Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Typický příklad se stal před dvěma lety v Americe.

V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, za volantem Tesly Model X. O událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy.

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Huang byl otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem.

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků