Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Spolková Rada pro bezpečnost silničního provozu se zabývá myšlenkou na snížení rychlostního limitu na některých komunikacích na 80 km/h. Na silnicích mimo město přitom dnes Němci mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. 

Od případného snížení rychlosti na silnicích užších než šest metrů si Němci slibují snížení počtu smrtelných nehod. V roce 2013 zahynulo na mimoměstských silnicích v Německu 1934 osob, v roce 2014 to bylo podle předběžných údajů ještě o něco více. 

Ředitel Rady Christan Kellner říká, že úzké silnice bez zpevněných a označených krajnic nebyly na rychlost 100 km/h stavěné. „Na silnicích širokých méně než šest metrů by proto měl platit limit 80 kilometrů v hodině,“ prohlásil. 

Němečtí analytici dopravních nehod navrhují, aby nižší rychlost platila na všech silnicích lemovaných stromy. Nárazy do stromu tvoří asi pětinu všech smrtelných nehod. 

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Jiný názor mají čtenáři webu AutoBild.de, který o návrhu informoval. Více než polovina (54 %) se jich v anketě vyslovila pro zachování současného limitu, 34 % by uvítalo zvýšení až na 120 km/h. Naopak omezení rychlosti na 80 km/h podporuje pouze 12 % čtenářů. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků