Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Typický příklad se stal před dvěma lety v Americe.

V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, za volantem Tesly Model X. O událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy.

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Huang byl otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem.

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků