Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nová legislativa má umožnit německým městům zakázat vjezd aut dokonce i s emisní normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Německo připravuje legislativu, která umožní městům regulovat vjezd vozů s vyššími emisemi. Je to z jedné části reakce na nelepšící se emisní situace v německých městech, z druhé části je to ale i reakce na aféru Dieselgate a skutečnost, že auta v reálném provozu produkují víc emisí, než slibují.

Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava a jak moc třeba doprava hromadná, nákladní, železniční, letecká a pak samozřejmě domácnosti a průmysl.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Nové zákony umožní městům v Německu zakázat vjezd dokonce i dieselům, které plní emisní normu Euro 5 nebo horší. Právě některých dieselů s normou Euro 5 se týká aféra Dieselgate, neboť v reálném provozu vypouštějí výrazně vyšší emise NOx, než je dovoleno. Diesely plnící Euro 6 už se ve velkém neobejdou bez selektivní katalytické redukce právě kvůli snížení skutečných emisí NOx.

Podle zastánců tohoto kroku to bude mnohem účinnější cesta, jak dostat starší diesely s vyššími emisemi ze silnic nebo aspoň z měst. Asociace německého automobilového průmyslu to ale kritizuje jako příliš násilný krok a uvádí, že i přirozenou cestou se do pěti let zhruba polovina ze 14 milionů naftových aut na Německých silnicích vymění za vozy plnící aspoň normu Euro 6.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V Německu je podíl nových aut s dieselovými motory lehce nadpoloviční. Některé automobilky jsou ale na prodeji dieselů závislé mnohem více. Například u BMW tvoří diesely 74 % prodejů, u Audi je to 67 %, uvádí Automotive News. Evropská agentura pro životní prostředí k tomu uvádí, že emise pevných částic a oxidů dusíku z dieselových aut způsobují ročně jen v Německu až 10 000 úmrtí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků