Němci přestávají kupovat nová auta

Pokud se v posledních dnech letošního roku nestane nějaký zázrak, koupí si letos v Německu nový vůz jen 3,15 mil. zákazníků. Bude to tak nejnižší číslo za posledních osmnáct let, kdy se spojilo západní a východní Německo do jednoho státu.

Pokles o téměř deset procent je způsoben jednak tím, že mnozí zákazníci si koupili auto již v roce 2006 a to z důvodu zvýšené sazby DPH od ledna 2007 a druhak také současnou ekonomickou situací, kdy si Němci za své peníze již nemohou dovolit nakupovat tolik nových věcí. Prodlužuje se tak obměna vozového parku a právě letošní rok má být tím, kdy toto bude nejvíce citelné.

Dle některých analytických společností je důvodem sníženého zájmu o nové vozy i nejistota ohledně budoucího zdanění. Zvažují se různé varianty, jak by byly ve výpočtu pojištění a jednorázového či pravidelného zdanění zohledněny i emise daného vozu, což by mohlo náklady na provoz významně ovlivnit.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků