Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Lidé a firmy v Česku si během roku 2016 zaregistrovali rekordní počet nových vozů. Lídrem trhu je neochvějně domácí Škoda Auto.
Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Prodejci nových automobilů v České republice zažili vloni další rekordní rok. Podle čerstvých údajů Svazu dovozů automobilů se v roce 2016 v České republice zaregistrovalo do provozu 259 693 kusů, což je v porovnání se stavem roku 2015 o 12,5 procenta více.

Lídrem je opět Škoda, jejíž podíl dosáhl téměř 32 procent. Celkem prodala 82 tisíc svých aut, což je meziroční nárůst o více než 11 procent.  Za Škodou se na stupních vítězů umístily Volkswagen a Hyundai. V první desítce se nachází ještě Ford, Dacia, Renault, Kia, Opel, Peugeot a Mercedes-Benz. Tomu tak patří první místo v pořadí prémiových značek.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Škodě patří také první čtyři příčky v žebříčku nejžádanějších typů vozidel. Celkem se pro ni rozhodlo 28 zákazníků, tedy více než každý desátý zájemce o koupi nového auta u nás. Za octavií následují modely fabia, rapid a superb. Teprve pátý je Hyundai i30, který předstihl i nejprodávanější evropský automobil Volkswagen Golf. Od sedmého  do desátého místa následují Škoda Yeti, Volkswagen Passat, Ford Fiesta a Dacia Duster.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Spokojena s výsledky v Česku může být tentokrát i světová automobilka číslo 1 - tedy japonská Toyota. Její prodeje se meziročně zvýšily o 49 procent. Patří tak mezi značky s nejvyšším meziročním nárůstem.

Největší zájem měli Češi vloni o modely spadající do kategorie nižší střední třída, již na druhé místo postoupily sportovně-užitkové vozy. V pořadí obliby jednotlivých typů karosérií nadále vede kombi.

Největší procento zaregistrovaných vozů pohání benzinový agregát (54,5 procenta), elektromobilů přibylo pouhých dvě stě.

Vloni se v Česku podařilo prodat také více lehkých užitkových vozidel, motocyklů, nákladních automobilů i přívěsů a návěsů. Naopak meziroční pokles zaznamenala kategorie autobusů a traktorů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků