Němci si podali Rolls-Royce. Cullinan přestavěli na pancéřovaného jezevčíka

Jen málokdo si může myslet, že první SUV značky Rolls-Royce a rovněž první model s pohonem všech kol v dosavadní historii je obyčejný vůz. V německé firmě Klassen však měli jiný názor.

Cullinan se ještě ani pořádně nepodíval do terénu a už zde máme přestavbu, kvůli které mu bude prakticky jakákoli jízda mimo zpevněné silnice zapovězena definitivně. Postarala se o ni německá společnost Klassen, která prodloužila přizvednutého britského aristokrata s pohonem všech kol o více než metr.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Z původního beztak ohromného SUV s délkou 5341 mm a rozvorem 3295 mm vznikl automobil, který jeho majitel, respektive řidič jen tak někde nezaparkuje a hádáme, že systém natáčení kol zadní nápravy přijde vhod při jakémkoli přesunu ve městě. Prodloužený Cullinan má totiž na délku až 6357 mm a mezi nápravami byste naměřili 4311 mm.

Prodloužením samotné kabiny o 1016 mm však celková transformace modelu Rolls-Royce nekončí. Firma kromě této úpravy nabízí také pancéřování balistické kategorie B6 případně B7. Co taková modifikace provede s provozní hmotností Cullinanu, nám Němci neprozradili, každopádně pod přední kapotou nadále zůstává standardní dvanáctiválcová pohonná jednotka o objemu 6,75 litru a maximálním výkonu 571 koní.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Klassen říká, že součástí výbavy auta je i přepracované multimediální rozhraní iMac zahrnující počítače, wi-fi připojení, ale nechybí ani přehrávače CD, DVD či audiosystém Bang & Olufsen. Všechny dodatečně montované prvky je pak možné ovládat pomocí iPhonu.

Pokud po podobně opulentním kříženci SUV a luxusní limuzíny toužíte, připravte se, že na samotnou přestavbu auta budete muset čekat nejméně půl roku a levná rozhodně nebude. Klassen říká, že si za vůz bude účtovat neméně 1,8 milionu eur, tedy v přepočtu minimálně 46 milionů korun.

 

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 103 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků