Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!

Se začátkem výroby mladoboleslavského modelu Superb všichni předpokládali, že postupem času nahradí v garážích českých úřadů automobily zahraničních značek. Do garážích českých diplomatů však zatím cestu nenašel.
Nemáte servis na Pobřeží slonoviny? Máte smůlu!
Asi nejsme daleko od pravdy s tvrzením, že při premiéře Superbu všichni očekávali jeho rychlé nasazení do státních služeb. Vycházelo to z logických předpokladů, že pokud bude naše jediná automobilka vyrábět automobil, který bude svým celkovým pojetím vhodný, tedy zejména dostatečně prostorný a reprezentativní, bude mít cestu ke státním úředníkům otevřenou. Dalším důvodem k těmto předpokladům byla i slova některých předních politiků. Zdá se, že zatím spíš „skutek utek“.

Ministerstvo zahraničních věcí (MZV) před časem vyhlásilo výběrové řízení na patnáct nových automobilů pro potřeby zejména českých velvyslanců. Podle dostupných informací se výběrového řízení účastnily automobilky BMW, Mercedes-Benz a Škoda.

Proslýchá se, že BMW nabízelo jeden automobil za přibližně jeden milion tři sta tisíc korun českých, Mercedes pak za jeden milion sto tisíc a Škodovka pak jen za osm set osmdesát tisíc. Při plánovaném nákupu 15 automobilů tak MZV utratí za vítězné BMW celkem přibližně 19,5 milionu korun. Za Superby by museli vydat pouze 13,2 milionu korun.

Hlavní problém Superbu je údajně v tom, že ve třech zemích, kam mají nová auta namířeno, nemá Škodovka své zastoupení a tím pádem ani servisní síť. Jedná se například o, již zmíněné, Pobřeží slonoviny.

Na toto zdůvodnění má MZV jistě právo a stejně jako má právo vložit tuto podmínku přímo do podmínek tendru, ale na druhé straně není problém, vzhledem k tomu že Superb využívá koncernové díly pro servis sítě Volkswagenu nebo Audi. Navíc při nákupu Superbů by MZV ušetřilo přibližně 6,3 milionu korun, to představuje možnost nákupu dalších sedmi Superbů.

Škoda Superb zatím našla cestu jen do garáží Ministerstva spravedlnosti, a to v lednu letošního roku. Ministr Bureš bude tak na své služební cesty využívat jeden z dvou Superbů ve výbavě Elegance, které jeho úřad upřednostnil například před BMW.

Otázka pro vás:

Myslíte si, že by čeští diplomaté a státní úředníci, včetně těch nejvyšších měli používat automobily české výroby?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků