Němci stvořili silniční závoďák: VW Polo GTI teď má 320 koní a 430 N.m

Pokud by se vám sériové Polo GTI nezdálo příliš ostré, německý úpravce vám z hatchbacku vytvoří v podstatě závoďák na silnice.

Zapomeňte na praktičnost standardního Volkswagenu Polo GTI a jeho slušných 200 koníků (147 kW) z přeplňovaného dvoulitru. Německý úpravce Siemoneit Racing se rozhodl hot hatch posunout na další úroveň a zájemcům nabídnout vskutku ještě žhavější a nekompromisní variantu, která má blízko okruhům.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

Hlavním bodem je vyladění původního dvoulitru TSI na celkem 320 koní (235 kW) a 430 N.m točivého momentu. Došlo totiž na instalaci většího turbodmychadla, nový intercooler, výfukový systém a vedení vzduchu, přeprogramování řídící jednotky a samozřejmě si úpravci pohráli také s originální sedmistupňovou DSG převodovkou, která musí zvládnout dodatečnou sílu.

Vyladění podvozku je v režii kompletního balíčku KW Clubsport, auto nyní stojí na lehkých 18palcových kolech ATS, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. A jestliže se chcete přiblížit dojmu závodů cestovních aut, můžete rovněž požádat o vyhození zadních sedaček a instalaci ochranné klece. Přední skořepiny Recaro se čtyřbodovými pásy jsou pak samozřejmostí.

VW už vyrobil jeden milion Touaregů. Produkční milník oslavuje speciální edicí

VW už vyrobil jeden milion Touaregů. Produkční milník oslavuje speciální edicí

S těmito úpravami se podařilo snížit čas akcelerace Pola GTI z nuly na 100 km/h o 1,5 vteřiny. Tuto disciplínu tak nyní zvládne za 5,2 vteřiny. Posunula se i maximální rychlost o 19 km/h na konečných 256 km/h.

Siemoneit Racing nabízí samostatně i pouhé vyladění motoru a převodovky, které v této nejvyšší úrovni vyjde na 8.998 euro (asi 230 tisíc korun). Aby však vaše GTI vypadalo jako na fotkách v galerii, tedy se vším všudy, přihoďte navíc dalších 11.630 euro (asi 298 tisíc korun). Všechny úpravy jsou schváleny TÜV.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik