Nelehký život řidiče: dálniční známky nejsou

Zapomětlivý řidič měl včera a dnes docela smůlu. Jestli si teprve teď uvědomil, že už nemůže vyjet na dálnice a některé rychlostní silnice a začal se zajímat o koupi roční dálniční známky, většinou nepochodil. Kupony totiž nebyly na poštách ani benzinových pumpách.

Na dotaz u benzinového čerpadla odpovídala obsluha často, že známky mají přijít v poledne. U některých se zájemce, který chtěl vytáhnout z peněženky 1200 korun ani nedozvěděl, kdy budou mít kupony v prodeji. Absolutní chaos vystihl jeden pumpař, který v půl desáté dopoledne konstatoval: „Jestli chcete známku, tak to sorry. Vod sedmý ráno ste padesátej vosmej!“

Jedna z mála mluvčích, které jsme oslovili a k problému se postavila, byla Miroslava Remenárová z tiskového oddělení společnosti OMV Česká republika. „Každý nájemce naší čerpací stanice zabezpečuje zásoby a dostupnost dálničních známek samostatně a na základě obvyklých počtů prodeje,“ sdělila AutoRevue.cz. „Omlouváme se motoristům za vzniklou nepříjemnost, kupony byly prvního února dodány během dne.“

I druhá možnost, koupit známku na poště, nebyla příliš průchodná. Paní za přepážkami v lepším případě slibovaly, že budou koncem týdne a odkazovaly zákazníky na hlavní pošty ve svých městech.

„Česká pošta prodává dálniční známky na všech svých poštách. V případě, že někde dojdou, objedná vedoucí další u své řídící pošty a zpravidla do druhého dne jsou známky na této pobočce opět k dispozici,“ odpověděla na náš dotaz tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová.  

Jak je vidět, frázovité odpovědi mluvčích příliš nekorespondují s realitou. Kvůli nedostatku dálničních kuponů nepoužilo mnoho řidičů včera ani dnes obvyklou cestu po placené komunikaci, ale jeli po okreskách. Jiní riskovali pokutu a vjeli na dálnici s propadlou známkou. Policejní postihy byly zpravidla mírnější, než vyžaduje sazebník. Někde se udělovaly jen pětisetkorunové pokuty místo obvyklého desetinásobku. V dalších dnech prý ale hlídky přitvrdí. Klasika. Přitom se to každý rok opakuje.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků