Nemáte na Bugatti Veyron? Vezměte si ho na leasing

Nemáte na Bugatti Veyron? Vezměte si ho na leasing

Je to smutné, ale drtivá většina z nás nemá dostatek hotovosti na to, aby si mohla pořídit Bugatti Veyron s cenovkou přesahující 30 milionů Kč. V době rostoucích sociálních dávek se ale dříve nedostupné věci stávají dostupnými a i ten zpropadený Veyron se dnes nezdá být tak nedosažitelný jako dříve. Navíc je dnes celkem obvyklé, že nemáme hotové peníze na věci, které si kupujeme, vstřícné nabídky leasingových společností dnes umožnují téměř každému koupit si ihned vůz, na který by jinak musel šetřit několik let.

Myslíte si, že auta jako Veyron se na leasing neprodávají? Ale kdeže, ve světě existuje mnoho společností specializujících se na leasing luxusních a exotických vozidel a Veyron pochopitelně nemohl uniknout jejich pozornosti. Jednou z takových firem je Putnam Leasing, u nějž si americký magazín Automobile nechal spočítat podmínky leasingu Bugatti Veyron. Na úvod raději poznamenám, že jde o leasing v jeho původním slova smyslu (tedy pronájem), nikoli leasing dle českého chápání (to je spíše splátkový prodej), u nás se této formě financování nejvíce blíží tzv. operativní leasing.

Připusťme si, že Veyron na leasing zní lépe než Veyron za hotové, ale ani tak nelze očekávat, že by Putnam spustil na pronájem Veyron kampaň ve stylu Já na to mám jako v případě Škody Fabia. Ani tato forma financování totiž z Veronu nedělá zrovna lidový vůz. Pokud byste se rozhodli si Veyron "líznout", připravte se na platbu zálohy ve výši 400 000 dolarů. To je asi 9 milionů Kč, což není zrovna málo, ale pokud si odpustíte investici do Ferrari 612 a nevděčné manželce prodáte její Gallardo, ještě vám zbyde na pár měsíčních splátek. Ty činí 23 595 dolarů, tedy asi 530 000 Kč, to už jde. Problém je ale trochu v tom, že vás jich poté čeká dalších 59, tento leasing je spočítaný na 5 let. Ale čert to vem, však děti nemusí chodit zrovna na Harvard v nízkonákladovém oblečení od Lacoste také zimu přežijete. Věc ale má ještě jedno úskalí, limitovaný roční nájezd kilometrů, kdybyste Veyron Putnamu moc ojezdili, co by si s ním pak počal. Ten činí 2 500 mil, tedy něco přes 4 000 km. Pokud plánujete s Veyronem vyjížďky k moři, vyberte opravdu dobré počasí, protože takových vyjížděk si za celých pět let užijete jen pár jednotek.

Počítejme společně - 400 000 dolarů plus 60 měsíčních splátek po 23 595 dolarech, to máme dohromady 1 815 700 dolarů. Za ty si užijete krásných 20 000 kilometrů. Nakonec vás bude jeden kilometr stát pouhých 91 dolarů (asi 2 040 Kč), což navíc představujete náklady konečné - ostatní (krom benzinu) vám mohou být s Putnamem za zády putna. Pokud řešíte, že vás jeden kilometr s vaším BMW nebo Mercedesem přijde na 20, 30 nebo 40 Kč, vzpomeňte si majitele Veyronu, mají to mnohem těžší! Navíc je třeba dodat, že nový Veyron stojí v Americe kolem 1 400 000 dolarů, takže pětiletý pronájem s cenou přes 1,8 milionu se opravdu vyplatí. Inu, není leasing jako leasing...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: Zaplaťte pouhých 9 milionů Kč a vůz může být váš za jedinečných 18 tisíc denně

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků