Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Typický příklad se stal před dvěma lety v Americe.

V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, za volantem Tesly Model X. O událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy.

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly. Oficiální vyjádření radost nepřidá

Huang byl otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem.

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Splašená Tesla zazářila v Japonsku. Za sebou nechala i Porsche 911 GT3

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků