Výroba McLarenu 765LT letos končí, ale ani po třech letech nestárne. Díky faceliftu Fostla.de Concepts vypadá dále stále skvěle.
Prodlužování zádí supersportů s cílem dosáhnout lepší aerodynamiky není žádná novinka. V poslední době jsme tento prvek mohli vidět na zakázkové Pagani Huayra Codalunga nebo Bugatti Chiron Super Sport. Když sáhneme hlouběji do paměti, možná si vzpomeneme na McLaren 765LT představený v roce 2020.
Tento speciální model s pevnou střechou vzniknul v 765 exemplářích jako ostřejší alternativa k 720S. Později se k němu přidal stejný počet Spiderů. Přitom zdaleka nešlo jen o hezký kabátek. Automobilka si na vylepšeních dala pěkně záležet. Předně se pustila do dvakrát přeplňované V8 o objemu 4,0 litru a navýšila její výkon na 563 kW a 800 N.m. točivého momentu. Pro srovnání, 720S je naladěná na 530 kW se 770 N.m. Také se dvouspojkový automat se sedmi stupni řadí mnohem rychleji.
To jsou impozantní hodnoty, hlavně když uvážíme, že 765LT podstoupilo redukci hmotnosti na pohotovostních 1351 kg. Výsledkem je akcelerace na 100 km/h za 2,8 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. O brzdění se stará karbon-keramická sada z modelu Senna.
Je možné, že během tří let se některým majitelům 765LT okoukala, ale zároveň neplánují koupi nástupce v podobě 750S. Letos totiž končí výroba 720S i 765LT. Možnou cestou je nová sestava vylepšení od německé společnosti Fostla.de Concepts z Hannoveru. V tomto případě sice nevyvinula vlastní sadu, ale udělala svou práci a zbytek dotvořila vhodně poskládanými komponenty od jiných výrobců.
McLaren 765LT má už v základu na míru vyrobený přední nárazník se splitterem, specifické boční prahy a zadní difuzor pro čtvrtinové zvýšení přítlaku oproti 720s. To ale Fostlu neodradilo od přidání zajímavějšího designového pojetí. Vyobrazený vůz je potažen folií v zelené Badlands doplněnou prvky s odhalenou strukturou karbonu vytvářejícími příjemný kontrast. Ještě zajímavější je obtažení hran bodykitu oranžovými proužky.
Úpravce Fostla sice přidal kryty zpětných zrcátek, ale jinak šel nakoupit díly k Novitecu. Proč? Protože se primárně zabývá potahováním automobilů do fólií a karosářské díly jsou tím pádem mimo jeho obor. Ze skladu si odvezl výraznější přední lízátko, nástavce prahů s ploutvemi za předními koly, rámečky bočních vstupů vzduchu, víko kufru, střešní sání, zadní spoiler a difuzor.
McLaren 765LT stojí na sadě pružin Novitec snižující jeho světlou výšku o 22 mm a obouvá kola vyvinutá ve spolupráci s výrobcem Vossen o průměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu. Na ně patří pneumatiky v rozměrech 255/20ZR20 vpředu a 325/25ZR21 vzadu.