Nemáte na Bugatti Veyron? Vezměte si ho na leasing

Je to smutné, ale drtivá většina z nás nemá dostatek hotovosti na to, aby si mohla pořídit Bugatti Veyron s cenovkou přesahující 30 milionů Kč. V době rostoucích sociálních dávek se ale dříve nedostupné věci stávají dostupnými a i ten zpropadený Veyron se dnes nezdá být tak nedosažitelný jako dříve. Navíc je dnes celkem obvyklé, že nemáme hotové peníze na věci, které si kupujeme, vstřícné nabídky leasingových společností dnes umožnují téměř každému koupit si ihned vůz, na který by jinak musel šetřit několik let.

Myslíte si, že auta jako Veyron se na leasing neprodávají? Ale kdeže, ve světě existuje mnoho společností specializujících se na leasing luxusních a exotických vozidel a Veyron pochopitelně nemohl uniknout jejich pozornosti. Jednou z takových firem je Putnam Leasing, u nějž si americký magazín Automobile nechal spočítat podmínky leasingu Bugatti Veyron. Na úvod raději poznamenám, že jde o leasing v jeho původním slova smyslu (tedy pronájem), nikoli leasing dle českého chápání (to je spíše splátkový prodej), u nás se této formě financování nejvíce blíží tzv. operativní leasing.

Připusťme si, že Veyron na leasing zní lépe než Veyron za hotové, ale ani tak nelze očekávat, že by Putnam spustil na pronájem Veyron kampaň ve stylu Já na to mám jako v případě Škody Fabia. Ani tato forma financování totiž z Veronu nedělá zrovna lidový vůz. Pokud byste se rozhodli si Veyron "líznout", připravte se na platbu zálohy ve výši 400 000 dolarů. To je asi 9 milionů Kč, což není zrovna málo, ale pokud si odpustíte investici do Ferrari 612 a nevděčné manželce prodáte její Gallardo, ještě vám zbyde na pár měsíčních splátek. Ty činí 23 595 dolarů, tedy asi 530 000 Kč, to už jde. Problém je ale trochu v tom, že vás jich poté čeká dalších 59, tento leasing je spočítaný na 5 let. Ale čert to vem, však děti nemusí chodit zrovna na Harvard v nízkonákladovém oblečení od Lacoste také zimu přežijete. Věc ale má ještě jedno úskalí, limitovaný roční nájezd kilometrů, kdybyste Veyron Putnamu moc ojezdili, co by si s ním pak počal. Ten činí 2 500 mil, tedy něco přes 4 000 km. Pokud plánujete s Veyronem vyjížďky k moři, vyberte opravdu dobré počasí, protože takových vyjížděk si za celých pět let užijete jen pár jednotek.

Počítejme společně - 400 000 dolarů plus 60 měsíčních splátek po 23 595 dolarech, to máme dohromady 1 815 700 dolarů. Za ty si užijete krásných 20 000 kilometrů. Nakonec vás bude jeden kilometr stát pouhých 91 dolarů (asi 2 040 Kč), což navíc představujete náklady konečné - ostatní (krom benzinu) vám mohou být s Putnamem za zády putna. Pokud řešíte, že vás jeden kilometr s vaším BMW nebo Mercedesem přijde na 20, 30 nebo 40 Kč, vzpomeňte si majitele Veyronu, mají to mnohem těžší! Navíc je třeba dodat, že nový Veyron stojí v Americe kolem 1 400 000 dolarů, takže pětiletý pronájem s cenou přes 1,8 milionu se opravdu vyplatí. Inu, není leasing jako leasing...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: Zaplaťte pouhých 9 milionů Kč a vůz může být váš za jedinečných 18 tisíc denně
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků