Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Potřebujete obrněné vozidlo, ale normální SUV či limuzíny pro vás nemají dostatek stylu? Německý úpravce Trasco má odpověď na vaše trable.

V nabídce společnosti Trasco, sídlící v německých Brémách, najdete povětšinou limuzíny nebo SUV, jejichž původní bezpečnost byla povýšena na další úroveň díky pancéřované karoserii, neprůstřelným oknům a ochranně podvozku. Na tvorbu pojízdných bunkrů se Trasco přece jen už řadu let specializuje.

Pro zájemce, kteří by požadovali pocit vyššího bezpečí také ve sportovnějším GT balení, má však firma úplnou novinku. Do nabídky totiž nyní zahrnuje Aston Martin DB11, který byl vybaven novým balíčkem lehkého pancéřování A-Kip (Anti-Kidnapping).

Obrněnec Rezvani Tank dostal motor z Hellcatu. A stroboskopy!

Obrněnec Rezvani Tank dostal motor z Hellcatu. A stroboskopy!

Upravený Aston se tedy zřejmě nevyrovná „nezničitelnosti“ těžkých limuzín a SUV, má ovšem zajistit ochranu v případě možného útoku ručními zbraněmi, únosu vaší osoby, ukradení samotného vozidla či odcizení cenností v interiéru.

Britské GT tak bylo vybaveno pancéřováním 4. stupně, avšak způsobem šetrným k minimálnímu navýšení celkové hmotnosti vozu. I přes použití balistické oceli na mnoha místech, kompozitních materiálů ve dveřích nebo neprůstřelných oken se hmotnost vozu zvedla o pouhých 150 kg. Již originálně přitom není DB11 kdovíjak lehké, pohotovostní hmotnost činí 1875 kg.

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Nedošlo tedy ani k navýšení výkonu dvakrát přeplňovaného V12 pod kapotou. Stále produkuje naprosto dostatečných 447 kW (608 koní) a 700 Nm točivého momentu. Svůj balíček lehkého pancéřování prý dokáže Trasco aplikovat na vlastně jakékoliv vozidlo. Hledí se přitom na určitou nenápadnost. Kromě tlustých oken po otevření dveří si tedy žádných úprav na Astonu vlastně nevšimnete.

Cenu podobných úprav sděluje firma na vyžádání. Kdo si ovšem může dovolit koupi Astonu Martin DB11 a jeho životní styl obsahuje pravděpodobnost únosu či přestřelky, zřejmě nebude mít problém zaplatit „pár“ euro navíc za klid na duši.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků