Němci vypálili Tesle rybník. Mají nejrychlejší nabíječku elektromobilů na světě

Nabíječka stojí u dálnice poblíž bavorského městečka Jettingen-Scheppach. Díky výkonu až 450 kW se doba nabíjení blíží době běžného tankování.

Německé automobily BMW a Porsche představily nabíjecí stanici pro elektromobily, která svou rychlostí překonává všechny dosud existující systémy. Výrobci tak předběhli americkou Teslu, která vyvíjí novou výkonnější verzi své nabíječky Supercharger.

Nabíječka od BMW a Porsche dokáže baterie testovacích elektromobilů nabít na 80 procent kapacity za 15 minut. Současné nabíječky Tesly podle údajů americké automobilky na stejný úkol potřebují kolem půl hodiny. Dostatek elektřiny na ujetí sta kilometrů dokáže nabíječka do baterií dostat za tři minuty.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Prototyp výkonné nabíječky vytvořilo konsorcium, jehož členy jsou kromě BMW a Porsche také automobilka Daimler či průmyslový gigant Siemens. Cílem konsorcia je postavit po Německu a později celé Evropě sít podobně rychlých nabíjecích stanic. Z Tesly odchází hlavní právník, nahradí jej specialista na soudní spory Průmysl a energetika Z Tesly odchází hlavní právník, nahradí jej specialista na soudní spory.

Veřejně dostupná nabíječka stojí u bavorského městečka Jettingen-Scheppach u dálnice A8 spojující Mnichov se Stuttgartem. V současnosti dostupné sériové elektromobily ale nedokážou její výkon využít, nabíjení jim tak potrvá déle. Elektromobil, který zvládal nabíjení v plném tempu, muselo Porsche vybavit dodatečným chlazením baterií, které se při takto rychlém nabíjení silně zahřívají.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

K budování sítě nabíječek automobilky nutí stále se zpřísňující legislativa omezující emise osobních vozů. Aby ale automobilky přesvědčily zákazníky k nákupu elektromobilu, musí je přesvědčit, že vozy dokážou fungovat v každodenním životě bez omezení. Proto se automobilky pouštějí do vývoje a budování sítě dobíjecích stanic. Zatímco řada automobilek kvůli tomu zakládá společné podniky, Tesla síť buduje sama. V Česku má nyní tři dobíjecí stanice – ve Vestci u Prahy, u Humpolce a v Olomouci.

Autor: Štěpán Bruner

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků