Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Automobilka Borgward oficiálně založená v roce 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roce 1961. Na svět přitom přivedla několik zajímavých vozů a motorů. Například šestnáctiventilová jednotka 1,5 l byla na přelomu 50. a 60. let dvacátého století používána i mezi soukromníky ve Formuli 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnuk zakladatele automobilky chce obnovit zašlou slávu. Značka Borgward totiž byla první německá automobilka, která začala po válce vyrábět moderní auta

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 byl zase považován za první moderní poválečné německé auto s moderní aerodynamickou karoserií, které prý sloužilo i jako inspirace v zahraničí. Většina německé poválečné produkce se totiž soustředila na motocykly a malá levná moto-auta.

Nyní se chce Christian Borgward, vnuk zakladatele automobilky Carla Borgwarda, znovu prosadit v automobilovém průmyslu. Více se máme dozvědět na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě 3. března 2015.

Zatím se neví, zda se Borgward hodlá prosadit jako výrobce vozů, nebo jako karosárna, případně jako dodavatel dílů. Společnost dříve vyráběla vedle osobních aut také lodě, autobusy, nákladní auta a helikoptéry.

Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků