Někdo prodává motor z Ferrari Enzo. Za jeho cenu byste koupili 812 Superfast

Náhradní díly na ikonická Ferrari samozřejmě přijdou na hromadu peněz. Tipnete si však cenu motoru z modelu Enzo?

Nejprve se musíme pozastavit nad skutečností, že můžete podobný klenot normálně najít na inzertním portálu ebay.com. Právě tam totiž jistý prodejce z Floridy vložil inzerát nabízející minimálně jetý motor z Ferrari Enzo – posledního „hypersportu“ italské značky, který se ještě obešel bez elektrifikace.

Ačkoliv je pravost takových inzerátů často pochybná, z informací prodejce zjistíte, že na svém profilu nabízí celou řadu použitých náhradních dílů pro normální, ale taky vskutku exkluzivnější vozidla jako Audi R8, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT a rovněž třeba motor z dalšího Ferrari, přesněji 599 GTB.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Motorem ze zmíněného Enza je samozřejmě atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů, který umí vyprodukovat 485 kW (660 koní) a 657 Nm točivého momentu. Dle inzerátu má jednotka za sebou pouhých 1448 km. Informace o původu motoru či důvod jeho osiření z auta se však nedozvíte.

Samotný dvanáctiválec z Enza je možná ještě raritnější nabídkou, než prodej kompletního vozu, kterého bylo mezi léty 2002 až 2004 vyrobeno jen 400 kusů. Dnes se v aukcích cena Enza pohybuje přes 2 miliony dolarů, tedy asi 45 milionů korun.

Možná tak není překvapením, že za zachovalé srdce Enza žádá prodejce 375.000 dolarů. V přepočtu kolem 8,5 milionu korun. Za tyto peníze dnes koupíte zbrusu nové Ferrari 812 Superfast a ještě vám zbude pár desítek tisíc na příplatkovou výbavu.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků