Pokud opravdu vznikne, půjde o slušně zběsilou hračku za 10 milionů korun.
Klasická Alfa Romeo Giulia GT z 60. let se za poslední roky dočkala hned několika restomod projektů od různých firem, dokonce v čistě elektrické podobě. I německá společnost Emilia Auto tak nyní chystá recept, jak klasické kupé vylepšit pro moderní dobu.
Restomod pojmenovaný Emilia GT Veloce se ukazuje na prvních ilustracích a odhaluje základní informace o technice. Pod kapotu chce firma nasadit 2,9litrový V6 se dvěma turbodmychadly, který byste normálně našli v dnešní Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio. To znamená, že by starý model pracoval s výkonem 510 koní (375 kW) a točivým momentem 600 N.m.
Z techniky dnešní Giulie by nicméně využila Emilia Auto také osmistupňovou automatickou převodovku, elektronicky řízený samosvorný diferenciál, dále brzdovou soustavu Brembo, posilovač řízení a bezpečnostní elektroniku jako ABS a kontrolu trakce. Nové šasi s podvozkem od KW bude mít nezávislé zavěšení, vpředu s lichoběžníkovou nápravou, vzadu s víceprvkovou.
S moderními vnitřnostmi se v plánech firmy výrazně mění i karoserie staré Giulie GT. Ještě se zvýší úroveň kapoty a pořádné rozšíření čekají boky vozu, přirozeně s širším rozchodem kol a 19palcovými koly inspirovanými designem originálního GT. Novinkou bude také integrovaný spoiler v liniích zádě vozu a LED osvětlení.
Uvnitř chce firma ponechat jednoduchou architekturu palubní desky s kulatými budíky, z dnešních prvků ale plánuje zakomponování automatické klimatizace nebo jednoduchého rádia s displejem. Řadička bude připomínat klasickou manuální páku, i když restomod počítá s využitím automatické převodovky (za volantem lze vidět pádla).
Emilia Auto plánuje vyrobit pouze 22 kusů, pro které již přijímá objednávky. První vyrobený kus bychom měli spatřit někdy v druhé polovině příštího roku. Cenovka je u podobných restomodů samozřejmě tučná, rovných 400.000 eur (asi 10,2 milionu korun).