Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Čím ekologičtějším autem řidič po německé dálnici pojede, tím méně bude platit.
Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Německý parlament odhlasoval zavedení mýtného od roku 2019. Rozhodnutí se týká také cizinců, tedy i Čechů. 

Německá vláda se o zavedení mýtného snažila dlouhodobě, ovšem narážela na negativní postoj Evropské komise a ostatních členů Evropské unie. K prvnímu schválení mýtného došlo už v roce 2015, ovšem jeho zavedení německá vláda nepovolila kvůli protestům sousedních zemí. Původní návrh byl podle EK diskriminační z důvodu toho, že platit měli pouze cizinci.

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Nový návrh počítá s účastí také domácích řidičů, kterým se však zaplacená částka promítne do slevy na silniční dani. Největší zvýhodnění dostanou řidiči ekologických automobilů. 

Výše mýtného se bude odvíjet od objemu motoru a tabulkových emisí. Poplatek na deset dní by měl činit 2,5 eura až 25 eur, dvouměsíční od 7 do 50 eur a  roční mýtné přijde na maximálně 130 eur. Německý ministr dopravy odhaduje roční výběr na více jak půl miliardy eur.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků