Někdo prodává motor z Ferrari Enzo. Za jeho cenu byste koupili 812 Superfast

Náhradní díly na ikonická Ferrari samozřejmě přijdou na hromadu peněz. Tipnete si však cenu motoru z modelu Enzo?

Nejprve se musíme pozastavit nad skutečností, že můžete podobný klenot normálně najít na inzertním portálu ebay.com. Právě tam totiž jistý prodejce z Floridy vložil inzerát nabízející minimálně jetý motor z Ferrari Enzo – posledního „hypersportu“ italské značky, který se ještě obešel bez elektrifikace.

Ačkoliv je pravost takových inzerátů často pochybná, z informací prodejce zjistíte, že na svém profilu nabízí celou řadu použitých náhradních dílů pro normální, ale taky vskutku exkluzivnější vozidla jako Audi R8, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT a rovněž třeba motor z dalšího Ferrari, přesněji 599 GTB.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Motorem ze zmíněného Enza je samozřejmě atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů, který umí vyprodukovat 485 kW (660 koní) a 657 Nm točivého momentu. Dle inzerátu má jednotka za sebou pouhých 1448 km. Informace o původu motoru či důvod jeho osiření z auta se však nedozvíte.

Samotný dvanáctiválec z Enza je možná ještě raritnější nabídkou, než prodej kompletního vozu, kterého bylo mezi léty 2002 až 2004 vyrobeno jen 400 kusů. Dnes se v aukcích cena Enza pohybuje přes 2 miliony dolarů, tedy asi 45 milionů korun.

Možná tak není překvapením, že za zachovalé srdce Enza žádá prodejce 375.000 dolarů. V přepočtu kolem 8,5 milionu korun. Za tyto peníze dnes koupíte zbrusu nové Ferrari 812 Superfast a ještě vám zbude pár desítek tisíc na příplatkovou výbavu.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků