Nekompromisní Pagani Zonda R se 750 koňmi

Jeden z posledních supersportů ze staré školy, Pagani Zonda, se dočkal své superostré verze. A její paramety berou dech.

Horacio Pagani představil svůj dosud nejambicióznější projekt na malém večírku ve Vídni. Jedná se o další z variant Pagani Zonda jméném Zonda R, o jejíž přípravě informovala média již od roku 2006. Nyní jsme se konečně dočkali a už jen ze strohých čísel je jasné, že bylo opravdu na co čekat.

Nová Zonda R je vozem extrémním v každém ohledu, ať již jde o design, použité materiály nebo jízdní výkony. A tomu odpovídá i její primární využití. Zatímco byla dosavadní Zonda F konstruována pro skvělé zážitky na silnici, nová Zonda R se bude prohánět pouze po závodních tratích. Tvůrci se nenechali omezovat žádenými pravidly a kompromisy, snad až na bezpečnost.

O pohon vozu se stará nově odladěný dvanáctiválec Mercedes-Benz 7,3 l AMG. Při vývoji vysokootáčkové pohonné jednotky měl Horacio Pagani plnou podporou přímo z AMG, díky tomu motor dostal novou suchou klikovou skříň a bylo možno uložit jej blíže těžišti vozu. Tato pohonná jednotka dosahuje výkonu až 750 koní a nejvyšší točivý moment má hodnotu 710 Nm. O znamenité výkony se stará karbonové sání, závodní vícelamelová spojka i výfukový trakt postavený ve stylu Formule 1.  

Ačkoli se to na první pohled tak nemusí zdát, Zonda R je takřka zcela nová a s modelem Zonda F sdílí jen 10 % dílů. Pérování přitvrdilo, nová je příčně uložená šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Karosérie je monokok z kompozitních materiálů, palivová nádrž leteckého typu má čtyři podávací čerpadla. Rozvor náprav narostl o 47 a rozchod kol o 50 mm, novinka je navíc delší o 394 mm. Karosérie byla konstruována s důrazem na co nejlepší přítlak k vozovce i při pomalejší jízdě, kované ráfky z hořčíkové slitiny jsou upevněny centrální maticí. Kapota je delší, podvozek zcela zakrytý, pod zádí se ukrývá difuzor a zadní spoiler je stavitelný.

Dynamika vozu je stejně fasinující jako kterákoli jeho součást. S hmotností pouze 1 100 kg zrychlí na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje rovných 400 km/h.

Zatím není jasné, kdy si tento skvost budete moci pořídit. Pro jistotu však již začněte šetřit, protože cena by měla dosáhnout hodnoty 1,2 milionů eur.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků