Němci si podali Rolls-Royce. Cullinan přestavěli na pancéřovaného jezevčíka

Jen málokdo si může myslet, že první SUV značky Rolls-Royce a rovněž první model s pohonem všech kol v dosavadní historii je obyčejný vůz. V německé firmě Klassen však měli jiný názor.

Cullinan se ještě ani pořádně nepodíval do terénu a už zde máme přestavbu, kvůli které mu bude prakticky jakákoli jízda mimo zpevněné silnice zapovězena definitivně. Postarala se o ni německá společnost Klassen, která prodloužila přizvednutého britského aristokrata s pohonem všech kol o více než metr.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Z původního beztak ohromného SUV s délkou 5341 mm a rozvorem 3295 mm vznikl automobil, který jeho majitel, respektive řidič jen tak někde nezaparkuje a hádáme, že systém natáčení kol zadní nápravy přijde vhod při jakémkoli přesunu ve městě. Prodloužený Cullinan má totiž na délku až 6357 mm a mezi nápravami byste naměřili 4311 mm.

Prodloužením samotné kabiny o 1016 mm však celková transformace modelu Rolls-Royce nekončí. Firma kromě této úpravy nabízí také pancéřování balistické kategorie B6 případně B7. Co taková modifikace provede s provozní hmotností Cullinanu, nám Němci neprozradili, každopádně pod přední kapotou nadále zůstává standardní dvanáctiválcová pohonná jednotka o objemu 6,75 litru a maximálním výkonu 571 koní.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Klassen říká, že součástí výbavy auta je i přepracované multimediální rozhraní iMac zahrnující počítače, wi-fi připojení, ale nechybí ani přehrávače CD, DVD či audiosystém Bang & Olufsen. Všechny dodatečně montované prvky je pak možné ovládat pomocí iPhonu.

Pokud po podobně opulentním kříženci SUV a luxusní limuzíny toužíte, připravte se, že na samotnou přestavbu auta budete muset čekat nejméně půl roku a levná rozhodně nebude. Klassen říká, že si za vůz bude účtovat neméně 1,8 milionu eur, tedy v přepočtu minimálně 46 milionů korun.

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků