Nelehký život řidiče: dálniční známky nejsou

Zapomětlivý řidič měl včera a dnes docela smůlu. Jestli si teprve teď uvědomil, že už nemůže vyjet na dálnice a některé rychlostní silnice a začal se zajímat o koupi roční dálniční známky, většinou nepochodil. Kupony totiž nebyly na poštách ani benzinových pumpách.

Na dotaz u benzinového čerpadla odpovídala obsluha často, že známky mají přijít v poledne. U některých se zájemce, který chtěl vytáhnout z peněženky 1200 korun ani nedozvěděl, kdy budou mít kupony v prodeji. Absolutní chaos vystihl jeden pumpař, který v půl desáté dopoledne konstatoval: „Jestli chcete známku, tak to sorry. Vod sedmý ráno ste padesátej vosmej!“

Jedna z mála mluvčích, které jsme oslovili a k problému se postavila, byla Miroslava Remenárová z tiskového oddělení společnosti OMV Česká republika. „Každý nájemce naší čerpací stanice zabezpečuje zásoby a dostupnost dálničních známek samostatně a na základě obvyklých počtů prodeje,“ sdělila AutoRevue.cz. „Omlouváme se motoristům za vzniklou nepříjemnost, kupony byly prvního února dodány během dne.“

I druhá možnost, koupit známku na poště, nebyla příliš průchodná. Paní za přepážkami v lepším případě slibovaly, že budou koncem týdne a odkazovaly zákazníky na hlavní pošty ve svých městech.

„Česká pošta prodává dálniční známky na všech svých poštách. V případě, že někde dojdou, objedná vedoucí další u své řídící pošty a zpravidla do druhého dne jsou známky na této pobočce opět k dispozici,“ odpověděla na náš dotaz tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová.  

Jak je vidět, frázovité odpovědi mluvčích příliš nekorespondují s realitou. Kvůli nedostatku dálničních kuponů nepoužilo mnoho řidičů včera ani dnes obvyklou cestu po placené komunikaci, ale jeli po okreskách. Jiní riskovali pokutu a vjeli na dálnici s propadlou známkou. Policejní postihy byly zpravidla mírnější, než vyžaduje sazebník. Někde se udělovaly jen pětisetkorunové pokuty místo obvyklého desetinásobku. V dalších dnech prý ale hlídky přitvrdí. Klasika. Přitom se to každý rok opakuje.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků