Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Němci se rozhodli více postihovat takzvané obstrukce při pomoci jiným osobám.
Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Spolková rada v Německu schválila znění zákona, podle něhož se zásadně zpřísňuje postih za ignorantské chování řidičů stojících v kolonách na silnicích a dálnicích.

Zejména se to vztahuje na situaci, když řidiči dostatečně rychle a správně nevytvářejí dostatečně širokou uličku pro průjezd zdravotníků, policistů či hasičů.

V právnické řeči to zní takto: "Zavedením nového paragrafu 115 trestního zákona, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo pokutou ten, kdo brání záchranářům z hasičského sboru, civilní obrany nebo záchranné služby při zásahu u nehody nebo situace obecného ohrožení či stavu nouze."

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

V Německu je jasně definováno, jak má tento volný pruh vzniknout. Na tříproudých dálnicích se auta v levém jízdním pruhu řadí co nejvíce doleva, v těch ostatních doprava. Na dvouproudých a naopak víceproudých opět vzniká ulička mezi tím úplně levým pruhem a pravými...

Kromě pokuty nyní bude hrozit až roční vězení. To ovšem za podmínky, že navrhovaný zákon v tomto znění projde celým legislativním procesem.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Odborníci z tuzemského ústředního automotoklubu ÚAMK, kteří informaci poskytli, dále upozorňují i na další úskalí v německých kolonách: Například je pod pokutou 15 eur zakázáno opustit vozidlo.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků