Nejnovější projekt KALMAR RS-6 je postaven na Porsche 911 generace 996, která jako první dostala vodou chlazený šestiválcový boxer. Zdroj: KALMAR Automotive

Nejnovější projekt KALMAR RS-6 je postaven na Porsche 911 generace 996, která jako první dostala vodou chlazený šestiválcový boxer. | Zdroj: KALMAR Automotive

Vzhledem k tomu že základní cena úpravy 1.117.000 Kč nezahrnuje dárcovské auto, můžete ke KALMAR Automotive přivézt verzi Carrera 2, Carrera 4 i Turbo. Zdroj: KALMAR Automotive

Vzhledem k tomu že základní cena úpravy 1.117.000 Kč nezahrnuje dárcovské auto, můžete ke KALMAR Automotive přivézt verzi Carrera 2, Carrera 4 i Turbo. | Zdroj: KALMAR Automotive

V základu je vůz naladěn na asi 300 k, ale v nejvyšší specifikaci může produkovat i přes 500 k. Zdroj: KALMAR Automotive

V základu je vůz naladěn na asi 300 k, ale v nejvyšší specifikaci může produkovat i přes 500 k. | Zdroj: KALMAR Automotive

Na první pohled jsou vidět 16palcová litá kola obutá do zimních pneumatik s hřeby. Zdroj: KALMAR Automotive

Na první pohled jsou vidět 16palcová litá kola obutá do zimních pneumatik s hřeby. | Zdroj: KALMAR Automotive

To proto, že fotografie pocházejí z testovacího eventu pro zákazníky, kteří si auto vyzkoušeli na zamrzlých laponských jezerech při teplotách dosahujících -35 °C. Zdroj: KALMAR Automotive

To proto, že fotografie pocházejí z testovacího eventu pro zákazníky, kteří si auto vyzkoušeli na zamrzlých laponských jezerech při teplotách dosahujících -35 °C. | Zdroj: KALMAR Automotive

Dále nelze přehlédnout rapidní zvětšení světlé výšky na 210 mm. Na svědomí to má set „obrácených“ tlumičů se širokou škálou nastavení a interně navrženou sadou pružin. Zdroj: KALMAR Automotive

Dále nelze přehlédnout rapidní zvětšení světlé výšky na 210 mm. Na svědomí to má set „obrácených“ tlumičů se širokou škálou nastavení a interně navrženou sadou pružin. | Zdroj: KALMAR Automotive

Po demontáži ochranných plátů podvozku o síle 5-8 mm můžeme na podvozku obdivovat zakázková pouzdra horního uložení, bytelnější hnací hřídel, diferenciál s omezenou svorností a pevnostní vzpěry. Zdroj: KALMAR Automotive

Po demontáži ochranných plátů podvozku o síle 5-8 mm můžeme na podvozku obdivovat zakázková pouzdra horního uložení, bytelnější hnací hřídel, diferenciál s omezenou svorností a pevnostní vzpěry. | Zdroj: KALMAR Automotive

Náruživí jezdci, kteří s vozem plánují častější výlety na různé typy povrchů, ocení příplatkový set adaptivních tlumičů s elektronickou kontrolou náklonu. Zdroj: KALMAR Automotive

Náruživí jezdci, kteří s vozem plánují častější výlety na různé typy povrchů, ocení příplatkový set adaptivních tlumičů s elektronickou kontrolou náklonu. | Zdroj: KALMAR Automotive

Alternativou je hydraulická sada s možností snížení vozu o 50 mm, což se hodí při běžných výletech po silnici. Zdroj: KALMAR Automotive

Alternativou je hydraulická sada s možností snížení vozu o 50 mm, což se hodí při běžných výletech po silnici. | Zdroj: KALMAR Automotive

V podstatě si z KALMARu RS-6 můžete postavit expediční speciál. Zdroj: KALMAR Automotive

V podstatě si z KALMARu RS-6 můžete postavit expediční speciál. | Zdroj: KALMAR Automotive

Volitelný zadní nosič pojme náhradní kolo i kanystry a na střeše hrdě stojí LED rampa. Zdroj: KALMAR Automotive

Volitelný zadní nosič pojme náhradní kolo i kanystry a na střeše hrdě stojí LED rampa. | Zdroj: KALMAR Automotive

Samozřejmě si zvolíte vlastní odstín karoserie a podobu polepu. Zdroj: KALMAR Automotive

Samozřejmě si zvolíte vlastní odstín karoserie a podobu polepu. | Zdroj: KALMAR Automotive

Je s podivem, že vývoj předváděcího vozu zvládl tým za jeden rok.   Zdroj: KALMAR Automotive

Je s podivem, že vývoj předváděcího vozu zvládl tým za jeden rok.   | Zdroj: KALMAR Automotive

Jde skoro o závodní vůz, protože navzdory profesionálnímu off-roadovému vybavení mu zůstává plná užitná hodnota pro každý den. Díky tomu může oslovit publikum s řidičskou i sběratelskou vášní. Zdroj: KALMAR Automotive

Jde skoro o závodní vůz, protože navzdory profesionálnímu off-roadovému vybavení mu zůstává plná užitná hodnota pro každý den. Díky tomu může oslovit publikum s řidičskou i sběratelskou vášní. | Zdroj: KALMAR Automotive

Zbytečné obložení šlo pryč včetně protihlukové izolace, ale jelikož byla použita lehčí alternativa, vypadá pořád docela k světu. Zdroj: KALMAR Automotive

Zbytečné obložení šlo pryč včetně protihlukové izolace, ale jelikož byla použita lehčí alternativa, vypadá pořád docela k světu. | Zdroj: KALMAR Automotive

 závislosti na účelu auta jsou pro interiér dostupná různá provedení sedadel Recaro, ochranný rám a elektronika pro časové i vytrvalostní rally. Zdroj: KALMAR Automotive

 závislosti na účelu auta jsou pro interiér dostupná různá provedení sedadel Recaro, ochranný rám a elektronika pro časové i vytrvalostní rally. | Zdroj: KALMAR Automotive

Vzhledem k tomu že základní cena úpravy 1.117.000 Kč nezahrnuje dárcovské auto, můžete ke KALMAR Automotive přivézt verzi Carrera 2, Carrera 4 i Turbo. Zdroj: KALMAR Automotive
V základu je vůz naladěn na asi 300 k, ale v nejvyšší specifikaci může produkovat i přes 500 k. Zdroj: KALMAR Automotive
Na první pohled jsou vidět 16palcová litá kola obutá do zimních pneumatik s hřeby. Zdroj: KALMAR Automotive
To proto, že fotografie pocházejí z testovacího eventu pro zákazníky, kteří si auto vyzkoušeli na zamrzlých laponských jezerech při teplotách dosahujících -35 °C. Zdroj: KALMAR Automotive
16
Fotogalerie

Nemáte na Porsche 911 Dakar? Kalmar vám něco podobného udělá ze staré 996, a to za zlomek ceny

Teritorium Porsche 911 se rozrůstá. Teď mohou v blátě a písku dovádět i starší modely.

S příchodem nové 911 Dakar Porsche rozšířilo schopnosti své ikony i mimo zpevněné silnice. Stejný záměr má i úpravce a renovační dílna KALMAR Automotive, jenže v jejím případě jde o skoro závodní vůz. Píšeme skoro, protože navzdory profesionálnímu off-roadovému vybavení mu zůstává plná užitná hodnota pro každý den. Díky tomu může oslovit publikum s řidičskou i sběratelskou vášní.

Nejnovější projekt KALMAR RS-6 je postaven na Porsche 911 generace 996, která jako první dostala vodou chlazený šestiválcový boxer. Vzhledem k tomu že základní cena úpravy 1.117.000 Kč nezahrnuje dárcovské auto, můžete ke KALMAR Automotive přivézt verzi Carrera 2, Carrera 4 i Turbo. Kit je vhodný pro automatickou i manuální převodovku, stejně jako levostranné a pravostranné řízení. V základu je vůz naladěn na asi 300 k, ale v nejvyšší specifikaci může produkovat i přes 500 koní. Pro provoz v extrémních podmínkách má chladicí okruh speciální tepelné stínění.

Zatímco karoserie zůstává převážně sériová, v útrobách vozu se toho hodně změnilo. Na první pohled jsou vidět 16palcová litá kola obutá do zimních pneumatik s hřeby. To proto, že fotografie pocházejí z testovacího eventu pro zákazníky, kteří si auto vyzkoušeli na zamrzlých laponských jezerech při teplotách dosahujících -35 °C. Stejně dobře bude Kalmar RS-6 fungovat na šotolině, silnici i v písku.

Dále nelze přehlédnout rapidní zvětšení světlé výšky na 210 mm. Na svědomí to má set „obrácených“ tlumičů se širokou škálou nastavení a interně navrženou sadou pružin. Po demontáži ochranných plátů podvozku o síle 5-8 mm můžeme na podvozku obdivovat zakázková pouzdra horního uložení, bytelnější hnací hřídel, diferenciál s omezenou svorností a pevnostní vzpěry. Ta v zadním nárazníku zároveň funguje jako rám s oky pro vyproštění.

Náruživí jezdci, kteří s vozem plánují častější výlety na různé typy povrchů, ocení příplatkový set adaptivních tlumičů s elektronickou kontrolou náklonu. Alternativou je hydraulická sada s možností snížení vozu o 50 mm, což se hodí při běžných výletech po silnici. Stačí jen stisknout tlačítko a počkat pár sekund. V podstatě si z Kalmaru RS-6 můžete postavit expediční speciál. Volitelný zadní nosič pojme náhradní kolo i kanystry a na střeše hrdě stojí LED rampa.

Ačkoliv jde o použitelné soutěžní vozidlo, interiér není oholen na kov. Ano, zbytečné obložení šlo pryč včetně protihlukové izolace, ale jelikož byla použita lehčí alternativa, vypadá pořád docela k světu. V závislosti na účelu auta jsou pro interiér dostupná různá provedení sedadel Recaro, ochranný rám a elektronika pro časové i vytrvalostní rally. Samozřejmě si zvolíte vlastní odstín karoserie a podobu polepu. Na začátku to tak nevypadalo, ale přestavba je hodně komplexní. Je s podivem, že vývoj předváděcího vozu zvládl tým za jeden rok.  

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud