Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Ceny pohonných hmot už řadu týdnů rostou, motoristé skřípou zuby, ale tato nepříjemná situace se nejspíš dotkne i těch, kteří řidičský průkaz ještě nemají. Podle průzkumu v autoškolách se někde budou zvedat ceny za kurzy, řada majitelů s tímto krokem ale váhá. Přitom jezdit stále za stejné ceny, když Natural 95 proti začátku roku zdražil zhruba o tři koruny, je asi těžko představitelné.

Jenže mezi autoškolami panuje veliká konkurence a někteří majitelé se obávají, že kdyby zdražili, mohlo by se to projevit na poklesu přihlášek. „Určitě bych o tom uvažoval, ale vzhledem k trhu v našem krajském městě to asi nebude možné. Zdražení paliv se do našich nákladů určitě promítne a zvýšení ceny by bylo na místě. Jenže konkurenční boj o každého zákazníka je v dnešní krizové době docela tvrdý. Co vím, tak někteří kolegové nechtějí zdražit, a proto s tím jako většina autoškol zatím vyčkáváme,“ řekl AutoRevue.cz Břetislav Kuta z Hradce Králové.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Zejména kvůli laciným kurzům v některých autoškolách je odliv zákazníků už tak citelný a majitelé se obávají, že by po dalším navýšení cen přišli o klientelu. „Někdo nabízí tak nízkou cenu, která je podle mě k pokrytí nákladů na plnohodnotný výcvik nereálná,“ říká Kuta o možnosti získat řidičské oprávnění skupiny B za pouhých šest tisíc korun. „Těm se nemůžeme rovnat.  U nás je cena devět tisíc a pro studenty osm,“ poznamenal majitel Autoškoly BK. Přitom v Praze a v dalších velkých městech se za kurzy běžně platí okolo dvanácti tisíc.

Řešením je přechod na levnější pohonné látky

Další oslovený byl z celé situace docela rozladěný. „Jezdíme za vyšší ceny, ale o víc si neřekneme. Jinými slovy kurzy zlevňujeme. Autodopravci zdražují, ale autoškoly ne. Jsme pěkní pitomci. Já zdražovat budu,“ prohlásil majitel autoškoly v Mostě, který si nepřál být jmenovaný. „Zatím se u nás platí 7900 korun, což je tak na hraně, protože se v okolí vyskytují konkurenti, kteří učí o dva tisíce levněji. To vůbec nechápu. Po zdražení si u nás zájemce zaplatí asi 8500, i když reálná cena by měla okolo deseti tisíc.“

V autoškolách ale neřeší jen stále rostoucí ceny paliv, ale musí brát v úvahu i zvýšené náklady na servis, opravy a amortizaci vozidel.  Někde si ale dokázali poradit a zdražování se tím vyhnuli. „Nechali jsme si upravit řídící jednotky a přešli na jiné palivo. Biolíh má sníženou spotřební daň a E85 se tak dá nakoupit za 25 nebo 26 korun,“ přiznal další oslovený majitel, tentokrát z jižní Moravy, který však také nechtěl uveřejnit svou totožnost.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků