Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Potřebujete obrněné vozidlo, ale normální SUV či limuzíny pro vás nemají dostatek stylu? Německý úpravce Trasco má odpověď na vaše trable.

V nabídce společnosti Trasco, sídlící v německých Brémách, najdete povětšinou limuzíny nebo SUV, jejichž původní bezpečnost byla povýšena na další úroveň díky pancéřované karoserii, neprůstřelným oknům a ochranně podvozku. Na tvorbu pojízdných bunkrů se Trasco přece jen už řadu let specializuje.

Pro zájemce, kteří by požadovali pocit vyššího bezpečí také ve sportovnějším GT balení, má však firma úplnou novinku. Do nabídky totiž nyní zahrnuje Aston Martin DB11, který byl vybaven novým balíčkem lehkého pancéřování A-Kip (Anti-Kidnapping).

Obrněnec Rezvani Tank dostal motor z Hellcatu. A stroboskopy!

Obrněnec Rezvani Tank dostal motor z Hellcatu. A stroboskopy!

Upravený Aston se tedy zřejmě nevyrovná „nezničitelnosti“ těžkých limuzín a SUV, má ovšem zajistit ochranu v případě možného útoku ručními zbraněmi, únosu vaší osoby, ukradení samotného vozidla či odcizení cenností v interiéru.

Britské GT tak bylo vybaveno pancéřováním 4. stupně, avšak způsobem šetrným k minimálnímu navýšení celkové hmotnosti vozu. I přes použití balistické oceli na mnoha místech, kompozitních materiálů ve dveřích nebo neprůstřelných oken se hmotnost vozu zvedla o pouhých 150 kg. Již originálně přitom není DB11 kdovíjak lehké, pohotovostní hmotnost činí 1875 kg.

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Nedošlo tedy ani k navýšení výkonu dvakrát přeplňovaného V12 pod kapotou. Stále produkuje naprosto dostatečných 447 kW (608 koní) a 700 Nm točivého momentu. Svůj balíček lehkého pancéřování prý dokáže Trasco aplikovat na vlastně jakékoliv vozidlo. Hledí se přitom na určitou nenápadnost. Kromě tlustých oken po otevření dveří si tedy žádných úprav na Astonu vlastně nevšimnete.

Cenu podobných úprav sděluje firma na vyžádání. Kdo si ovšem může dovolit koupi Astonu Martin DB11 a jeho životní styl obsahuje pravděpodobnost únosu či přestřelky, zřejmě nebude mít problém zaplatit „pár“ euro navíc za klid na duši.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků