Někdo prodává motor z Ferrari Enzo. Za jeho cenu byste koupili 812 Superfast

Náhradní díly na ikonická Ferrari samozřejmě přijdou na hromadu peněz. Tipnete si však cenu motoru z modelu Enzo?

Nejprve se musíme pozastavit nad skutečností, že můžete podobný klenot normálně najít na inzertním portálu ebay.com. Právě tam totiž jistý prodejce z Floridy vložil inzerát nabízející minimálně jetý motor z Ferrari Enzo – posledního „hypersportu“ italské značky, který se ještě obešel bez elektrifikace.

Ačkoliv je pravost takových inzerátů často pochybná, z informací prodejce zjistíte, že na svém profilu nabízí celou řadu použitých náhradních dílů pro normální, ale taky vskutku exkluzivnější vozidla jako Audi R8, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT a rovněž třeba motor z dalšího Ferrari, přesněji 599 GTB.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Motorem ze zmíněného Enza je samozřejmě atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů, který umí vyprodukovat 485 kW (660 koní) a 657 Nm točivého momentu. Dle inzerátu má jednotka za sebou pouhých 1448 km. Informace o původu motoru či důvod jeho osiření z auta se však nedozvíte.

Samotný dvanáctiválec z Enza je možná ještě raritnější nabídkou, než prodej kompletního vozu, kterého bylo mezi léty 2002 až 2004 vyrobeno jen 400 kusů. Dnes se v aukcích cena Enza pohybuje přes 2 miliony dolarů, tedy asi 45 milionů korun.

Možná tak není překvapením, že za zachovalé srdce Enza žádá prodejce 375.000 dolarů. V přepočtu kolem 8,5 milionu korun. Za tyto peníze dnes koupíte zbrusu nové Ferrari 812 Superfast a ještě vám zbude pár desítek tisíc na příplatkovou výbavu.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 77 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků