Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Spolková Rada pro bezpečnost silničního provozu se zabývá myšlenkou na snížení rychlostního limitu na některých komunikacích na 80 km/h. Na silnicích mimo město přitom dnes Němci mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. 

Od případného snížení rychlosti na silnicích užších než šest metrů si Němci slibují snížení počtu smrtelných nehod. V roce 2013 zahynulo na mimoměstských silnicích v Německu 1934 osob, v roce 2014 to bylo podle předběžných údajů ještě o něco více. 

Ředitel Rady Christan Kellner říká, že úzké silnice bez zpevněných a označených krajnic nebyly na rychlost 100 km/h stavěné. „Na silnicích širokých méně než šest metrů by proto měl platit limit 80 kilometrů v hodině,“ prohlásil. 

Němečtí analytici dopravních nehod navrhují, aby nižší rychlost platila na všech silnicích lemovaných stromy. Nárazy do stromu tvoří asi pětinu všech smrtelných nehod. 

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Jiný názor mají čtenáři webu AutoBild.de, který o návrhu informoval. Více než polovina (54 %) se jich v anketě vyslovila pro zachování současného limitu, 34 % by uvítalo zvýšení až na 120 km/h. Naopak omezení rychlosti na 80 km/h podporuje pouze 12 % čtenářů. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků