Němci vypálili Tesle rybník. Mají nejrychlejší nabíječku elektromobilů na světě

Nabíječka stojí u dálnice poblíž bavorského městečka Jettingen-Scheppach. Díky výkonu až 450 kW se doba nabíjení blíží době běžného tankování.

Německé automobily BMW a Porsche představily nabíjecí stanici pro elektromobily, která svou rychlostí překonává všechny dosud existující systémy. Výrobci tak předběhli americkou Teslu, která vyvíjí novou výkonnější verzi své nabíječky Supercharger.

Nabíječka od BMW a Porsche dokáže baterie testovacích elektromobilů nabít na 80 procent kapacity za 15 minut. Současné nabíječky Tesly podle údajů americké automobilky na stejný úkol potřebují kolem půl hodiny. Dostatek elektřiny na ujetí sta kilometrů dokáže nabíječka do baterií dostat za tři minuty.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Prototyp výkonné nabíječky vytvořilo konsorcium, jehož členy jsou kromě BMW a Porsche také automobilka Daimler či průmyslový gigant Siemens. Cílem konsorcia je postavit po Německu a později celé Evropě sít podobně rychlých nabíjecích stanic. Z Tesly odchází hlavní právník, nahradí jej specialista na soudní spory Průmysl a energetika Z Tesly odchází hlavní právník, nahradí jej specialista na soudní spory.

Veřejně dostupná nabíječka stojí u bavorského městečka Jettingen-Scheppach u dálnice A8 spojující Mnichov se Stuttgartem. V současnosti dostupné sériové elektromobily ale nedokážou její výkon využít, nabíjení jim tak potrvá déle. Elektromobil, který zvládal nabíjení v plném tempu, muselo Porsche vybavit dodatečným chlazením baterií, které se při takto rychlém nabíjení silně zahřívají.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

K budování sítě nabíječek automobilky nutí stále se zpřísňující legislativa omezující emise osobních vozů. Aby ale automobilky přesvědčily zákazníky k nákupu elektromobilu, musí je přesvědčit, že vozy dokážou fungovat v každodenním životě bez omezení. Proto se automobilky pouštějí do vývoje a budování sítě dobíjecích stanic. Zatímco řada automobilek kvůli tomu zakládá společné podniky, Tesla síť buduje sama. V Česku má nyní tři dobíjecí stanice – ve Vestci u Prahy, u Humpolce a v Olomouci.

Autor: Štěpán Bruner

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků