Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Lidé a firmy v Česku si během roku 2016 zaregistrovali rekordní počet nových vozů. Lídrem trhu je neochvějně domácí Škoda Auto.
Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Prodejci nových automobilů v České republice zažili vloni další rekordní rok. Podle čerstvých údajů Svazu dovozů automobilů se v roce 2016 v České republice zaregistrovalo do provozu 259 693 kusů, což je v porovnání se stavem roku 2015 o 12,5 procenta více.

Lídrem je opět Škoda, jejíž podíl dosáhl téměř 32 procent. Celkem prodala 82 tisíc svých aut, což je meziroční nárůst o více než 11 procent.  Za Škodou se na stupních vítězů umístily Volkswagen a Hyundai. V první desítce se nachází ještě Ford, Dacia, Renault, Kia, Opel, Peugeot a Mercedes-Benz. Tomu tak patří první místo v pořadí prémiových značek.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Škodě patří také první čtyři příčky v žebříčku nejžádanějších typů vozidel. Celkem se pro ni rozhodlo 28 zákazníků, tedy více než každý desátý zájemce o koupi nového auta u nás. Za octavií následují modely fabia, rapid a superb. Teprve pátý je Hyundai i30, který předstihl i nejprodávanější evropský automobil Volkswagen Golf. Od sedmého  do desátého místa následují Škoda Yeti, Volkswagen Passat, Ford Fiesta a Dacia Duster.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Spokojena s výsledky v Česku může být tentokrát i světová automobilka číslo 1 - tedy japonská Toyota. Její prodeje se meziročně zvýšily o 49 procent. Patří tak mezi značky s nejvyšším meziročním nárůstem.

Největší zájem měli Češi vloni o modely spadající do kategorie nižší střední třída, již na druhé místo postoupily sportovně-užitkové vozy. V pořadí obliby jednotlivých typů karosérií nadále vede kombi.

Největší procento zaregistrovaných vozů pohání benzinový agregát (54,5 procenta), elektromobilů přibylo pouhých dvě stě.

Vloni se v Česku podařilo prodat také více lehkých užitkových vozidel, motocyklů, nákladních automobilů i přívěsů a návěsů. Naopak meziroční pokles zaznamenala kategorie autobusů a traktorů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků