Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Němci se rozhodli více postihovat takzvané obstrukce při pomoci jiným osobám.
Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Spolková rada v Německu schválila znění zákona, podle něhož se zásadně zpřísňuje postih za ignorantské chování řidičů stojících v kolonách na silnicích a dálnicích.

Zejména se to vztahuje na situaci, když řidiči dostatečně rychle a správně nevytvářejí dostatečně širokou uličku pro průjezd zdravotníků, policistů či hasičů.

V právnické řeči to zní takto: "Zavedením nového paragrafu 115 trestního zákona, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo pokutou ten, kdo brání záchranářům z hasičského sboru, civilní obrany nebo záchranné služby při zásahu u nehody nebo situace obecného ohrožení či stavu nouze."

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

V Německu je jasně definováno, jak má tento volný pruh vzniknout. Na tříproudých dálnicích se auta v levém jízdním pruhu řadí co nejvíce doleva, v těch ostatních doprava. Na dvouproudých a naopak víceproudých opět vzniká ulička mezi tím úplně levým pruhem a pravými...

Kromě pokuty nyní bude hrozit až roční vězení. To ovšem za podmínky, že navrhovaný zákon v tomto znění projde celým legislativním procesem.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Odborníci z tuzemského ústředního automotoklubu ÚAMK, kteří informaci poskytli, dále upozorňují i na další úskalí v německých kolonách: Například je pod pokutou 15 eur zakázáno opustit vozidlo.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek