Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!

Se začátkem výroby mladoboleslavského modelu Superb všichni předpokládali, že postupem času nahradí v garážích českých úřadů automobily zahraničních značek. Do garážích českých diplomatů však zatím cestu nenašel.
Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!
Asi nejsme daleko od pravdy s tvrzením, že při premiéře Superbu všichni očekávali jeho rychlé nasazení do státních služeb. Vycházelo to z logických předpokladů, že pokud bude naše jediná automobilka vyrábět automobil, který bude svým celkovým pojetím vhodný, tedy zejména dostatečně prostorný a reprezentativní, bude mít cestu ke státním úředníkům otevřenou. Dalším důvodem k těmto předpokladům byla i slova některých předních politiků. Zdá se, že zatím spíš „skutek utek“.

Ministerstvo zahraničních věcí (MZV) před časem vyhlásilo výběrové řízení na patnáct nových automobilů pro potřeby zejména českých velvyslanců. Podle dostupných informací se výběrového řízení účastnily automobilky BMW, Mercedes-Benz a Škoda.

Proslýchá se, že BMW nabízelo jeden automobil za přibližně jeden milion tři sta tisíc korun českých, Mercedes pak za jeden milion sto tisíc a Škodovka pak jen za osm set osmdesát tisíc. Při plánovaném nákupu 15 automobilů tak MZV utratí za vítězné BMW celkem přibližně 19,5 milionu korun. Za Superby by museli vydat pouze 13,2 milionu korun.

Hlavní problém Superbu je údajně v tom, že ve třech zemích, kam mají nová auta namířeno, nemá Škodovka své zastoupení a tím pádem ani servisní síť. Jedná se například o, již zmíněné, Pobřeží slonoviny.

Na toto zdůvodnění má MZV jistě právo a stejně jako má právo vložit tuto podmínku přímo do podmínek tendru, ale na druhé straně není problém, vzhledem k tomu že Superb využívá koncernové díly pro servis sítě Volkswagenu nebo Audi. Navíc při nákupu Superbů by MZV ušetřilo přibližně 6,3 milionu korun, to představuje možnost nákupu dalších sedmi Superbů.

Škoda Superb zatím našla cestu jen do garáží Ministerstva spravedlnosti, a to v lednu letošního roku. Ministr Bureš bude tak na své služební cesty využívat jeden z dvou Superbů ve výbavě Elegance, které jeho úřad upřednostnil například před BMW.

Otázka pro vás:

Myslíte si, že by čeští diplomaté a státní úředníci, včetně těch nejvyšších měli používat automobily české výroby?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků