Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Spolková Rada pro bezpečnost silničního provozu se zabývá myšlenkou na snížení rychlostního limitu na některých komunikacích na 80 km/h. Na silnicích mimo město přitom dnes Němci mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. 

Od případného snížení rychlosti na silnicích užších než šest metrů si Němci slibují snížení počtu smrtelných nehod. V roce 2013 zahynulo na mimoměstských silnicích v Německu 1934 osob, v roce 2014 to bylo podle předběžných údajů ještě o něco více. 

Ředitel Rady Christan Kellner říká, že úzké silnice bez zpevněných a označených krajnic nebyly na rychlost 100 km/h stavěné. „Na silnicích širokých méně než šest metrů by proto měl platit limit 80 kilometrů v hodině,“ prohlásil. 

Němečtí analytici dopravních nehod navrhují, aby nižší rychlost platila na všech silnicích lemovaných stromy. Nárazy do stromu tvoří asi pětinu všech smrtelných nehod. 

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Jiný názor mají čtenáři webu AutoBild.de, který o návrhu informoval. Více než polovina (54 %) se jich v anketě vyslovila pro zachování současného limitu, 34 % by uvítalo zvýšení až na 120 km/h. Naopak omezení rychlosti na 80 km/h podporuje pouze 12 % čtenářů. 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků