Nelehký život řidiče: dálniční známky nejsou

Nelehký život řidiče: dálniční známky nejsou

Zapomětlivý řidič měl včera a dnes docela smůlu. Jestli si teprve teď uvědomil, že už nemůže vyjet na dálnice a některé rychlostní silnice a začal se zajímat o koupi roční dálniční známky, většinou nepochodil. Kupony totiž nebyly na poštách ani benzinových pumpách.

Na dotaz u benzinového čerpadla odpovídala obsluha často, že známky mají přijít v poledne. U některých se zájemce, který chtěl vytáhnout z peněženky 1200 korun ani nedozvěděl, kdy budou mít kupony v prodeji. Absolutní chaos vystihl jeden pumpař, který v půl desáté dopoledne konstatoval: „Jestli chcete známku, tak to sorry. Vod sedmý ráno ste padesátej vosmej!“

Jedna z mála mluvčích, které jsme oslovili a k problému se postavila, byla Miroslava Remenárová z tiskového oddělení společnosti OMV Česká republika. „Každý nájemce naší čerpací stanice zabezpečuje zásoby a dostupnost dálničních známek samostatně a na základě obvyklých počtů prodeje,“ sdělila AutoRevue.cz. „Omlouváme se motoristům za vzniklou nepříjemnost, kupony byly prvního února dodány během dne.“

I druhá možnost, koupit známku na poště, nebyla příliš průchodná. Paní za přepážkami v lepším případě slibovaly, že budou koncem týdne a odkazovaly zákazníky na hlavní pošty ve svých městech.

„Česká pošta prodává dálniční známky na všech svých poštách. V případě, že někde dojdou, objedná vedoucí další u své řídící pošty a zpravidla do druhého dne jsou známky na této pobočce opět k dispozici,“ odpověděla na náš dotaz tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová.  

Jak je vidět, frázovité odpovědi mluvčích příliš nekorespondují s realitou. Kvůli nedostatku dálničních kuponů nepoužilo mnoho řidičů včera ani dnes obvyklou cestu po placené komunikaci, ale jeli po okreskách. Jiní riskovali pokutu a vjeli na dálnici s propadlou známkou. Policejní postihy byly zpravidla mírnější, než vyžaduje sazebník. Někde se udělovaly jen pětisetkorunové pokuty místo obvyklého desetinásobku. V dalších dnech prý ale hlídky přitvrdí. Klasika. Přitom se to každý rok opakuje.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků