Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

45 komentářů

MasoxCZ
10. září • 13:20

Autorův žblept "na seznam nedoporučovaných ojetin se nedostaly NĚKTERÉ hybridy od Toyoty" je na přestlamu. Toyota tam totiž jako značka nefiguruje VŮBEC.

Hartge
8. dubna • 0:18

ELEKTROMOBILY SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.

klaviron
11. června • 12:08

Opět nesmyslný názor nepodložený čísly.1) spotřeba elektřiny = v ČR je přes 5 000 000 osobních vozidel průměrně najedou asi 20km za den. Na 20km spotřebujete 4kWh => 20 000 MWh => 20 GWh za den. Temelín má elektrický výstup 2,1GW - takže i v případě, kdy všechny auta pojedou na elektřinu, tak to Temelín zatíží na 40% výkonu.
2) pro baterie je potřeba lithium, to ano, ale neberete v úvahu, že se z baterií dá 100% recyklovat. Takže je to jen otázka problémů u první výroby
3) zde je největší chyba - elektromobily jsou technologií pro skladování elektřiny. Velká část vozidel bude používat část své bateriové kapacity pro stabilizaci elektrické sítě.
4) jaké nové technologie nabíjení - současné technologie jsou plně dostačující.
5) Technologie CD se používá 50 let - pokud elektromobily vydrží takto dlouho, tak je jako slepou uličku vývoje beru.

Hartge
3. října • 15:12

1) v ČR není 5 mil. automobilů, ale 7, nenajedou v průměru 20 km (za rok 7300 km), ale za rok 15 000 km, na 20 km se nespotřebuje 4 kWh (např. Tesla spotřebuje 5-6 kWh, a to je osobák u nákladní a hromadné dopravy to budu jiná čísla), konečná spotřeba elektormobilu jej jen nepatrnou částí celkové spotřeby od ztrát ve výrobě, distribuci a v samotném provozu, 5 kWh znemená čistého více jak 30 kWh = 210 000 MWh = 210 GWh za den, tz. že když všechny auta pojedou na elektřinu je potřeba 10 Temelínů
2) bezpředmětné, jedno auto v provozu jedna baterie, na tento model není dostatek lithia
3) síť by musela být násobná oproti dnešku
4) pokud je pro vás současná technologie dostačující tak do dostatečně vypovídá o vaší inteligenci (100 km/ hodina, rychlonabíječku nelze užít v domácím prostředí, díky náročnosti přípojky)
5) Technologie CD se užívala cca 25 let, elektormobilu vydrží vaterky jen několik let nebo najetách tis. km, poté je nutné je vyměnit

Anonym
7. září • 13:32

... pokud je pro vás současná technologie dostačující tak do dostatečně vypovídá o vaší inteligenci (100 km/ hodina, rychlonabíječku nelze užít v domácím prostředí, díky náročnosti přípojky)"..... Konkrétně Tesla S 85 nabíjí rychlostí asi 9 až 10km jízdy za minutu na nabíječce typu "Supercharger", takže proč by to nestačilo ? A k čemu doma rychlonabíječku ? Času mám celou noc.

Hartge
8. dubna • 0:16

ELEKTROMOBIL ZHOVADILOST PRO HLUPÁKY, SEKTÁŘE A TY, KTERÝM SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.

Anonym
7. září • 13:19

Vy u elektromobilu zahrnujete do účinnosti vše již od výroby elektřiny, u spalovače ovšem nikoliv. Tak taky započítejte účinnost při výrobě benzinuv rafinerce, dopravu benzinu do velkoskladů, rozvoz z velkoskladů na čerpačky, pravidelné výměny olejů ( tedy nutná těžba ropy)... A i k výrobě benzinu je potřeba elektřina, tedy i benziňák jezdí na uhlí. Taky nezapomínejte, že u nás se vyrábí asi polovina elektřiny v uhelných elektrárnách, ale druhá polovina jsou elektrárny bezemisní - jaderná, větrná, solární, vodní. Na Slovensku dokonce 2/3 je z vodních a jaderných elektráren. A čmoudící komín elektrárny vyfiltrujete snadněji, než čmoudící výfuk auta. Howg.

klaviron
11. června • 11:46

Celková účinnost dieselu je cca 5%
Když už se porvnává celý cyklus - tak prosím o zhodnocení obou cyklů.
Výroba elektřiny - stávající mix v ČR 50% zdrojů má nulovou stopu, ostatní uhelné elektrárny mají kolem 735g/kWh (s perspektivou přebudování až na 500g/kWh - uhelné elektrárny). Přenos energie ke spotřebiteli má efektivitu 90%, nabíjení cca 85%. Spotřeba elektromobilu je 13-20kWh/100km podle počasí, rychlosti atd..
Pokud tedy spočítám uhlíkovou stopu na km v ČR => 20kWh/0.85(nabíjení)/0.9(vedení)/100(km)*735(g CO2 na kWh)/0,5(zdroje elektřiny v ČR) = 96 g CO2 na kilometr a to jsem kalkuloval nejhorší možné varianty vstupů.Na druhou stranu u dieselu - spotřeba 5 litrů na 100km = 134 g CO2 na km, 4 litry na 100km = 107 g CO2. Průměrné energetické ztráty rafinérie jsou 6kWh na galon (EPA 2008) => 1.3kWh na litr, doprava k benzínové pumpě 0.05 l na litr. Pokud tedy započtu u dieselu i výrobu a dopravu paliva (jak jste s radostí udělal u elektromobilu) dostávám se na více než 500g CO2/km i v tom nejoptimističtějším případě.Prosím čtenáře aby omluvili, že jsem bral cyklus až od výroby paliva a dopravi k vozidlo a vynechal těžbu a dopravu k výrobnímu podniku.

Hartge
3. října • 15:25

1) pokud má disel účinost 5% navrhnu vás na Nobelovku nebo do Bohnic, ostatně vzhledem k valším vašim výtrusům spíše do Bohnic
2) 50% zdrojů opravdu nemá nulovou stopu tu nemají ani solární elektárny, provoz znamená výrobu, údržbu a likvidaci panelů (v ČR se 47,3% el. energie vyrobí z uhlí, 35,3% z jádra, 7,9% z plynu, 4,3% z vody, 1,9% z biomasy, 0,5% z větru a 2,4 ze slunce)
3) doprava k benzínové pumpě není 0.05 litru na litr dopravovaného paliva, autodoprava je jen konečnou fází přepravy a nikde jsem o CO2 a elektormovilu nepsal, tak tu tupě nelžete

bořek
22. března • 22:36

V roce 1993 jsem si koupil Imprezu a jezdím a jezdím a jezdím. Za 9litrů LPG na 100 km. Nepamatuju se, že by něco nefungovalo, natož aby mě někde nechala na holičkách. A silně pochybuji, že by dneska někdo něco takového ještě vyrobil. To by asi už nebylo na co si stěžovat. :-)

stealth01
23. března • 12:54

Mam úplně ty stejne zkušenosti s Golfem a Passatem. Jen jsem jezdil, žádná závada.

Kuk Vykuk
23. března • 20:06

Já pořád jezdím v Golfu 3 a v servisu tomu říkaj nesmrtelný auto.

Saša
24. března • 1:20

já mám 4 golfíka a také mu říkám nesmrtelné auto

Gabriel
22. března • 13:17

Mercedes asi v pohode, az na ten americky model GL

sokar
22. března • 18:53

GL máme doma cca rok. Najeto 40k a ani jeden problém - no dobře tak prasklá zadní žárovka po cca 10k km. Pokud se toto počítá za závadu tak ano GL je poruchové.

Pavel F.
23. března • 8:39

Tak hodnotit auto po roce a 40 tisících km je trochu předčasné. Počkejte až bude aspoň 4 roky staré a na hrbu aspoň 120 tisíc km. Pak bych vynášel nějaké soudy o spolehlivosti.

sokar
23. března • 11:13

Tak zatím dobrý a za 4 roky mě to netrápí i když už tam bude cca 200k km , protože mám neomezenou záruku na 5 let bez počtu KM. Nevztahuje se sice na běžné spotřební věci, ale na pohonné ústrojí ano, takže pohoda.

Pavel F.
23. března • 12:28

Tak je sice hezký, že se nám tu pochlubíte zárukou na svůj nový vůz (to já mám taky), ale záruka není totéž co spolehlivost. K čemu mi bude záruka, pokud měsíc v roce stráví auto v servisu, že...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
23. března • 13:20

Vy takový auto znáte ? Mám ve vozovým parku starý, nový, levný, drahý auta a ani jedno nestálo kvůli poruše. ŽE se průběžně něco kazí je prostě fakt, ale pokud je to na záruku tak mě to akorát štve, ale peněženku to nebolí.B-]

Pavel F.
23. března • 17:02

Znám. Jestli Vy ne, tak si pogratulujte. :-D
Je to jednoduše o štěstí, resp. o smůle. Však se podívejte do autorizovaných servisů jakékoliv značky. Myslíte si, že většina aut na dílně je na pravidelném servisu či po bouračce? Jsou tam proto, že je něco rozbité... A to tam najdete prakticky jen auta mladších 5 let, starší auta už se většinou servisují jinde než v drahém autorizáku...
Nicméně o tom ta moje připomínka nebyla. Jen jsem poukázal na to, že článek je o spolehlivosti a tady se vytahuje záruka, což není jaksi totéž...

Gabriel
22. března • 19:09

to verim... ale nemyslel som to tak, ze GL je podla mna poruchove, iba ze sa do tabulky dostalo ako jedine od MercedesuB-]

sokar
22. března • 19:33

Ty tabulky nemají žádný význam, protože jinde je zase tabulka kde je to obráceně. Pokud není stanoveno co je bráno za závadu tak je to o ničem. Tak teď doufám, že zítra GL pojede, když teď píšu že je OK. :-D

AR
22. března • 20:04

S těma auty naprostý souhlas,německé auta katastrofa,to už raděj francouze,jedině Volvo nebo AR..

Matthew
22. března • 12:26

Na ten clanok sa da pozriet aj z ineho pohladu. Pretoze tie auta musi niekto predavat. A ked je nevyhodne ich kupovat ako ojetinu, znamena to, ze ked ich clovek vlastni aj ako nove, tak sa casom stanu presne tymi nespolahlivymi ojetinami. Cize ked sa neoplati kupovat 5kove bmvcko ako ojetinu, lebo je nespolahlive, tak je zjavne nevyhodne ich kupovat vobec, pretoze sa stanu nespolahlivymi najrychlejsie.

156g
22. března • 12:58

Naprosty souhlas. 5er BMW je naprosta katastrofa a koupit si ho muze bud jen blazen nebo naprosty naiva. Servisni naklady jsou naprosto astronomicke, zamestnanci servisu sice arogantni, ale nekompetentni.

Mičurin
22. března • 13:56

Koukám, že tuhle pravdu už jsem zjistil nejen já. Nepochopím, že jim ještě nezačaly klesat prodeje. S Dacií bych se cítil jako menší blbec (vzhledem k poměru cena/kvalita, jednání k zákazníkovi).

stealth01
23. března • 12:51

Ja jsem ji taky poznal. Od novoty byla pětka v servisu 31x. Naposledy mechy na zadni nápravě a výměna vstrikovačů. Predtim senzory kapoty, ramena přední nápravy, vrzajici interier, úniky oleje a chladicí kapaliny, dvakrát praskle xenony. Oni se ani nesnaží. Vždy se najde parta zákazníků, kteří touží po novém bavoraku.

NE
23. března • 10:58

Můžete popsat nějakou zkušenost? (jen pro zajímavost)

Mičurin
22. března • 12:10

Hybridy od Toyoty tam nejsou, protože patří dlouhodobě mezi nejspolehlivější. Minimálně 10 let tohle není žádné tajemství.

bzzz
22. března • 12:29

To je trochu nefer porovnavani. Vyzkum Toyoty probiha v mnohem vice odvetvich nez jen spalovaci automotive a proto je Toyota v rade ohledu napred (s VW se mozna pretahuji o top prodeje, ale technologicky je VW o roky a roky pozadu). Navic tezi ze sve geograficke polohy, tzn. ma blize na zajimave trhy a je dost daleko od predpisy a narizenimi svazane a v rade ohledu zaostale Evropy.

stealth01
23. března • 12:48

Kolik Toyota zaregistrovala technologických patentů za poslední dva roky. Audi 1991, BMW 106. Ani čteš správně, koncern VW a jedna jeho značka nechala registrovat skoro 2000 patentu a vylepšení. To jsou ty internetové diskuze. Nejkvalitnější jsou samozřejmě Japonci, mají největší náskok. Evropa nemá co nabídnout. Bože můj proč? :-|

bzzz
23. března • 13:34

Cim vice pruhu tim vice Adidas ;-)
Napr v oblasti autonomniho rizeni ma Toyota 2x tolik (o 100% vice) patentu nez spolecnosti na 2. a dalsich mistech ;-)
Toyota dala k dispozici volne pres 5600 patentu pro vodikove palivove clanky, podobne uvolnila radu patentu pro elektro-auta (to ale i Tesla a Ford).
A na prislusnych mistech se staci podivat, kolik patentovych zadosti je napr. v USA 'pending'.Ale jiste, Nemci maj co dohanet, tak se cini ;-)

stealth01
23. března • 14:28

Víš jaký je rozdíl mezi mnou a Tebou? Ze ja si dokážu vážit umění a špičkového inženýrství na straně Japonců (např Lexus je moje srdcova záležitost) i na straně Němců (pětiválce v Audi jsou na nejvyšší technické úrovni - stačí si přečíst o tom motoru více - časování ventilu, chlazení sodikem apod apod). Na rozdíl od tvých urážek, ja jsem objektivní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
23. března • 15:07

Prvne jsme se spatne pochopili - utocil jsem na legislativu, ustupky vuci eko-magorum a trend nahradime ropu elektrolytem a pujdem se chlubit defacto totoznym autem... a pak jsem reagoval na vycet patentu (ktery fakt nemusi mit zadnou vypovidajici hodnotu) a urazky z tve strany ;-)Asi to tu nema cenu resit, ale tezko zpochybnis, ze Toyota ma v ulicich vice zajimavych i co do poctu vozidel a ze dalsi automobilky casto jen vymeni pohonnou jednotku a jsou zeleni.Samozrejme ze zelene/eco/modre/vodikove/volt (i nektere ropacke) supersporty a projekty od Porsche, BMW, Audi a spol jsou spicka, ale ve spotrebnim mainstreamu (vcetne Lexusu) tvrdi muziku Toyota.A ze Toyota dela vyzkum do X odvetvi, kolem kterych se vetsina automobilek ani neotre, je proste fakt - nikoli chyba ostatnich - jen fakt a dalsi vyhoda pro Toyotu.

stealth01
23. března • 15:28

Ok. A je fér napsat, ze VW je roky pozadu? Investice Audi do "bleskoveho" centra, kde zkoušejí auta na elektrostaticke výboje a jak působí na jejich auta, vývoj téže značky v oblasti vlastního paliva, vodíku atd. To samé plati i pro Bmw. Ja snahu Toyoty nezpochybňuji. Jen chci byt co nejvíce objektivní a dívat se na svět aut očima nezastrenyma japonskou vlajkou nebo frankfurtskou polivkou.

bzzz
24. března • 11:23

Asi jsem to okorenil vetsi davkou nadsazky nez by bylo zdravo...

Noclaf
22. března • 11:20

Absolutne nicnerikajici clanek.
1) Zadny odkaz na zdroj.
2) Je pekny ze si autor stouchnul do elektromobilu, ale v tabulce je i petkovy bawo, MB GL, Tiguan, Golf GTI...Takze by to chtelo vedet proc se tam ty auta dostaly. Nejen ze "tam jsou".

Bouce
22. března • 20:14

a co si to zkusit přečíst, než budeš vypouštět své choromyslné projevy

Axel Toronto (xax41)
22. března • 13:50

Presne tojsem chtel napsat. Nekupujte Teslu, Leaf, ... Nemel se ten clanek jmenovat Nekupujte nemeckou radobypremii?

vzteklej pes
22. března • 11:49

Stačí si to přečíst celý. Odkaz na zdroj je na konci článku. A elektromobily? Rozhodně by se mi jako druhýmu nebo třetímu majiteli chtělo kupovat sadu baterek za čtvrt míče. To radši budu živit gas guzzlera se spotřebou dvacet na sto.

Hugo
22. března • 12:44

Ten odkazovaný zdroj ale taky vůbec neobsahuje zdůvodnění, co je s těmi auty na seznamu špatně.Jsou tam i mainstreamová auta, jako např. Ford Focus 2012-2014, ale není tam napsáno proč. není závada jako závada - ten seznam si mohl kdokoliv vycucat z prstu.

Bouce
22. března • 20:18

divné, já to tam vidím

eLzyx
22. března • 15:40

soudě dle našeho vozového parku Focusů bych řekl, že jde o závady v elektroinstalaci. Focusy trápí "duchové". Občas se samy stáhnou všechna okna. Někdy se stalo, že venkovní osvětlení ve vnějším zpětném zrcátku vyblikávalo asi SOS. Kolegovi se stalo, že mu za jízdy celé auto zhaslo. Motor fungoval, budíky taky, ale vnější osvětlení mrtvé. Pomohlo vypnout motor a znovu nastartovat. Že rádio v jednom Focusu půl roku vydávalo téměř neslyšitelný pištivý tón ... to už je jen taková malichernost.

fero
22. března • 20:58

Ale di ty brepto...To sis asi spletl ze Škodovkou... A už tady nedatluj takový pí....y.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
23. března • 6:03

Oj ferko, nauc se cist, psal o fordu:-). Ale mozna kdyz zajdes do optiky, tak ti poradi...

Doporučujeme

Články odjinud