Němci si podali Rolls-Royce. Cullinan přestavěli na pancéřovaného jezevčíka

Jen málokdo si může myslet, že první SUV značky Rolls-Royce a rovněž první model s pohonem všech kol v dosavadní historii je obyčejný vůz. V německé firmě Klassen však měli jiný názor.

Cullinan se ještě ani pořádně nepodíval do terénu a už zde máme přestavbu, kvůli které mu bude prakticky jakákoli jízda mimo zpevněné silnice zapovězena definitivně. Postarala se o ni německá společnost Klassen, která prodloužila přizvednutého britského aristokrata s pohonem všech kol o více než metr.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Z původního beztak ohromného SUV s délkou 5341 mm a rozvorem 3295 mm vznikl automobil, který jeho majitel, respektive řidič jen tak někde nezaparkuje a hádáme, že systém natáčení kol zadní nápravy přijde vhod při jakémkoli přesunu ve městě. Prodloužený Cullinan má totiž na délku až 6357 mm a mezi nápravami byste naměřili 4311 mm.

Prodloužením samotné kabiny o 1016 mm však celková transformace modelu Rolls-Royce nekončí. Firma kromě této úpravy nabízí také pancéřování balistické kategorie B6 případně B7. Co taková modifikace provede s provozní hmotností Cullinanu, nám Němci neprozradili, každopádně pod přední kapotou nadále zůstává standardní dvanáctiválcová pohonná jednotka o objemu 6,75 litru a maximálním výkonu 571 koní.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Klassen říká, že součástí výbavy auta je i přepracované multimediální rozhraní iMac zahrnující počítače, wi-fi připojení, ale nechybí ani přehrávače CD, DVD či audiosystém Bang & Olufsen. Všechny dodatečně montované prvky je pak možné ovládat pomocí iPhonu.

Pokud po podobně opulentním kříženci SUV a luxusní limuzíny toužíte, připravte se, že na samotnou přestavbu auta budete muset čekat nejméně půl roku a levná rozhodně nebude. Klassen říká, že si za vůz bude účtovat neméně 1,8 milionu eur, tedy v přepočtu minimálně 46 milionů korun.

 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků