Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!

Se začátkem výroby mladoboleslavského modelu Superb všichni předpokládali, že postupem času nahradí v garážích českých úřadů automobily zahraničních značek. Do garážích českých diplomatů však zatím cestu nenašel.
Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!
Asi nejsme daleko od pravdy s tvrzením, že při premiéře Superbu všichni očekávali jeho rychlé nasazení do státních služeb. Vycházelo to z logických předpokladů, že pokud bude naše jediná automobilka vyrábět automobil, který bude svým celkovým pojetím vhodný, tedy zejména dostatečně prostorný a reprezentativní, bude mít cestu ke státním úředníkům otevřenou. Dalším důvodem k těmto předpokladům byla i slova některých předních politiků. Zdá se, že zatím spíš „skutek utek“.

Ministerstvo zahraničních věcí (MZV) před časem vyhlásilo výběrové řízení na patnáct nových automobilů pro potřeby zejména českých velvyslanců. Podle dostupných informací se výběrového řízení účastnily automobilky BMW, Mercedes-Benz a Škoda.

Proslýchá se, že BMW nabízelo jeden automobil za přibližně jeden milion tři sta tisíc korun českých, Mercedes pak za jeden milion sto tisíc a Škodovka pak jen za osm set osmdesát tisíc. Při plánovaném nákupu 15 automobilů tak MZV utratí za vítězné BMW celkem přibližně 19,5 milionu korun. Za Superby by museli vydat pouze 13,2 milionu korun.

Hlavní problém Superbu je údajně v tom, že ve třech zemích, kam mají nová auta namířeno, nemá Škodovka své zastoupení a tím pádem ani servisní síť. Jedná se například o, již zmíněné, Pobřeží slonoviny.

Na toto zdůvodnění má MZV jistě právo a stejně jako má právo vložit tuto podmínku přímo do podmínek tendru, ale na druhé straně není problém, vzhledem k tomu že Superb využívá koncernové díly pro servis sítě Volkswagenu nebo Audi. Navíc při nákupu Superbů by MZV ušetřilo přibližně 6,3 milionu korun, to představuje možnost nákupu dalších sedmi Superbů.

Škoda Superb zatím našla cestu jen do garáží Ministerstva spravedlnosti, a to v lednu letošního roku. Ministr Bureš bude tak na své služební cesty využívat jeden z dvou Superbů ve výbavě Elegance, které jeho úřad upřednostnil například před BMW.

Otázka pro vás:

Myslíte si, že by čeští diplomaté a státní úředníci, včetně těch nejvyšších měli používat automobily české výroby?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků