poziadavky EU zakonov rastu, vyrobne cykly sa skracuju... je logicke, ze ceny musia rast. 2 rocny model je potrebne inovovatbezne 10 rocne auto strednej striedy ma vsetko, co clovek potrebuje (airbagy, klima, abs) a priemerne jeho bezna prevadza dalsich 10 rokov bude lacnejsia ako kupa noveho auta.
Titulok ako z bulvarneho platku, ktori citaju, pardon, porezaju iba priblbli. nemci NEPRESTALI kupovat nove auta, iba ich kupuju menej ako doteraz. Mam rad AR prave kvoli seriznym a dobre pisanym clankom, tak to nekazte.
Mate pravdu, ze dokonavy vid neni stastny. Zmenil jsem titulek na "prestavaji", coz jiz odpovida realite.
"prestavaji" tiez nezodpoveda realite. realite zodpoveda "predaj poklesol". slovicko "prestavaji" znamena, ze po urcitom case nove auta uz nemci kupovat nebudu. co je nezmysel.
Vsadím se z tebou o co chceš, že jednoho dne skutečně Němci nová auta kupovat nebudou. ;-)
Som toho názoru , že to muselo priísť aj vo vyspelejších ekonomikách ako sú stredoeurópske (nechcem uraziť , ale kupna sila CZ či SVK vraví sama za seba), a tvrdím , že ceny automobilov rastú napriek konkurenčným automobilkám vysokým tempom . Tento trend naštartovalo euro , spomente si na ceny aut v DM a na nasledujuci rok v Eurách ...Škudlilstvo má osvojené skoro každá nemecká automobilka . Všimnite si aké príplatky sú za akukolvek výbavu navyše . Treba sa chovať pragmaticky .
hej hej ide priam o predrazovanie zidovske! :-D
Tak tenkrát když v Německu přišlo euro, tak veškeré ceny byly už rok předem uváděny v DM/EUR, takže o žádném zdražení vozů díky euro nelze mluvit.Když jsem se kdysi rozhodoval o novém voze (tuším před 9ti lety), pamatuju si, že mě tenkrát nabízeli Passat (v téměř plné výbavě) za cca 52.000 DM, což je 26.000 €. Dnes něco takového bude stát > 40000€, ale myslím si že bude propastný rozdíl ve výbavě. ABS, ASR, ESP, Airbagy, Audio, Navigace, Parkovací senzory, polokůže, tempomat, vyhřívané sedačky, nezávislé topení ... Kromě toho je tu nějaká inflace, a i když nevím kolik to bylo, tak i kdyby to bylo 2% tak je to za těch cca 9 let zhruba 20%.Tím nechci říct, že ceny nových vozů nejsou přepálené, ale myslím si, že je to zejména česká specialita. Automobilky neustále přepočítávají €/CZK velmi starým kurzema díky tomu jsou zejména lepší vozy v ČR podstatně dražší než v EU. 1.562.200 Kč stojí Audi A6 Avant 3.0 TDI Tiptronic v ČR, v D to samé auto stojí 48800 € (1.293.200 Kč). V ČR jsou sice tuším xenony, tempomat a 17" kola (Akce), což ale neobstojí oproti nabídce business paketů v Německu, kde za příplatek 6370 € zvýšíte cenu vozu na 1.462.000 Kč, přesto jste pořád 100.000 Kč pod cenou vozu v ČR ale máte navíc (včetně těch xenonů, tempomatu a stejných 17" kol) : Vyhřívané sedačky, multifunkční volant, audi parking system, DVD Navigace, Bluetooth s přední opěrkou, Komfortní klima, FIS s barevným displejem. Tato výbava na přání je v českém ceníku ohodnocena částkou přes 180.000 Kč. Celkový rozdíl na stejně vybavených vozech je tak cca 280.000 Kč. Oboje ceny jsou ceníkové a dostat z nich další slevy je jednodušší v Německu než v ČR...
Nebud smesny. Vetsina vybavy dnesnich aut je za hubicku, protoze to je nejaky svab vyrabeny na Tchajwanu za 400USD za sto kusu. :-D Vsechno to co jsi napsal s vyjimkou nezavisleho topeni, kde je cena uz desetileti vlastne stejna, stoji par sestaku. Co je dulezite, ze pred deseti lety clovek za sve penize koupil kvalitni vuz z ocele a dalsich poctivych materialu, ktery slouzil deset patnact let bez problemu a najel pul milionu skoro bez udrzby.Dneska koupis za vetsi penize auto, ktere sice ma spoustu lacinych cinskych svabu drzicich dohromady pofidernim softwarem, ale za to je cele z recyklovanych umelych hmot, smrdi jako dederonsky nabytek a ma planovanou petiletou zivotnost do dvouset tisic kilometru s tim, ze rozpadat se zacne uz nekde po stovce.
Bože mně se dělá špatně, když čtu příspěvek PSE :-/Tohle z něj udělal marketing všech těch automobilek dohromady, je opravdu těžké se mu ubránit.Nebijte do mě a nechte mě, ale právě Audi je pro mě demonstrací marketingu, převlečené VW za vysokou cenu, jeho majitelé o sobě vypovídají něco o snížené schopnosti vlastního názoru a větší náchylnosti k nechání se přesvědčit pěknýma řečičkama (česky: vyrazíte z nich vždycky víc peněz). BMW je podobné, ale aspoň nabídne pár technických fines, dobrý podvozek, zadní náhon, motory... Chápu, když někdo jezdí v Oktávce, Mondeu, Focusu aspol., chápu i Imprezu, chápu FOcus RS, WRX STI, EVO, chápu i Ferrari, Porsche, Astona, ale na co zrovna Audi a dnes už i Mercedes?
nevi nekdo jak je to s tim planovanym zdanenim u nas??
Asi čekají až se začne prodávat nová Fabia Combi...
první příspěvek a hned taková 3.14 čovina.
:-D:-D:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.