Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nová legislativa má umožnit německým městům zakázat vjezd aut dokonce i s emisní normou Euro 5.
Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Německo připravuje legislativu, která umožní městům regulovat vjezd vozů s vyššími emisemi. Je to z jedné části reakce na nelepšící se emisní situace v německých městech, z druhé části je to ale i reakce na aféru Dieselgate a skutečnost, že auta v reálném provozu produkují víc emisí, než slibují.

Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava a jak moc třeba doprava hromadná, nákladní, železniční, letecká a pak samozřejmě domácnosti a průmysl.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Nové zákony umožní městům v Německu zakázat vjezd dokonce i dieselům, které plní emisní normu Euro 5 nebo horší. Právě některých dieselů s normou Euro 5 se týká aféra Dieselgate, neboť v reálném provozu vypouštějí výrazně vyšší emise NOx, než je dovoleno. Diesely plnící Euro 6 už se ve velkém neobejdou bez selektivní katalytické redukce právě kvůli snížení skutečných emisí NOx.

Podle zastánců tohoto kroku to bude mnohem účinnější cesta, jak dostat starší diesely s vyššími emisemi ze silnic nebo aspoň z měst. Asociace německého automobilového průmyslu to ale kritizuje jako příliš násilný krok a uvádí, že i přirozenou cestou se do pěti let zhruba polovina ze 14 milionů naftových aut na Německých silnicích vymění za vozy plnící aspoň normu Euro 6.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V Německu je podíl nových aut s dieselovými motory lehce nadpoloviční. Některé automobilky jsou ale na prodeji dieselů závislé mnohem více. Například u BMW tvoří diesely 74 % prodejů, u Audi je to 67 %, uvádí Automotive News. Evropská agentura pro životní prostředí k tomu uvádí, že emise pevných částic a oxidů dusíku z dieselových aut způsobují ročně jen v Německu až 10 000 úmrtí.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků