Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Němci se rozhodli více postihovat takzvané obstrukce při pomoci jiným osobám.
Němci přitvrzují trest za neuvolněný pruh v zácpě. Hrozí až rok vězení

Spolková rada v Německu schválila znění zákona, podle něhož se zásadně zpřísňuje postih za ignorantské chování řidičů stojících v kolonách na silnicích a dálnicích.

Zejména se to vztahuje na situaci, když řidiči dostatečně rychle a správně nevytvářejí dostatečně širokou uličku pro průjezd zdravotníků, policistů či hasičů.

V právnické řeči to zní takto: "Zavedením nového paragrafu 115 trestního zákona, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo pokutou ten, kdo brání záchranářům z hasičského sboru, civilní obrany nebo záchranné služby při zásahu u nehody nebo situace obecného ohrožení či stavu nouze."

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

V Německu je jasně definováno, jak má tento volný pruh vzniknout. Na tříproudých dálnicích se auta v levém jízdním pruhu řadí co nejvíce doleva, v těch ostatních doprava. Na dvouproudých a naopak víceproudých opět vzniká ulička mezi tím úplně levým pruhem a pravými...

Kromě pokuty nyní bude hrozit až roční vězení. To ovšem za podmínky, že navrhovaný zákon v tomto znění projde celým legislativním procesem.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Odborníci z tuzemského ústředního automotoklubu ÚAMK, kteří informaci poskytli, dále upozorňují i na další úskalí v německých kolonách: Například je pod pokutou 15 eur zakázáno opustit vozidlo.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků