Nekompromisní Pagani Zonda R se 750 koňmi

Jeden z posledních supersportů ze staré školy, Pagani Zonda, se dočkal své superostré verze. A její paramety berou dech.

Horacio Pagani představil svůj dosud nejambicióznější projekt na malém večírku ve Vídni. Jedná se o další z variant Pagani Zonda jméném Zonda R, o jejíž přípravě informovala média již od roku 2006. Nyní jsme se konečně dočkali a už jen ze strohých čísel je jasné, že bylo opravdu na co čekat.

Nová Zonda R je vozem extrémním v každém ohledu, ať již jde o design, použité materiály nebo jízdní výkony. A tomu odpovídá i její primární využití. Zatímco byla dosavadní Zonda F konstruována pro skvělé zážitky na silnici, nová Zonda R se bude prohánět pouze po závodních tratích. Tvůrci se nenechali omezovat žádenými pravidly a kompromisy, snad až na bezpečnost.

O pohon vozu se stará nově odladěný dvanáctiválec Mercedes-Benz 7,3 l AMG. Při vývoji vysokootáčkové pohonné jednotky měl Horacio Pagani plnou podporou přímo z AMG, díky tomu motor dostal novou suchou klikovou skříň a bylo možno uložit jej blíže těžišti vozu. Tato pohonná jednotka dosahuje výkonu až 750 koní a nejvyšší točivý moment má hodnotu 710 Nm. O znamenité výkony se stará karbonové sání, závodní vícelamelová spojka i výfukový trakt postavený ve stylu Formule 1.  

Ačkoli se to na první pohled tak nemusí zdát, Zonda R je takřka zcela nová a s modelem Zonda F sdílí jen 10 % dílů. Pérování přitvrdilo, nová je příčně uložená šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Karosérie je monokok z kompozitních materiálů, palivová nádrž leteckého typu má čtyři podávací čerpadla. Rozvor náprav narostl o 47 a rozchod kol o 50 mm, novinka je navíc delší o 394 mm. Karosérie byla konstruována s důrazem na co nejlepší přítlak k vozovce i při pomalejší jízdě, kované ráfky z hořčíkové slitiny jsou upevněny centrální maticí. Kapota je delší, podvozek zcela zakrytý, pod zádí se ukrývá difuzor a zadní spoiler je stavitelný.

Dynamika vozu je stejně fasinující jako kterákoli jeho součást. S hmotností pouze 1 100 kg zrychlí na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje rovných 400 km/h.

Zatím není jasné, kdy si tento skvost budete moci pořídit. Pro jistotu však již začněte šetřit, protože cena by měla dosáhnout hodnoty 1,2 milionů eur.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků