Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Čím ekologičtějším autem řidič po německé dálnici pojede, tím méně bude platit.
Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Německý parlament odhlasoval zavedení mýtného od roku 2019. Rozhodnutí se týká také cizinců, tedy i Čechů. 

Německá vláda se o zavedení mýtného snažila dlouhodobě, ovšem narážela na negativní postoj Evropské komise a ostatních členů Evropské unie. K prvnímu schválení mýtného došlo už v roce 2015, ovšem jeho zavedení německá vláda nepovolila kvůli protestům sousedních zemí. Původní návrh byl podle EK diskriminační z důvodu toho, že platit měli pouze cizinci.

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Nový návrh počítá s účastí také domácích řidičů, kterým se však zaplacená částka promítne do slevy na silniční dani. Největší zvýhodnění dostanou řidiči ekologických automobilů. 

Výše mýtného se bude odvíjet od objemu motoru a tabulkových emisí. Poplatek na deset dní by měl činit 2,5 eura až 25 eur, dvouměsíční od 7 do 50 eur a  roční mýtné přijde na maximálně 130 eur. Německý ministr dopravy odhaduje roční výběr na více jak půl miliardy eur.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků