Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!

68 komentářů

zdenek
13. března • 16:34

Pokud někdo má reprezentovat svou zem tak taky s vozem té země, kterou reprezentuje. Je to podle mě častý jev v ostatních státech.

Ajvn
15. února • 14:33

Ctu tu zdejsi prispevky a uprimne se bavim a zaroven nestacim zasnout. Jeden prispevek je z tabora zastancu reprezentace ceskych vyrobku, druzi zastanci tu zase perli srovnanim technickych parametru, packu vybavy atd. Jmena jako Jaguar, Bentley apod .. divim se, ze tu nepadl i "Rols".
Jenze ja jsem danovy poplatnik a ptam se, kdo to auto vlastne potrebuje, na co a jake jsou jeho realne potreby! Potrebuje snad nekdo takovy jezdit na hony na lisku, aby uvazoval o SUV? Anebo tato mala vyhranena skupinka lidi ocekava probuzeni choutek zavodniku a pojede se vyvencit na brnensky autodrom, kde poskadli muzu rychlosti, aby se pak v kotrmelcich a v letajicich plechach vsude okolo z oblaka dymu objevilo zrusene diplomaticke vozitko, za ktere dostane novou nahradu, opet z nasich penez?
Padlo tu i s rovnani s vozy nizsich trid .. tak treba takove Stilo a jeho airbagy, kterymi se nepysni ani Superb? No, hmm, je pravdou, kdyz sleduju, jak jako .. damy ctenarky prominou .. jak jako prasata jezdi ruzni vladni a jim podobni statni ridici, bezohledne ke svemu okoli, tak by tech airbagu musel takovy diplomaticky vuz mit alespon deset, aby tu nadrazenou lidskou nadutou hlavu a z hostin vyzrane telo vubec ochranily. A takove drobne doplnky, jakymi je kozene calouneni, shledavam pro tyto typy lidi vyslovene praktickymi. No myjte pak velurovy potah od smesice humru, kaviaru, sampanskeho, krabich jatyrek a michanych koktejlu, kdyz to zaludek diplomata ne a ne stravit.
Skoro bych v zaveru zapomnel na takovou samozrejmost, jakou je po uspesnem jednani statnickych hlav, podhlav a diplomatu vzdy tolik vsemi ocekavana spolecna navsteva hotelovych garazi, kde si navzajem obdivuji jednotlive plechove milacky a predhani se, ktery z jejich vozitek oplyva odvaznejsim designem, kvalitnejsimi pouzitymi materialy, ci komu to na/za stovku udela za kratsi cas.

Kdyz to tak po sobe ctu, tak my bychom ty diplomaty vlastne meli litovat, jaci to sou chudackove mali a my bychom jim vycetli i ty obycejne bavoracky. No ze se nestydime! Vzdyt oni je nemit, tak se ani snad nejsou schopni pod jednotlive uzavirane smlouvy dokonce i podepsat, az tak je ta znacka BMW pro ne zivotne dulezita!

Cormac
14. února • 13:25

Ja si myslim, ze je to cely o tom, jak byl tendr nastaveny. Sam jsem zadaval podminky nekolika vyberovych rizeni (ne ve statni sprave - jsem v soukromem sektoru) - slo tak maximalne o digitalni kopirky, dataprojektory apod. Cele je to tak, ze si nejdriv vyberete vyrobek, ktery Vam vyhovuje, a pak stanovite podminky, ktere zrovna on splnuje nejlepe. A jestli si to BMW posichrovali jeste tim, ze dali panackum z vlady neco do kapsy, tak se vubec nedivim.

Podle meho nazoru v tomto pripade trocha nacionalismu neni na skodu. Proc se penize vybrane na danich v CR cpou do ciziny? Ja vim, ze Skodovka je de facto nemecka firma, ale dava praci nasim lidem a dane plati taky tady, takze ty penize zustanou doma.

Takovy despekt k vyrobkum ceske firmy, jako tady vidim v nekterych prispevcich, bych treba v Anglii tezko hledal. Zda se, ze komunisti nas odnaucili narodni hrdosti, a nekterym lidem se nevratila dodnes.

Milos
15. února • 4:08

Puvod despektu ke Skodovce bych nehledal v dobach komunismu a rozhodne bych to negeneralizoval na despekt vuci ceskym vyrobkum obecne. Skodovky jsou proste spatne vozy a po zkusnostech s nimi na to prichazi stale vice lidi. To nezmeni statni zrizeni, ani moralka lidi, ale jen kvalita vozu VW.

Cormac
15. února • 8:21

Víš, Miloši, já si nemyslím, že Škodovka je špatné auto. Kdysi, v dobách Škody 105/120, byly tyto vozy v Anglii terčem vtipů typu: "Proč má Škodovka vyhřívané zadní sklo? Aby Tě při tlačení nezábly ruce." Dnes tam na Škodu vtipy nikdo nedělá, a prodej Škodovek se podstatně zvýšil. V roce 2001 se jich tam prodalo přes 20000. A třetí rok po sobě vyhrála Fabie cenu Best Supermini. V západní Evropě se Škodovek prodalo přes 240000 a celosvětově skoro půl milionu. Z celé produkce jde na vývoz více než 80% vozů. To je podle Tebe špatné auto?

To mi tedy řekni, Miloši, čím jezdíš Ty?

Milos
15. února • 12:10

Bereme-li to relativne, tak ano, Skodovka je dnes konkureceschopnejsi nez kdysi 120tky, ale fakticky jsou u nas Skodovky jednimi z tech horsich aut na trhu, o tom snad neni sporu. Me ale vadi jina vec - ze uz to neni Skoda, ale VW.

Ja jsem jezdil a jezdim v mnoha ruznych autech, momentalne je to Primera 2,0. Primera je auto, ktere je cenove jen na tom jen o kousek hure nez Octavie, ale rozdil ve vsech ostatnich parametrech je nebetycny. Nehlede na to, ze je o tridu vys...

Zemanek
29. března • 16:09

"fakticky jsou u nas Skodovky jednimi z tech horsich aut na trhu, o tom snad neni sporu. " Primera lepsi nez Octavia?

Co to tady placas za kydy ty kreténe?

Kdyby renault odkoupil skodovku, tak by nase znacka zanikla a vyrabeli by  jsme jedny z tech nejhorsich aut na trhu.

Sedan
24. února • 20:35

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém se cítí dobře a na které má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Huf_tuner
10. března • 14:30

Neber miloškovi jeho radost z Primery. Já myslím, že ve středním věku je potřeba se upnout k něčemu, co v těchto těžkých chvílích podrží a nezklame.

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém se cítí dobře a na které

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém se cítí dobře a na

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém se cítí

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém se

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve kterém

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí, ve

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu líbí,

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které se mu

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto, které

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má auto,

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost. Každý ať má

Sedan
24. února • 20:34

Miloši, prosím, nenuť každému Primeru... Už toho bylo dost.

Cormac
15. února • 13:17

Mě se Škodovky líbí. Kdybych měl na novou Octavii nebo Fabii za hotovku (nemluvím o leasingu - to by nebyl problém, ale nerad platím víc, než musím), tak bych si ji koupil. Tu Fabii samozřejmě v provedení kombi. Je to jeden z mála kombíků, který nevypadá, jako když k sedanu přivařili zadek z jiného auta (viz. Renaul Laguna combi). Takhle mi nezbylo, než koupit jetou Mitsubishi Carisma 1,6 - a jsem taky spokojený.

Superb mi připadá elegantní a výbavu má také slušnou. Rozhodně působí reprezentativním dojmem. V rámci národní hrdosti by se snad naši ministři mohli oproti BMW trochu "uskrovnit". Nebo se bojí, že si o nich bude někdo myslet něco špatného, když přijedou ve Škodovce?

Toho, že Škoda je de facto německá firma, toho mi moc líto není - jako česká firma nebyla životaschopná. I v jiných zemích jsou podniky, které vlastní zahraniční firmy - to je téma na úplně jinou diskusi.

Honza L.
14. února • 16:33

Jeden z mala normalnich nazoru. Spousta tendru u nas je dost pochybna, ale netvrdim, ze to musi byt i tenhle. Ale uplne vyvalenej sem z toho, jak tady rejou do Skodovky.  Nerikam, ze nedela chyby a jeji auta sou nejlepsi. Studuju v Nemecku a skodovek tady jezdi relativne dost. Hlavne Octavie Combi a kratky Fabie. A nemec by si to auto nekoupil, kdyby to byl shit. Naopak, narodni citeni (a to maji silny) jim rika, koupit si VW, BMW nebo treba Opla, ale von vybere Skodu. A navic z pulky z vas je citit to "cechackovstvi" - co je nase je hnus. Ale kouknete se, co se stalo za 10 let. na zacatku 90tejch let jste Skodovku srovnavali s Zigulikama, nebo s Wartasama a rikali, ze je to spatny auto, ze ma podvozek nanic a slaby motory proti ruskejm korabum. Ted uz srovnavate Skodovku s BMW, zase rikate, ze to je proti nim auto na nic, ale srovnavate uz Skodu se spickovejma svetovejma automobilkama. A k motorum. Kazda automobilka ma v nabidce dobry motory = novy  a spatny=stary nebo se starou koncepci, byt trochu vyhnany elektronikou. Ale nikdo tady nerekne, ze treba motor 1.9TDI/81kW, kterej si muzete v Octavii koupit uz pekne dlouho je dobrej. Jen se tu kazdej vohani tim, ze 2.0 MPI je spatnej. A jak nekteri z vas nadavaji na skodovku, plynule prejdou a zacnou nadava na VW. Kdyby po revoluci skodovku dostal renault, nebo kdo to z francouzu mel zajem, tak z ni byla montazni fabrika bez vyvoje. A nadavali byste na Renaulta uplne stejne, jako ted na VW. Jak dlouho si tenhle narod bude obnovovat narodni hrdost, to sem zvedavej.

Milos
15. února • 4:24

 Jenze dnes uz nesrovnavame s BMW Skodovku, ale VW. To me na cele veci nejvice mrzi - kdyz sem prevezu montazni linku z Wolfsburgu, tak prece nemoho hovorit o nejakem technologickem pokroku znacky. Skodovka de facto zanikla, je to VW v jinem kabate.

Jinak jsem byl vzdy pro prodani Skody do rukou Renaultu, najdi si nekde, jake podminky Francouzi nabizeli, urcite nemas spravne informace, jinak bys nemohl tvrdit to, co tvrdis. Oni naopak slibovali zachovani zdejsi vyroby a vyvoje. Nejdrive se mezera do dokonceni vyvoje noveho modelu mela zaplacnout modelem 19 a take zde mela probihat vyroba Twinga. Jinak by Skodovka zustala suverenni znackou. To se o dnesnim stavu rici neda a jsem z toho velmi rozpacity. Nevidim duvod, proc tu nemontovat rovnou VW, proc si hrat na jinou automobilku...

Dusan Bolek
14. února • 21:54

Problem WV je, ze nema skoro zadne poradne BENZINOVE motory. Samozrejme male naftacky by jim sly, ale ty benzinaky to je bida. Koneckoncu i Superb konci 2.6V6, cimz ukazuje do jake tridy patri, tedy nekam k Lagune. Nicmene i tu si muzete koupit v trilitru. Takze moc komfortni jizdu si clovek neuzije.

Jinak by mne docela zajimalo, co ve Skodovce dokazali na Passatu tak zkurvit, ze prvni testy v Britanii (kde ma Skodovka slusny zvuk) skoncily katastrofalne a Skoda dostala i pri nizsi cene jen tri z peti hvezdicek na hodnoceni, zatimco Passat ctyri. Psalo se neco o tom, ze je v ni jizda jak na trakari. No uvidim az to projedu jak to vypada, treba to bude alespon sedet na silnici.

BTW: Skoda by mela byt skutecne super kvalitni auto kdyz ho vyrabi dvakrat tolik lidi jako baworaky.

Honza
15. února • 14:57

No nevím, jestli nejsou 1,6 MPI (101PS z Octavie), 1,8 T Octavia +TT (z RSka), nebo 2,7 T (z Audi A6) dobré benzínové motory, tak už asi nic...

Milos
15. února • 22:34

Ten druhy je slusny, ale pro normalniho zajemce o Octavii nebo Golfa precejen krapet cenove nedostupny. O tom tretim se ani nema cenu bavit, ten je jen v Audi, coz je auto pro velmi uzkou skupinu lidi a s tim prvnim jsi uplne prestrelil. To je stejne jako veleslavny dvoulitr naprosto totalne zastaraly osmiventilovy motor s, to uz jsem nekde psal, naplacnuty m multipointem a bezkontaktnim zapalovanim. Jinak muzeum.

Hassan Abdurrachman
14. února • 8:03

Ja si myslim ze superb je pekny auto. Skodovka (nebo VW) vyrazila do segmentu kde jsou vicemene karty rozdany a kde se bude prosazovat tezko, ale dejme ji sanci.

Co se tyce vybirani aut tak si nemyslim ze to je jenom o podminkach tendru - nekdo tu uz zminoval ze Frantici jezdi ve francouzskejch karach, Nemci v nemeckejch a myslim si naprosto uprime ze je pekna ostuda ze Cesi nejezdi v ceskych....

A co se ty kvality skodovek tyce - vzpomente co bylo pred 20 lety takovy audi - lepsi wartburg....... Dokazalo si ale vybudovat slusnou povest - proc to neprejete skodovkam?

Milos
15. února • 4:02

Ale v moznostech Skodovku prece nikdo neomezuje, sanci dostala a je jen na ni, jestli ji vyuzije.  Nemam vsak rad takovy protekcionismus a nezdravy patriotismus, jaky v clanku a v nasledne diskusi mnohokrat zaznel. Stejne jako vsichni obcane CR nejezdi ve Skodovkach, necisti si zuby kartackem Spofa a pastou Odol, tak se stejne tak nebudou chovat ani ministri, diplomate, vlada nebo kdokoli jiny. I to jsou preci lide, kteri pri vyberu vozu ci jineho spotrebniho zbozi vybiraji nejlepsi variantu a ta proste vzdy na sobe nemusi mit napsano Made in Czech republic...

Ze Francouzi ci Nemci jezdi v "domacich" vozech (nehlede na to, ze to neni pravda, ve Francii jsou napr. prave BMW ve statnich sluzbach k videni nezridka) preci neni argument. Prave BMW predstavuje jasne spravnou volbu temer pro kazdeho, zatimco treba Skodovka jen pro velmi uzkou skupinu lidi.

A co se tyce Audi - zrovna to bych jako nejaky zarny priklad uspechu neuvadel. Vzdyt treba A4 je Octavie s lepsi vybavou za dvojnasobnou cenu, se servisem za 920 Kc/hod. Je pro me tezko pochopitelne, jak si takovy vuz muze nekdo koupit. Audi je pseudoluxusni znacka, na BMW nebo Mercedes nebude mit technologicky a kvalitativne pod kridly VW ani za dalscih 20 let, o image znacky ani nemluve.

Zemanek
29. března • 15:53

Francouzi v BMW ? Kde si to videl? Ve francii (bohuzel) ziju uz 17 let, a vetsi patrioty nez frantiky neznam. Statni zastupci tu jezdi vyhradne ve francouzkych plechovkach.

Tady nejde o patriotismus, ale o image nasi zeme, a naseho (odkoupeného/zkrachovaného) prumislu.

 

Ales
15. února • 18:22

u Mercedesu a BMW se ale taky v servisu plati 1 500 za hodinu (nebo lepe  platilo se uz nemam BMW....)

Milos
15. února • 23:30

To nevim, kam jsi jezdil. U BMW je normalni cena 900 Kc, u Audi 920. To je naprosto absurdni, protoze jsou to po vsech strankach, ktere se daji servisovat, uplne stejna auta jako VW. Snad az na A8...

Hassan Abdurrachman
15. února • 8:04

Podle me to prave o tom patriotismu je. Nehlede k tomu ze utraci nase penize a je daleko lepsi kdyz ty penize zahuci do domaci automobilky nez ven........

Milos
15. února • 12:16

U me je ten problem jinde - ja uz necitim Skodovku jako domaci znacku a podle toho k ni pristupuji.

Nehlede na to, ze zisky Skodovky stejne konci v kapsach VW, tak je jedno, jestli ty penize dame nemcum primo, nebo oklikou.

HUF_tuner
10. března • 14:26

Zisky jo, ale daně ne. ŠKODA  AUTO na daních pokrývá 1/7 státního rozpočtu. Já patriot jsem a škodovky kupovat budu a to i kvůli tomu, že je takový nákup naší zemi rozhodně prospěšnější, než koupě vozu cizího. BTW, pokud jsi v Superbu nejezdil, tak o něm nemluv. Nemám rád teoretizování neobjektivních lidí. Já už jsem jezdil ve 2 a můžu říct, že si ho asi časem koupím. Mít takovou káru a k tomu českou - to se mi velmi líbí. V6 rulez.

Milos
14. února • 0:40

Ve viru diskuse jsem uplne zapomel odpovedet panu Silhavemu na jeho otazku. Odpoved zni mohou, ale nevidim jediny duvod, proc by museli. Na skodovku musi byt pohlizeno jako na kteroukoli jinou automobilku, ktera se musi uplatnit na trhu s automobily svou kvalitou, cenou, siti servisu atd. Pokud tedy prohrala tendr, tak to neni vina nasich politiku, diplomatu ci jinych statnich cinitelu. Byly stanoveny podminky tendru, ktere konkurent v podobe BMW splnil lepe. Tecka.

Clanek sam je "o nicem", nebot autor, zaslepen jakymsi podivnym patriotismem, hleda duvody jinde, nez kde objektivne lezi. Ptejme se Skody, proc nedela lepsi auta za lepsi ceny, proc nema lepsi servisni sit atp. a ne MZV, proc nechce jezdit v horsich vozech s nedostupnymi servisy. Skoda nesplnila podminky tendru. Take byste, pane Silhavy, mohl po prohranem tendru na vytvoreni nejake WWW prezentace rikat, ze nechapete proc si zadavatel vybral nekoho jineho, kdyz Vy jste je mohl vytvorit za polovicni cenu, jen v pripade nejakeho nutneho sobotniho zasahu by zadavatel musel zavolat nekomu jinemu, protoze Vy jste kazdy vikend na rybach. To je, jak jiste sam uznate, plany argument.

A gesto pana Burese v podobe zakoupeni Superbu je stejne prazdne a hloupe, jako kdysi prisliby pana Zemana o zakoupeni Tater. Neco takoveho se da smele nazvat i populismem...

Ales
15. února • 8:43

Tady nejde ani o patriotismus, jak o vyhazovani penez nas danovych poplatniku.

Mylsim, ze Superb se neda porovnat s Tatrou.... Superb je fakt nekde jinde (urcite je jepsi jel jsem i t700 ale to byla opravdu hruza...)

Jinak se naskyta otazka K ČEMU MÁME VELVYSLANCE NA POBŘEŽÍ SLONOVINY?

George
13. února • 13:06

Jo taky to závaní podmáznutím. V Anglii se taky jezdí Jagoušema a Královská rodina jakbysmet s tou výjímou, že se občas objeví Bentley. No co vo go. Nicméně by mě aslepsom zajímalo pro tedy nevyhrál Mercedes když byl levnější a co se týče reprezetace, tak je na tom lépe. BMW spíš volí obchodník, ale státní reprezentant by měl mít spíš, více se to hodí Mercedes. Já to vidím tak, že ty BMW budou černý a diplomati budou dělat v Africe a jiných podobných uzemích těžký frajery :) No co, jak někdo poznamenat, za jejich prachy to není a ještě něco bylo do kapsičky tak co to řešit, že :)

No IMHO netuším, co je špatného na SuperBu s 2.6 V6.... jezdí to jako střela. Luxusní to je taky a to srovnatelne. Mozna jeste vice za mene penez. Reprezentuje to technicky pokrok Škody.

Strašně by mě zajímalo jakou luxusnější výbavu má Mercedes a BMW než Superb.... Vzhledem k tomu, že je to za docela nízké ceny (byt mnostevní sleva) tak tam bude jen prumerny motor a prumerná výbava. Za ty prachy by byl Super s pozlacenou klikou u dveří....

 

madmin
18. února • 21:22

Jaguar neni zas az tak moc Britsky auto, patri Fordu (napr. X-type je jen 3x drassi Mondeo se spatnou kvalitou zpracovani), takze je to stejny problem jako se Skodou a VW.  

Pierre
14. února • 13:08

Mimochodem princ Charles se v televizi nejvíc ukazuje ve Vauxhall Omega, což je anglický auto jako Brno. Myslím, že Superb není špatné auto - ale image prostě nemá, a mít jentak nebude, snad za pár (desítek) let.

Hassan Abdurrachman
14. února • 13:33

Zkus rict pred Anglicanem ze Vauxhall je Opel a uvidis co ti povi )))))

Milos
15. února • 3:46

Tak Vauxhall se dnes snad ani neda oznacit jako automobilka, spise je to jakasi montazni linka pro Opely s jinym znakem na pridi a napisem na zadi. To ve Skodovce si VW ta sva auta alespon zabali do jineho kabatku. Tezko rici, zda-li je to pozitivni ci nikoli, me jako Cecha neexistence ceske automobilky mrzi .

Hassan Abdurrachman
15. února • 8:03

Ale Milosi, kam se mohla jinam ta ceska auta dostat. Nemysli si, ze by to s Rendlikem dopadlo jinak - on mel VW puvodne taky jinou koncepci. Jenomze co se v Bouli delalo predtim a co se dela ted-to me zajima. Kdyz se divam na auto-moto sport tak tam nezridka vidim porovnani skodovky s nejakym jinym autem coz byla zalezitost naprosto nemyslitelna. Skodovky se dobre prodavaji v cely evrope a podarilo se jim (a mozna ze hlave diky VW) zbavit se nalepky divneho vozitka z sire Rusi. V zasade je jedno jestli se do aut montuji motory vw nebo gm - nekdo uz tu vypichnul ze v kazdy automobilce jsou dobry a spatny. Krome toho kazda automobilka pouziva par platforem a na ty potom vsechno naplacava......   Budme radi ze se ve skodovce delaji pekna auta a ze nedopadla jako jawa nebo liaz.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milos
15. února • 12:39

Ja mel treba S130 a mel jsem ji docela rad. Nebyl to zadny zazrak, r.v. byl 87 a byla nekde na urovni 77. roku, ale pro me to byla Skodovka, ceske auto, ktere mi prirostlo k srdci.

Z ekonomickeho hlediska nebyl prodej VW spatnym krokem, ale nemuzeme na vsechno hledet skrze ekonomickou efektivnost. Tezko rici, jak by dopadla Skodovka pod kridly Renaultu, to uz se dnes nedozvme, ale jejich koncepce mi byla blizsi. Me by VW nevadil, kdyby nechaval Skodovce alespon nejaky prostor, ale v soucasne dobe je to VW od zacatku az dokonce. Auta se dnes vsude montuji z dilu z celeho sveta, ale znacka si alespon v nekterych paramatrech ponechava svou osobitost.a tu pro mne skodovka nema absolutne zadnou...

Jinak ke sportovnim uspechum - Skoda byla uspesna vzdy, vzpomen na 130 RS, LR, nebo LA, to byly vozy, ktere na rallye i vyhravaly. Nevim, kolik ti je let, ale ja jsem v te dobe zil.

Hassan Abdurrachman
15. února • 14:21

btw nemela nahodou 130R zadni napravu tak trosku od Porsche?

Milos
15. února • 23:15

Tak trochu ani omylem. Samozrejme, ze nektere drobnosti byly cizi, treba elektrika byla tusim Boschacka nebo tlumice byly Koni, ale jinak motor, prevodovka atd. bylo vse domaci vyroby.

Jestli si spravne pamatuji, tak 180 nebo 200 RS mely prevodovku z Porsche, ale to byly jenom prototypy, vavriny na rallye sklizela 130 RS.

Hassan Abdurrachman
18. února • 12:44

Ja se jenom ptal protoze jsem neco podobneho kdysi kdesi zaslechl....

Pierre
14. února • 14:01

No angličan možná neví v čem jezdí, ale Vauxhall je Opel už pár desítek let. Stejně jako Rover byl Honda, pak BMW a teď už jen okrajová značka a stejně jako Jaguar X-type je Ford Mondeo... Maj to smůlu ti Angličani

Hassan Abdurrachman
14. února • 16:19

To vim ja, vis to ty, ale Anglican jezdi v anglickem aute, voni sou hrozne makli.......

Milos
13. února • 23:32

"Reprezentuje to technicky pokrok Škody"

Zadny technicky pokrok Skody neexistuje, vse je VW. Navic VW samozrejme skodovce nedava to nejlepsi co ma, dnesni Skoda predstavuje to, kde byl VW pred dvema, tremi lety. A to je VW i dnes prakticky technicky nejazaostalejsi automobilkou "zapadniho" sveta. Nejradeji mam motory z roku 1985 - 1,6 a 2,0 8V - perly s naplaclym MPI a uzasnym (!!!) bezkontaktnim zapalovanim, kter mely Favority uz v osmdesatych letech. Jo ja zapomel, VW uz ma "novy" 2,0 - prevrtany 1,8 20V. Gratuluji technikum z VW a hlavne managementu, prodat hovno jako parfem se podari jen malokdy.

Takze nevim, o jakem technologickem pokroku je rec. Za nejdoknalejsi auto od Skodovky povazuji Rapid 135/6 , jednou me s tim svezl synovec a opravdu jsem koukal .

Fidel Castrol
18. února • 18:41

Milošku až na to, že 2,0 8V má sekvenční vstřikování a fázové zapalování s řízenou energií, minimální hlučnost, nulovou spotřebu oleje, maximum momentové křivky ve 2400 otáčkách a životnost motoru přesahující půl milionu kilometrů. Pozdravuji tvůj milý Nissan, mí přátelé kteří tu chybu udělali, měli po 130 000 kilometrech dost vážné problémy a docela těžko se Nissánků zbavovali, neb je nikdo nechtěl.

Milos
18. února • 19:44

To jsou snad standardni parametry, na cele veci to nic nemeni. Kdyz navleces na prase kuzi z tigra, bude to porad prase, ne tygr.

Tvoje napadnuti Nissanu je chabe, s klidem mohu rici, ze jsi si to cele vymyslel. 1) jednoho Nissana jsem jiz mel, sluzebni  Primeru 1,6 a najel jsem s ni temer 300 000 km. Bez jedine zavady. Po trech a pul letech se v bazaru prodala za 170 tisic v hotovosti (porizovaci neco pres 500) a doslova se o ni prali v AAA i AutoEsa, o japonske ojetiny je nyni velky zajem, jejich spolehlivost je legendarni. Ukaz mi auto, ktere se 300 tisici kilometry proda za tyto penize. Motor byl porad velmi zivy, tocil 7 200 otacek a stovku s Primerou i po tom vsem udelal za 10 vterin...

2) Uz jsem to naznacil, podivej se na dlouodobe testy ADACu, tabulky nejmene poruchovych vozu apod. Vsude jsou na prvnim miste Toyoty a Nissany.

Nehraj si na odbornika, me rozhodne nedojmes.

Dr. Chocholoušek
19. února • 17:39

VTIP DNE!!! Miloš zase boduje.

Honza
13. února • 13:34

No, ale on je dosti podstatny rozdil mezi Jaguarem a Skodou. To snad musi uznat i dusevne zaostaly Cech.

Jakou ma Mercedes a BMW luxusnejsi vybavu nez Superb? Tak to by bylo na hoooooooooooodne dlouhe povidani. Davat sem nekolikastrankovy vycet se mi fakt nechce. Reknu to takhle - i lidovy vozik jako je treba Stilo ma lepsi vybavu nez Superb, natoz pak auta ve stejne tride (napr. Laguna) a uz tuplem pak auta jako BMW a Mercedes... Tak si sundej klapky z oci!

Rousi
13. února • 14:42

Chmm - nejaky priklad vybavy Stila, ktera by nebyla v Superbu?

Pierre
14. února • 13:57

Zkusil bych hlavové airbagy a zadní boční airbagy - ty nemá Superb ani za příplatek  U takovýho auta je to dost ostuda.

Honza
13. února • 15:02

8 airbagu...

Expert
13. února • 15:05

A jeste bych dodal, ze to Stilo jsem tam dal jen jako priklad z nizsi tridy nez je Superb. Rozumne by bylo srovnani s tou Lagunou. Nemusim doufam vypisovat ten dlouhy seznam nejruznejsich technickych serepeticek, ktere si nekoupite v zadnem aute od VW natoz ve Skode.

Ale ovsem, Superb ma tu schranku na destnik...

George
13. února • 15:00

Jo jenže BMW 5xx za 1.3 milonu té užasné vybavy asi moc nepobralo. Za ty prachy je tam mimo standardní vybavy maximálně prumerný motor a kuřacký paket....

Za to by byl SupeB s kompletním katalogem doplnku na přaní a s 2.8 V6

Jinak je jasny, že Jagouš je lepší než Škoda, ale bral jsem to z pohledu národní reprezentace.

Radek Šilhavý
13. února • 16:43

Neposuzujte ceny automobilů a jejich výbavu podle běžných ceníků....ceny pro státní zakázky jsou stanovovány zcela odlišně.

Jirka
13. února • 12:09

Tak to si snad delas srandu
Francouzi taky jezdi ve francouzkych autech a ne v nejakem BMW nebo Medouru.Diplomate reprezentuji nasi republiku a proto by meli jezdit ve skodovce.Mam takovy dojem ze je to cele podplacene

Diplomat
13. února • 8:06

dostatečně prostorný a reprezentativní -  Superb a reprezentativní? No, to mě teda pobavilo. Rozhodovat mezi Škodou a BMW, tak je to jasně BMW. Při ceně 800 tisíc a 1,3 mil. je BMW mnohem výhodnější koupě než ten příšerný "Stalinwagen" - pardon Škoda. Superb by musel stát tak 250 000,- maximálně, aby se o něm dalo uvažovat jako o výhodnější koupi. Musím říci, že mě MZV velice překvapilo, že bylo schopno rozhodnout racionálně a ne s klapkami "nacionalistického" fanatismu na očích. Když nemá Škodovka dostatek soudnosti, aby do takového tendru vůbec nelezla, tak je dobře, že jí mají úředníci MZV.

 

Servis VW?  Tak to raději drátem do oka... Vždyť ty chudáci nejsou auta schopný pořádně udělat, natož servisovat!

Pepa z Depa
18. února • 11:19

Mam takovou kontrolni otazku: Predstavte si, ze chcete auto. No a vydelavate si mesicne 50k Kc. Kdyz si spocitate, ze aby jste si koupil BMW, zadluzite Vasi rodinu na 4 roky. Za pohodli budete platit tak, ze ty 4 roky nepojedete na dovolenou, Vase deti nebudou moci chodit do skoly a kdyz si budete muset nechat udelat nove zuby, tak na to proste nebude, leda ze by jste se zase vice zadluzil na ukor rodiny. No a pak mate volbu Superbu. Jelikoz nepredpokladam, ze kdo tyto auta zna, se bude prit o kvalite Superb vs. BMW. Ucel splni obe tato auta vice, nez dobre. S vyjimkou toho, ze Superb dostanete za 2/3 ceny BMW. Takze Vam zbyde na rozvoj a "udrzbu" Vasi rodiny dostatek penez.
Co zvolite?
Nechci nikomu vnucovat svuj nazor, ale ja bych sahnul pro Skodu Superb.
Problematika statnich penez je ale dosti slozita vec a vydala by na nekolik clanku. Doufam, ze pro nastineni toho, co si myslim je to dostacujici.

Nublar
13. února • 22:27

Tve dojmy jsou naprosto neobjektivni. "Je hnusna a spatna..." To nezni prilis jako hodnoceni odbornika. Taky nevim, proc tolik kritizujes VW, myslim, ze nove modely Passat se velmi povedly. Samozrejme, ze BMW je lepsi, ale to neni duvod proc Superb takhle jednoznacne odsoudit. A co se tyce tveho nazoru na to, ze by Skodovka nemela lezt do oblesti, kam nepatri, tak to je uplny nesmysl nejen proto, ze kdysi mela v teto oblasti zastoupeni, ale hlavne proto, ze se vlastne nejedna ani tak o Skodovku jako Volkswagen...

Sedan
13. února • 17:12

Nikdy jsi v superbu nejel, tak nekritizuj. Superb je hezkej a elegantní.

Diplomat
13. února • 21:30

Koukám, že už i pracovníkům marketingu Škoda docházejí argumenty... Musíš se Sedane víc snažit, takhle si ty peníze, které ti Škodovka platí, abys nám sem tuhle trapnou chválu psal, nezasloužíš. Superb je zastaralý křáp, který si soudně uvažující člověk nekoupí, aby si neuříznul ostudu.

Tom
12. února • 20:31

Být poslanec nebo diplomat, ani okem nemrknu na ty chcípáky chudé a taky beru bavoráka, vždyť z mých prachů to nejde . Ale bohužel já jsem ten kterej na ně maká, takže radši zalezu do své Škodovky a budu jim přát bezpečné a příjemné svezení...

Radek
12. února • 18:16

Určitě ano. Pokud má auto odpovídající parametry (což jistě má), nevidím jediný důvod, proč by měl stát upřednostňovat nějaká jiná auta zvlášť když i cena je daleko příznivější.

Doporučujeme

Články odjinud