadit jako výrobce vozů, nebo jako karosárna, případně jako dodavatel dílů. Společnost dříve vyráběla vedle osobních aut také lodě, autobusy, nákladní auta a helikoptéry.

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků