Někdo prodává motor z Ferrari Enzo. Za jeho cenu byste koupili 812 Superfast

Náhradní díly na ikonická Ferrari samozřejmě přijdou na hromadu peněz. Tipnete si však cenu motoru z modelu Enzo?

Nejprve se musíme pozastavit nad skutečností, že můžete podobný klenot normálně najít na inzertním portálu ebay.com. Právě tam totiž jistý prodejce z Floridy vložil inzerát nabízející minimálně jetý motor z Ferrari Enzo – posledního „hypersportu“ italské značky, který se ještě obešel bez elektrifikace.

Ačkoliv je pravost takových inzerátů často pochybná, z informací prodejce zjistíte, že na svém profilu nabízí celou řadu použitých náhradních dílů pro normální, ale taky vskutku exkluzivnější vozidla jako Audi R8, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT a rovněž třeba motor z dalšího Ferrari, přesněji 599 GTB.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Motorem ze zmíněného Enza je samozřejmě atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů, který umí vyprodukovat 485 kW (660 koní) a 657 Nm točivého momentu. Dle inzerátu má jednotka za sebou pouhých 1448 km. Informace o původu motoru či důvod jeho osiření z auta se však nedozvíte.

Samotný dvanáctiválec z Enza je možná ještě raritnější nabídkou, než prodej kompletního vozu, kterého bylo mezi léty 2002 až 2004 vyrobeno jen 400 kusů. Dnes se v aukcích cena Enza pohybuje přes 2 miliony dolarů, tedy asi 45 milionů korun.

Možná tak není překvapením, že za zachovalé srdce Enza žádá prodejce 375.000 dolarů. V přepočtu kolem 8,5 milionu korun. Za tyto peníze dnes koupíte zbrusu nové Ferrari 812 Superfast a ještě vám zbude pár desítek tisíc na příplatkovou výbavu.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků