Němci přestávají kupovat nová auta

14 komentářů

puck
29. prosince • 23:03

poziadavky EU zakonov rastu, vyrobne cykly sa skracuju... je logicke, ze ceny musia rast. 2 rocny model je potrebne inovovat
bezne 10 rocne auto strednej striedy ma vsetko, co clovek potrebuje (airbagy, klima, abs) a priemerne jeho bezna prevadza dalsich 10 rokov bude lacnejsia ako kupa noveho auta.

gewehr
29. prosince • 12:41

Titulok ako z bulvarneho platku, ktori citaju, pardon, porezaju iba priblbli. nemci NEPRESTALI kupovat nove auta, iba ich kupuju menej ako doteraz. Mam rad AR prave kvoli seriznym a dobre pisanym clankom, tak to nekazte.

Pavel Janda
29. prosince • 13:38

Mate pravdu, ze dokonavy vid neni stastny. Zmenil jsem titulek na "prestavaji", coz jiz odpovida realite.

puck
29. prosince • 23:04

"prestavaji" tiez nezodpoveda realite. realite zodpoveda "predaj poklesol". slovicko "prestavaji" znamena, ze po urcitom case nove auta uz nemci kupovat nebudu. co je nezmysel.

Karel
30. prosince • 22:20

Vsadím se z tebou o co chceš, že jednoho dne skutečně Němci nová auta kupovat nebudou. ;-)

Palo
29. prosince • 10:53

Som toho názoru , že to muselo priísť aj vo vyspelejších ekonomikách ako sú stredoeurópske (nechcem uraziť , ale kupna sila CZ či SVK vraví sama za seba), a tvrdím , že ceny automobilov rastú napriek konkurenčným automobilkám vysokým tempom . Tento trend naštartovalo euro , spomente si na ceny aut v DM a na nasledujuci rok v Eurách ...
Škudlilstvo má osvojené skoro každá nemecká automobilka . Všimnite si aké príplatky sú za akukolvek výbavu navyše . Treba sa chovať pragmaticky .

robert+
29. prosince • 20:44

hej hej ide priam o predrazovanie zidovske! :-D

PSE
29. prosince • 11:40

Tak tenkrát když v Německu přišlo euro, tak veškeré ceny byly už rok předem uváděny v DM/EUR, takže o žádném zdražení vozů díky euro nelze mluvit.
Když jsem se kdysi rozhodoval o novém voze (tuším před 9ti lety), pamatuju si, že mě tenkrát nabízeli Passat (v téměř plné výbavě) za cca 52.000 DM, což je 26.000 €. Dnes něco takového bude stát > 40000€, ale myslím si že bude propastný rozdíl ve výbavě. ABS, ASR, ESP, Airbagy, Audio, Navigace, Parkovací senzory, polokůže, tempomat, vyhřívané sedačky, nezávislé topení ... Kromě toho je tu nějaká inflace, a i když nevím kolik to bylo, tak i kdyby to bylo 2% tak je to za těch cca 9 let zhruba 20%.
Tím nechci říct, že ceny nových vozů nejsou přepálené, ale myslím si, že je to zejména česká specialita. Automobilky neustále přepočítávají €/CZK velmi starým kurzema díky tomu jsou zejména lepší vozy v ČR podstatně dražší než v EU. 1.562.200 Kč stojí Audi A6 Avant 3.0 TDI Tiptronic v ČR, v D to samé auto stojí 48800 € (1.293.200 Kč). V ČR jsou sice tuším xenony, tempomat a 17" kola (Akce), což ale neobstojí oproti nabídce business paketů v Německu, kde za příplatek 6370 € zvýšíte cenu vozu na 1.462.000 Kč, přesto jste pořád 100.000 Kč pod cenou vozu v ČR ale máte navíc (včetně těch xenonů, tempomatu a stejných 17" kol) : Vyhřívané sedačky, multifunkční volant, audi parking system, DVD Navigace, Bluetooth s přední opěrkou, Komfortní klima, FIS s barevným displejem. Tato výbava na přání je v českém ceníku ohodnocena částkou přes 180.000 Kč. Celkový rozdíl na stejně vybavených vozech je tak cca 280.000 Kč. Oboje ceny jsou ceníkové a dostat z nich další slevy je jednodušší v Německu než v ČR...

Dusan
30. prosince • 18:27

Nebud smesny. Vetsina vybavy dnesnich aut je za hubicku, protoze to je nejaky svab vyrabeny na Tchajwanu za 400USD za sto kusu. :-D Vsechno to co jsi napsal s vyjimkou nezavisleho topeni, kde je cena uz desetileti vlastne stejna, stoji par sestaku. Co je dulezite, ze pred deseti lety clovek za sve penize koupil kvalitni vuz z ocele a dalsich poctivych materialu, ktery slouzil deset patnact let bez problemu a najel pul milionu skoro bez udrzby.
Dneska koupis za vetsi penize auto, ktere sice ma spoustu lacinych cinskych svabu drzicich dohromady pofidernim softwarem, ale za to je cele z recyklovanych umelych hmot, smrdi jako dederonsky nabytek a ma planovanou petiletou zivotnost do dvouset tisic kilometru s tim, ze rozpadat se zacne uz nekde po stovce.

Moik
29. prosince • 20:43

Bože mně se dělá špatně, když čtu příspěvek PSE :-/
Tohle z něj udělal marketing všech těch automobilek dohromady, je opravdu těžké se mu ubránit.Nebijte do mě a nechte mě, ale právě Audi je pro mě demonstrací marketingu, převlečené VW za vysokou cenu, jeho majitelé o sobě vypovídají něco o snížené schopnosti vlastního názoru a větší náchylnosti k nechání se přesvědčit pěknýma řečičkama (česky: vyrazíte z nich vždycky víc peněz). BMW je podobné, ale aspoň nabídne pár technických fines, dobrý podvozek, zadní náhon, motory... Chápu, když někdo jezdí v Oktávce, Mondeu, Focusu aspol., chápu i Imprezu, chápu FOcus RS, WRX STI, EVO, chápu i Ferrari, Porsche, Astona, ale na co zrovna Audi a dnes už i Mercedes?

sabbra cadabra
29. prosince • 9:42

nevi nekdo jak je to s tim planovanym zdanenim u nas??

Tom
29. prosince • 9:13

Asi čekají až se začne prodávat nová Fabia Combi...

fiala
30. prosince • 11:51

první příspěvek a hned taková 3.14 čovina.

roti
29. prosince • 19:59

:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud