Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Lidé a firmy v Česku si během roku 2016 zaregistrovali rekordní počet nových vozů. Lídrem trhu je neochvějně domácí Škoda Auto.
Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Prodejci nových automobilů v České republice zažili vloni další rekordní rok. Podle čerstvých údajů Svazu dovozů automobilů se v roce 2016 v České republice zaregistrovalo do provozu 259 693 kusů, což je v porovnání se stavem roku 2015 o 12,5 procenta více.

Lídrem je opět Škoda, jejíž podíl dosáhl téměř 32 procent. Celkem prodala 82 tisíc svých aut, což je meziroční nárůst o více než 11 procent.  Za Škodou se na stupních vítězů umístily Volkswagen a Hyundai. V první desítce se nachází ještě Ford, Dacia, Renault, Kia, Opel, Peugeot a Mercedes-Benz. Tomu tak patří první místo v pořadí prémiových značek.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Škodě patří také první čtyři příčky v žebříčku nejžádanějších typů vozidel. Celkem se pro ni rozhodlo 28 zákazníků, tedy více než každý desátý zájemce o koupi nového auta u nás. Za octavií následují modely fabia, rapid a superb. Teprve pátý je Hyundai i30, který předstihl i nejprodávanější evropský automobil Volkswagen Golf. Od sedmého  do desátého místa následují Škoda Yeti, Volkswagen Passat, Ford Fiesta a Dacia Duster.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Spokojena s výsledky v Česku může být tentokrát i světová automobilka číslo 1 - tedy japonská Toyota. Její prodeje se meziročně zvýšily o 49 procent. Patří tak mezi značky s nejvyšším meziročním nárůstem.

Největší zájem měli Češi vloni o modely spadající do kategorie nižší střední třída, již na druhé místo postoupily sportovně-užitkové vozy. V pořadí obliby jednotlivých typů karosérií nadále vede kombi.

Největší procento zaregistrovaných vozů pohání benzinový agregát (54,5 procenta), elektromobilů přibylo pouhých dvě stě.

Vloni se v Česku podařilo prodat také více lehkých užitkových vozidel, motocyklů, nákladních automobilů i přívěsů a návěsů. Naopak meziroční pokles zaznamenala kategorie autobusů a traktorů.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků