Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Němci možná budou jezdit na okreskách jen 80 km/h

Spolková Rada pro bezpečnost silničního provozu se zabývá myšlenkou na snížení rychlostního limitu na některých komunikacích na 80 km/h. Na silnicích mimo město přitom dnes Němci mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. 

Od případného snížení rychlosti na silnicích užších než šest metrů si Němci slibují snížení počtu smrtelných nehod. V roce 2013 zahynulo na mimoměstských silnicích v Německu 1934 osob, v roce 2014 to bylo podle předběžných údajů ještě o něco více. 

Ředitel Rady Christan Kellner říká, že úzké silnice bez zpevněných a označených krajnic nebyly na rychlost 100 km/h stavěné. „Na silnicích širokých méně než šest metrů by proto měl platit limit 80 kilometrů v hodině,“ prohlásil. 

Němečtí analytici dopravních nehod navrhují, aby nižší rychlost platila na všech silnicích lemovaných stromy. Nárazy do stromu tvoří asi pětinu všech smrtelných nehod. 

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Jiný názor mají čtenáři webu AutoBild.de, který o návrhu informoval. Více než polovina (54 %) se jich v anketě vyslovila pro zachování současného limitu, 34 % by uvítalo zvýšení až na 120 km/h. Naopak omezení rychlosti na 80 km/h podporuje pouze 12 % čtenářů. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků