Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Němci se rozhodli více postihovat takzvané obstrukce při pomoci jiným osobám.
Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Spolková rada v Německu schválila znění zákona, podle něhož se zásadně zpřísňuje postih za ignorantské chování řidičů stojících v kolonách na silnicích a dálnicích.

Zejména se to vztahuje na situaci, když řidiči dostatečně rychle a správně nevytvářejí dostatečně širokou uličku pro průjezd zdravotníků, policistů či hasičů.

V právnické řeči to zní takto: "Zavedením nového paragrafu 115 trestního zákona, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo pokutou ten, kdo brání záchranářům z hasičského sboru, civilní obrany nebo záchranné služby při zásahu u nehody nebo situace obecného ohrožení či stavu nouze."

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

V Německu je jasně definováno, jak má tento volný pruh vzniknout. Na tříproudých dálnicích se auta v levém jízdním pruhu řadí co nejvíce doleva, v těch ostatních doprava. Na dvouproudých a naopak víceproudých opět vzniká ulička mezi tím úplně levým pruhem a pravými...

Kromě pokuty nyní bude hrozit až roční vězení. To ovšem za podmínky, že navrhovaný zákon v tomto znění projde celým legislativním procesem.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Odborníci z tuzemského ústředního automotoklubu ÚAMK, kteří informaci poskytli, dále upozorňují i na další úskalí v německých kolonách: Například je pod pokutou 15 eur zakázáno opustit vozidlo.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků