Němci stvořili silniční závoďák: VW Polo GTI teď má 320 koní a 430 N.m

Pokud by se vám sériové Polo GTI nezdálo příliš ostré, německý úpravce vám z hatchbacku vytvoří v podstatě závoďák na silnice.

Zapomeňte na praktičnost standardního Volkswagenu Polo GTI a jeho slušných 200 koníků (147 kW) z přeplňovaného dvoulitru. Německý úpravce Siemoneit Racing se rozhodl hot hatch posunout na další úroveň a zájemcům nabídnout vskutku ještě žhavější a nekompromisní variantu, která má blízko okruhům.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

Hlavním bodem je vyladění původního dvoulitru TSI na celkem 320 koní (235 kW) a 430 N.m točivého momentu. Došlo totiž na instalaci většího turbodmychadla, nový intercooler, výfukový systém a vedení vzduchu, přeprogramování řídící jednotky a samozřejmě si úpravci pohráli také s originální sedmistupňovou DSG převodovkou, která musí zvládnout dodatečnou sílu.

Vyladění podvozku je v režii kompletního balíčku KW Clubsport, auto nyní stojí na lehkých 18palcových kolech ATS, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. A jestliže se chcete přiblížit dojmu závodů cestovních aut, můžete rovněž požádat o vyhození zadních sedaček a instalaci ochranné klece. Přední skořepiny Recaro se čtyřbodovými pásy jsou pak samozřejmostí.

VW už vyrobil jeden milion Touaregů. Produkční milník oslavuje speciální edicí

VW už vyrobil jeden milion Touaregů. Produkční milník oslavuje speciální edicí

S těmito úpravami se podařilo snížit čas akcelerace Pola GTI z nuly na 100 km/h o 1,5 vteřiny. Tuto disciplínu tak nyní zvládne za 5,2 vteřiny. Posunula se i maximální rychlost o 19 km/h na konečných 256 km/h.

Siemoneit Racing nabízí samostatně i pouhé vyladění motoru a převodovky, které v této nejvyšší úrovni vyjde na 8.998 euro (asi 230 tisíc korun). Aby však vaše GTI vypadalo jako na fotkách v galerii, tedy se vším všudy, přihoďte navíc dalších 11.630 euro (asi 298 tisíc korun). Všechny úpravy jsou schváleny TÜV.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků