Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nová legislativa má umožnit německým městům zakázat vjezd aut dokonce i s emisní normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Německo připravuje legislativu, která umožní městům regulovat vjezd vozů s vyššími emisemi. Je to z jedné části reakce na nelepšící se emisní situace v německých městech, z druhé části je to ale i reakce na aféru Dieselgate a skutečnost, že auta v reálném provozu produkují víc emisí, než slibují.

Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava a jak moc třeba doprava hromadná, nákladní, železniční, letecká a pak samozřejmě domácnosti a průmysl.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Nové zákony umožní městům v Německu zakázat vjezd dokonce i dieselům, které plní emisní normu Euro 5 nebo horší. Právě některých dieselů s normou Euro 5 se týká aféra Dieselgate, neboť v reálném provozu vypouštějí výrazně vyšší emise NOx, než je dovoleno. Diesely plnící Euro 6 už se ve velkém neobejdou bez selektivní katalytické redukce právě kvůli snížení skutečných emisí NOx.

Podle zastánců tohoto kroku to bude mnohem účinnější cesta, jak dostat starší diesely s vyššími emisemi ze silnic nebo aspoň z měst. Asociace německého automobilového průmyslu to ale kritizuje jako příliš násilný krok a uvádí, že i přirozenou cestou se do pěti let zhruba polovina ze 14 milionů naftových aut na Německých silnicích vymění za vozy plnící aspoň normu Euro 6.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V Německu je podíl nových aut s dieselovými motory lehce nadpoloviční. Některé automobilky jsou ale na prodeji dieselů závislé mnohem více. Například u BMW tvoří diesely 74 % prodejů, u Audi je to 67 %, uvádí Automotive News. Evropská agentura pro životní prostředí k tomu uvádí, že emise pevných částic a oxidů dusíku z dieselových aut způsobují ročně jen v Německu až 10 000 úmrtí.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků