Němci přestávají kupovat nová auta

Pokud se v posledních dnech letošního roku nestane nějaký zázrak, koupí si letos v Německu nový vůz jen 3,15 mil. zákazníků. Bude to tak nejnižší číslo za posledních osmnáct let, kdy se spojilo západní a východní Německo do jednoho státu.

Pokles o téměř deset procent je způsoben jednak tím, že mnozí zákazníci si koupili auto již v roce 2006 a to z důvodu zvýšené sazby DPH od ledna 2007 a druhak také současnou ekonomickou situací, kdy si Němci za své peníze již nemohou dovolit nakupovat tolik nových věcí. Prodlužuje se tak obměna vozového parku a právě letošní rok má být tím, kdy toto bude nejvíce citelné.

Dle některých analytických společností je důvodem sníženého zájmu o nové vozy i nejistota ohledně budoucího zdanění. Zvažují se různé varianty, jak by byly ve výpočtu pojištění a jednorázového či pravidelného zdanění zohledněny i emise daného vozu, což by mohlo náklady na provoz významně ovlivnit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků