Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!

Se začátkem výroby mladoboleslavského modelu Superb všichni předpokládali, že postupem času nahradí v garážích českých úřadů automobily zahraničních značek. Do garážích českých diplomatů však zatím cestu nenašel.
Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!
Asi nejsme daleko od pravdy s tvrzením, že při premiéře Superbu všichni očekávali jeho rychlé nasazení do státních služeb. Vycházelo to z logických předpokladů, že pokud bude naše jediná automobilka vyrábět automobil, který bude svým celkovým pojetím vhodný, tedy zejména dostatečně prostorný a reprezentativní, bude mít cestu ke státním úředníkům otevřenou. Dalším důvodem k těmto předpokladům byla i slova některých předních politiků. Zdá se, že zatím spíš „skutek utek“.

Ministerstvo zahraničních věcí (MZV) před časem vyhlásilo výběrové řízení na patnáct nových automobilů pro potřeby zejména českých velvyslanců. Podle dostupných informací se výběrového řízení účastnily automobilky BMW, Mercedes-Benz a Škoda.

Proslýchá se, že BMW nabízelo jeden automobil za přibližně jeden milion tři sta tisíc korun českých, Mercedes pak za jeden milion sto tisíc a Škodovka pak jen za osm set osmdesát tisíc. Při plánovaném nákupu 15 automobilů tak MZV utratí za vítězné BMW celkem přibližně 19,5 milionu korun. Za Superby by museli vydat pouze 13,2 milionu korun.

Hlavní problém Superbu je údajně v tom, že ve třech zemích, kam mají nová auta namířeno, nemá Škodovka své zastoupení a tím pádem ani servisní síť. Jedná se například o, již zmíněné, Pobřeží slonoviny.

Na toto zdůvodnění má MZV jistě právo a stejně jako má právo vložit tuto podmínku přímo do podmínek tendru, ale na druhé straně není problém, vzhledem k tomu že Superb využívá koncernové díly pro servis sítě Volkswagenu nebo Audi. Navíc při nákupu Superbů by MZV ušetřilo přibližně 6,3 milionu korun, to představuje možnost nákupu dalších sedmi Superbů.

Škoda Superb zatím našla cestu jen do garáží Ministerstva spravedlnosti, a to v lednu letošního roku. Ministr Bureš bude tak na své služební cesty využívat jeden z dvou Superbů ve výbavě Elegance, které jeho úřad upřednostnil například před BMW.

Otázka pro vás:

Myslíte si, že by čeští diplomaté a státní úředníci, včetně těch nejvyšších měli používat automobily české výroby?

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků