Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Lidé a firmy v Česku si během roku 2016 zaregistrovali rekordní počet nových vozů. Lídrem trhu je neochvějně domácí Škoda Auto.
Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Prodejci nových automobilů v České republice zažili vloni další rekordní rok. Podle čerstvých údajů Svazu dovozů automobilů se v roce 2016 v České republice zaregistrovalo do provozu 259 693 kusů, což je v porovnání se stavem roku 2015 o 12,5 procenta více.

Lídrem je opět Škoda, jejíž podíl dosáhl téměř 32 procent. Celkem prodala 82 tisíc svých aut, což je meziroční nárůst o více než 11 procent.  Za Škodou se na stupních vítězů umístily Volkswagen a Hyundai. V první desítce se nachází ještě Ford, Dacia, Renault, Kia, Opel, Peugeot a Mercedes-Benz. Tomu tak patří první místo v pořadí prémiových značek.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Škodě patří také první čtyři příčky v žebříčku nejžádanějších typů vozidel. Celkem se pro ni rozhodlo 28 zákazníků, tedy více než každý desátý zájemce o koupi nového auta u nás. Za octavií následují modely fabia, rapid a superb. Teprve pátý je Hyundai i30, který předstihl i nejprodávanější evropský automobil Volkswagen Golf. Od sedmého  do desátého místa následují Škoda Yeti, Volkswagen Passat, Ford Fiesta a Dacia Duster.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Spokojena s výsledky v Česku může být tentokrát i světová automobilka číslo 1 - tedy japonská Toyota. Její prodeje se meziročně zvýšily o 49 procent. Patří tak mezi značky s nejvyšším meziročním nárůstem.

Největší zájem měli Češi vloni o modely spadající do kategorie nižší střední třída, již na druhé místo postoupily sportovně-užitkové vozy. V pořadí obliby jednotlivých typů karosérií nadále vede kombi.

Největší procento zaregistrovaných vozů pohání benzinový agregát (54,5 procenta), elektromobilů přibylo pouhých dvě stě.

Vloni se v Česku podařilo prodat také více lehkých užitkových vozidel, motocyklů, nákladních automobilů i přívěsů a návěsů. Naopak meziroční pokles zaznamenala kategorie autobusů a traktorů.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků