Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Ceny pohonných hmot už řadu týdnů rostou, motoristé skřípou zuby, ale tato nepříjemná situace se nejspíš dotkne i těch, kteří řidičský průkaz ještě nemají. Podle průzkumu v autoškolách se někde budou zvedat ceny za kurzy, řada majitelů s tímto krokem ale váhá. Přitom jezdit stále za stejné ceny, když Natural 95 proti začátku roku zdražil zhruba o tři koruny, je asi těžko představitelné.

Jenže mezi autoškolami panuje veliká konkurence a někteří majitelé se obávají, že kdyby zdražili, mohlo by se to projevit na poklesu přihlášek. „Určitě bych o tom uvažoval, ale vzhledem k trhu v našem krajském městě to asi nebude možné. Zdražení paliv se do našich nákladů určitě promítne a zvýšení ceny by bylo na místě. Jenže konkurenční boj o každého zákazníka je v dnešní krizové době docela tvrdý. Co vím, tak někteří kolegové nechtějí zdražit, a proto s tím jako většina autoškol zatím vyčkáváme,“ řekl AutoRevue.cz Břetislav Kuta z Hradce Králové.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Zejména kvůli laciným kurzům v některých autoškolách je odliv zákazníků už tak citelný a majitelé se obávají, že by po dalším navýšení cen přišli o klientelu. „Někdo nabízí tak nízkou cenu, která je podle mě k pokrytí nákladů na plnohodnotný výcvik nereálná,“ říká Kuta o možnosti získat řidičské oprávnění skupiny B za pouhých šest tisíc korun. „Těm se nemůžeme rovnat.  U nás je cena devět tisíc a pro studenty osm,“ poznamenal majitel Autoškoly BK. Přitom v Praze a v dalších velkých městech se za kurzy běžně platí okolo dvanácti tisíc.

Řešením je přechod na levnější pohonné látky

Další oslovený byl z celé situace docela rozladěný. „Jezdíme za vyšší ceny, ale o víc si neřekneme. Jinými slovy kurzy zlevňujeme. Autodopravci zdražují, ale autoškoly ne. Jsme pěkní pitomci. Já zdražovat budu,“ prohlásil majitel autoškoly v Mostě, který si nepřál být jmenovaný. „Zatím se u nás platí 7900 korun, což je tak na hraně, protože se v okolí vyskytují konkurenti, kteří učí o dva tisíce levněji. To vůbec nechápu. Po zdražení si u nás zájemce zaplatí asi 8500, i když reálná cena by měla okolo deseti tisíc.“

V autoškolách ale neřeší jen stále rostoucí ceny paliv, ale musí brát v úvahu i zvýšené náklady na servis, opravy a amortizaci vozidel.  Někde si ale dokázali poradit a zdražování se tím vyhnuli. „Nechali jsme si upravit řídící jednotky a přešli na jiné palivo. Biolíh má sníženou spotřební daň a E85 se tak dá nakoupit za 25 nebo 26 korun,“ přiznal další oslovený majitel, tentokrát z jižní Moravy, který však také nechtěl uveřejnit svou totožnost.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků