Někdo prodává motor z Ferrari Enzo. Za jeho cenu byste koupili 812 Superfast

Náhradní díly na ikonická Ferrari samozřejmě přijdou na hromadu peněz. Tipnete si však cenu motoru z modelu Enzo?

Nejprve se musíme pozastavit nad skutečností, že můžete podobný klenot normálně najít na inzertním portálu ebay.com. Právě tam totiž jistý prodejce z Floridy vložil inzerát nabízející minimálně jetý motor z Ferrari Enzo – posledního „hypersportu“ italské značky, který se ještě obešel bez elektrifikace.

Ačkoliv je pravost takových inzerátů často pochybná, z informací prodejce zjistíte, že na svém profilu nabízí celou řadu použitých náhradních dílů pro normální, ale taky vskutku exkluzivnější vozidla jako Audi R8, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT a rovněž třeba motor z dalšího Ferrari, přesněji 599 GTB.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Motorem ze zmíněného Enza je samozřejmě atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů, který umí vyprodukovat 485 kW (660 koní) a 657 Nm točivého momentu. Dle inzerátu má jednotka za sebou pouhých 1448 km. Informace o původu motoru či důvod jeho osiření z auta se však nedozvíte.

Samotný dvanáctiválec z Enza je možná ještě raritnější nabídkou, než prodej kompletního vozu, kterého bylo mezi léty 2002 až 2004 vyrobeno jen 400 kusů. Dnes se v aukcích cena Enza pohybuje přes 2 miliony dolarů, tedy asi 45 milionů korun.

Možná tak není překvapením, že za zachovalé srdce Enza žádá prodejce 375.000 dolarů. V přepočtu kolem 8,5 milionu korun. Za tyto peníze dnes koupíte zbrusu nové Ferrari 812 Superfast a ještě vám zbude pár desítek tisíc na příplatkovou výbavu.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků