Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Čím ekologičtějším autem řidič po německé dálnici pojede, tím méně bude platit.
Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Německý parlament odhlasoval zavedení mýtného od roku 2019. Rozhodnutí se týká také cizinců, tedy i Čechů. 

Německá vláda se o zavedení mýtného snažila dlouhodobě, ovšem narážela na negativní postoj Evropské komise a ostatních členů Evropské unie. K prvnímu schválení mýtného došlo už v roce 2015, ovšem jeho zavedení německá vláda nepovolila kvůli protestům sousedních zemí. Původní návrh byl podle EK diskriminační z důvodu toho, že platit měli pouze cizinci.

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Nový návrh počítá s účastí také domácích řidičů, kterým se však zaplacená částka promítne do slevy na silniční dani. Největší zvýhodnění dostanou řidiči ekologických automobilů. 

Výše mýtného se bude odvíjet od objemu motoru a tabulkových emisí. Poplatek na deset dní by měl činit 2,5 eura až 25 eur, dvouměsíční od 7 do 50 eur a  roční mýtné přijde na maximálně 130 eur. Německý ministr dopravy odhaduje roční výběr na více jak půl miliardy eur.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků