Podle mě stáčení má dva aspekty na jedné straně je touha lidí koupit za co nejméně peněz koupit co nejlepší auto. A pro spoustu lidí se výběr auta smrskne na tři parametry: cenu, rok výroby a počet najetých km. To v jakém je už auto stavu je zas tak nezajímá. A pak se člověk nestačí divit. Navíc jsou tací co věří historkám o nějakém důchodci, co si koupil auto střední třídy nejčastěji v naftě a jezdil jen v neděli do Kafulandu a každý měsíc do Lidlu, když měli akci.Na druhé straně, pokud by s tím stát opravdu chtěl něco dělat, tak zveřejní databázi STK propojenou s databázemi výrobců, kde by si každý mohl podívat na historii daného vozu. Stáčení by to pochopitelně nezabránilo, na druhé straně už by nebylo tak snadné někoho podfouknout.A moje ráda pro nákup bez odborníka ani ránu. Dát cca 1000 Kč mechanikovi se jistě bohatě vrátí.
Stáčení tachometrů za účelem podvodu při prodeji o tom žádná! Ale také bych se zaměřil na stanice TK! Není žádný problém získat za 2000,-Kč razítko do TP přestože vozidlo nikdy na žádní STK nebylo! A to je poněkud daleko větší podvod než na nějaké stočení tachometru!
Nebo i zapisování chybných údajů na STK a to jak náhodou, tak i schválně. třeba zrovna u tachometrů. Setkal jsem se s tím, že mému známému chybně zapsali údaj na STK a když chtěl auto prodat za pár let později a potencionální kupec si nechal vyjet Cebii, tak z ní bylo patrné, že je změněný nájezd o 30 000. Přitom on nic záměrně nestáčel, ale bohužel na to se už nikdo neptá..
Zkontrolovat si co mě zapíší na STK do TP a protokolu snad není žádný problém!? Ale znám dost lidí včetně vedení naší Firmy kde se provádí a legalizují technické stavy vozidel, aniž by se na nějakou STK vůbec dostavily! :-/
K smíchu, podvod jak bič i bez soudu.
Dokud budou lidé kupovat auta podle nájezdu a ne skutečného stavu, tachometry se stáčet budou, protože se to vyplatí. Bazary se pouze přizpůsobují poptávce. Stejně jako supermarkety, které sem dovážejí sračky.
Tak nějak. A spoléhat na něčí slušnost a solidnost je přinejmenším diskutabilní. Kde je poptávka, tam je nabídka. Ono stačí porovnat auta nabízená např. v Německu a u nás. U našich západních sousedů světě div se jsou auta dražší s více km. Jaký div, že u nás mají podstatně méně km....
Az par lidem napari 5 let natvrdo uvidime kolik bude frajeru, ktery budou stacet tachometry. Uz aby tady takove pravomocne rozsudku padly. trh se malinko konecne vycisti od smejdu podvodnickejch
Mínuskujte si jak chcete, ale dokud budete chtít plesnívé jahody za 10 Kč a Octávku 1.9TDi, co za 5 let najede 110 tkm, tak je mít budete :-DHolt typický čecháček chce kvalitu a myslí si, že si za ni nemusí připlatit. Tak dostane leštěný prd a je spokojený.
No a nechtělo by to tedy jít na to z druhé strany? Když tedy společnosti přetáčení vadí, proč tedy společnost nedělá nic proto, aby byli lidé opatrnější, chytřejší a lépe informovaní, aby teda nebyli takovými "čecháčky"? Proč se na prevenci a zvyšování vzdělanosti a umědomělosti obyvatel tak naprosto kašle? Represe a postihy přece nejsou jediným řešením a ani nikdy nic nevyřeší úplně, tak proč si myslíme, že to bude stačit a bude po problému?
S tim se asi nic udelat neda. Staceci podvody jsou tak popularni protoze jsou pomerne nenarocne na provedeni a velmi tezko prokazatelne.
Protože to nikdo nechce dělat hard way. Uděláme zákon, který nás "ochrání". Že nejlepší ochranou je nebýt blbec a neustále se vzdělávat, to si nikdo nepřizná, jelikož je to namáhavé. Kdo se chce vzdělat, může sám a hned teď.A tak máme dnes paskvil jménem nový OZ, který délkou úspěšně soupeří s EU normou na vývoz zelí, nikdo se v tom pořádně nevyzná a stejně účel neplní, protože vyčůránci budou vždy z principu o krok napřed a budou rýžovat na lidské blbosti.
Dal jsem minus ze dvou duvodu1) Uz jsem presne to same cetl nejmin stokrat2) Podvod neospravedlnis. Proc by nemohlo mit petilete auto najeto 110 tisic? Ja mam auto deset let a jeste nema ani 100. Stacenim okrades jak cloveka co si koupi stocene auto, tak i me, protoze mi pri prodeji nebude nikdo verit skutecny stav. Plesnive jahody nechci, jenom nechapu, proc bych se mel nechat podvadet a jeste si nechat tvrdit ze za to vlastne muzu sam.
Problém je, že takových aut, jako máš ty, je minimum a daleko méně, než trh požaduje. Krom toho, auto které skutečně takový nájezd má, rozhodně nebude za takovou cenu, kterou bude typický kupec akceptovat (chceme kvalitu, ale nechceme připlatit). Řešení je jednoduché - tato auta vytvoříme stočením tachometru a budeme je prodávat za cenu, kterou kupci budou akceptovat - protože "Mámo, tahle oktávka má taky najeto 110 a stojí o pade míň, než od toho vydřiducha (který ji neměl stočenou)".Já stáčení nebohajuju a taky mi vadí. Dokud bude ale pro lidi tohle čísílko magické a rozhodující pro koupi, tak se prostě bohužel stáčet bude a ano, můžeme si za to sami.
Hovadina. Podvod nemuzes ospravedlnit tim, ze se lidi ridi poctem kilometru. Jakou jinou moznost mas, kdyz na internetu hledas z tisicu aut nejake kandidaty? To mas zaplatit pul milionu za vypisy z Cebie a miliony za mechaniky, abys zjistil skutecny najezd a mohl vybirat? Tohle je proste neobhajitelne. Skody jsou nepochybne v miliardach rocne a ty budes tvrdit, ze za to muzou kupujici?
Ale samozřejmě, že můžou. Kdyby stočenky lidé nekupovali, tak se logicky nebudou nabízet. Stejně jako se dnes už moc nekupuje kdysi velmi kupované křehčené maso. Kde je poptávka, je i nabídka a naopak.Vybírat podle nájezdu je prostě blbost, ať už vybíráte kdekoliv (i na internetu). Auto s 30tkm může být vrak úplně stejně jako auto s 300tkm může být zachovalé, když už nic, zbytečně tím vyřadíte pár kandidátů. Auta v inzerátech mívají často detailní fotogalerii + popis, z čehož se dá daleko lépe odhadnout stav vozu, než z nějakého nájezdu. Když tam tyhle informace nejsou, jdu dál, i kdyby byl nájezd sebelákavější (případně přes mail požádám o další informace).
"Kdyby stočenky lidé nekupovali, tak se logicky nebudou nabízet. Stejně jako se dnes už moc nekupuje kdysi velmi kupované křehčené maso. Kde je poptávka, je i nabídka a naopak"Ty znas nekoho, kdo poptava stocene auto?
Když někdo chce auto s nízkým nájezdem za cenu auta s nájezdem vysokým, tak tím vlastně stočenku nepřímo poptává, protože žádná jiná alternativa, jak uspokojit jeho požadavek, nepřipadá v úvahu.Další problém je, že většina lidí je u nás zaseknutá v dobách Š120, myslí si, že auto s 200tkm je zralé na vrakoviště, a pak jsou tato auta těžko prodejná, i když jsou v dobré kondici a daleko od konce životnosti. Paradoxně pak mohou spokojeně jezdit stočenkou, která má na hrbu 300tkm a nevědomky tím tento pohled na věc vyvracet. Jde tedy opět o přirozenou reakci prodávajících na nepravdou pokřivenou společnost - proč vyhazovat dobrá a zcela funkční auta, která ještě dlouho poslouží? Tak se stočením transformují do společností akceptovatelného stavu, aby byla prodejná za cenu odpovídající jejich zbytkové užitné hodnotě. Kdyby lidé měli názor odpovídající realitě, opět by nebylo potřeba tachometry stáčet.Prakticky u každého stočeného auta lze i povrchní prohlídkou poznat, že je stočené. Lidé přesto tato auta kupují a snaží si sami nakecat, že přece nemají žádný přímý důkaz, že to je stočené a ten pocit je hřeje.
Trochu hloupá úvaha. Zrovna stejně jsem před časem jednomu tady odpověděl, tak jak odpověděl jehovista tobě. Jen bych k tomu dodal, už jsi viděl na inzerátu při prodeji auta napsáno, "kilometry před stočením..., současný stav ...." Asi by o to auto moc zájemců nezavadilo, nemyslíš? Myslíš si snad, že ti někdo přizná při prodeji, jestli jsou stočené kilometry na nižší hodnotu? Máš nějak převracené myšlení. Toto se děje za účelem vydělat více peněz na autě se stočenými kilometry, ne obráceně, že někdo chce koupit auto za málo peněz s málo kilometry. Kdyby přiznali najeté kilometry, tak to za tu cenu je neprodejné. Tobě vážně nedochází, že se tímto vylepšuje "stav auta" a prodává se tímto draho? Ten poslední odstavec nemyslíš vážně. Jak to poznáš, že to auto má podle vzhledu, povrchní prohlídkou, najeto 200 000 km, nebo 500 000 km?
Tak nějak mi přijde, že jsi ty moje odpovědi nečetl. Reaguješ totiž na něco úplně jiného. Já nepopírám, že se stáčí i z důvodu většího zisku. Ale to nic nemění na tom, co jsem napsal výše.Krom toho, jsme zase u toho základního nesprávného "nájezd = cena auta, s tímto nájezdem za tuhle cenu neprodejné atd.". Jste sám důkazem toho jak lidé pokřiveně uvažují a proč dochází ke stáčení. Kdyby kupující správně přikládali nájezdu takovou důležitost, jakou si zaslouží (pouze informační) a soustředili se naopak na skutečný stav vozu, byl by vliv nájezdu na cenu automobilu velice malý a ke stáčení docházet nebude. Nebyl by totiž pro kupujícího rozhodující, tak jako je teď.Např. máme dvě stejné Oktávie z roku 2008. Jedna je ve špičkovém stavu a má najeto 200tkm. Druhá v průměrném stavu a má najeto 100tkm. Proč by nemohla ta první stát víc jak ta druhá? Kvůli nájezdu? Vždyť je naprosto irelevantní... Ale přijde Čech a řekne, že to je za tu cenu neprodejné, bo 200tkm. Tak co udělá majitel?
To, co píšeš tady nikdo nepopírá, že se podle technického stavu stanoví i cena. Tady se popírá, že lidé to chtějí, jak sám píšeš: "Kdyby stočenky lidé nekupovali, tak se logicky nebudou nabízet. Stejně jako se dnes už moc nekupuje kdysi velmi kupované křehčené maso. Kde je poptávka, je i nabídka a naopak."To je to, co jsem psal já, že kdyby do inzerátu napsali, že je stočené, tak ho nikdo nekoupí. Křehčené maso se kvůli této informaci přestalo skoro prodávat, když lidé konečně zjistili a došlo jim, co to znamená. Jenže u aut se tato informace nedává a je to za účelem na rachotině vydělat peníze, které by za správného stavu kilometrů nikdy nedostali.Jenže technický stav mnohdy odpovídá najetému množství kilometrů (motor, převodovka, nápravy, brzdy.......). Nebo chceš říci, že bez nějaké zásadní výměny některých dílů bude auto s nájezdem 200 000 km ve stejné kondici jako při 100 000 km? Problém je, že se často stává, že se údaje mění u aut s nájezdem 350 000 km na 180 000 km a to už je docela zásadní problém pro techniku.Pokud budeš spekulovat o tom, co jsi napsal a já napsal, že to nepopírám, tak jsem prodával před rokem auto a zároveň se mnou prodával auto kamarád. Oba jsme byli první majitelé, oba jsme měli najeto přiblžně stejné kilometry, oba auto porovnatelné. Já ho měl 10 roků, on o rok a půl méně. Já ho měl garážované, jemu stálo na venku. Já za něj dostal cca 80 000 Kč, on ho po několika pokusech o prodej dal manželce na popojíždění po okolí a na nákupy. Tím jen chci říci, že tady platilo to, co nepopírám, že moje bylo na první pohled v daleko lepším stavu (lak, čirost optiky, od slunci vybledlé plasty, čalounění....).
Ano, mnohdy stav odpovídá nájezdu, ale nezřídka tomu tak není. Krom toho, auta s určitým vyšším nájezdem jsou zajímavější, než auta s nižším, jelikož tato auta mají před velkými investicemi, které mají auta s vyšším nájezdem už za sebou (vstřiky, turbo, dvouhmota typicky). Je to tedy taková dvousečná sekera. Tyto informace pak stáčení tachometrů taky zkresluje a u znalého člověka si může majitel stočením naopak uškodit.Já, opravdu neříkám, že lidé stočenky "chtějí". Jen říkám, že jejich chování, dané pokřiveným úsudkem, trh logicky motivuje je vytvářet, což se dá definovat tak, že je vlastně nepřímo chtějí.
Ale taky mi připadá, že to sami chtějí, že si o to říkají, tím jak si vybírají auta. Protože kolikrát je to evidentní, že s autem musí něco být. Stačilo by, kdyby si jen porovnali cenu, za kolik se daný auto pohybuje a nevybírali si ty nejlevnější kusy.
"kdyby si jen porovnali cenu, za kolik se daný auto pohybuje"To je taky udaj na prd, kdyz je jich stocena vetsina.
Jak dobře se najednou hodí pro ilustrační fotku kaplička z nové 308, když je potřeba vyfotit budíky, kterým nezaclání volant :-D.
Jenže tam volant zaclání, podívej se pořádně. Jiná by byla, kdybys myslel fotku v tomto článku ( i v tomto článku je na něj odkaz): http://www.autorevue.cz/staceni-tachometru-trestn... ... Jenže to má chybku, to není nová 308.
A co teda??? ;-)
:D
Jenom jednou jsem upravoval stav kilometrů... a to ze 380000km na 999000km..... Taky jsem chtěl jednou dostat do záře titulků, jak to ujelo míč a jezdí to furt dál :-D
tak jako nebyl a není potřeba žádný nový zákon na prokazování příjmů a konfiskaci majetku z tresté činnosti aj., zákony jsou, ale zde se tak rádo krade... komunistická kultura kradení kde kdo nekradl okrádal rodinu tu bude ještě několik generací: http://petrcech.blog.idnes.cz/c/284348/Jak-se-kradlo-za... ...
Jak neni potreba novy zakon? Jaka je sazba za takovyto podvod?
Prostě už na podvody zákony máme.Proč bychom museli vytvářet zákony na každou jednotlivou situaci samostatně? Nepřijde vám to zbytečné? To bychom museli mít tisíce a tisíce zákonů...
Tady nepomůže nový zákon. Jde o to vynalézt způsob, jak stočení prokázat. A to se nedaří u nás, ani v jiných zemích. V německu za to byli potrestáni zatím 3 lidi. Tím, že konstatujeme, že je to trestný se samo o sobě nic nezmění.
To je právě úplně zbytečné. Vem si, že v hospodě budou čepovat pivo do kríglů, které budou mít místo 0.5l jen 0,45l a přitom na rysce napsán vyšší objem. Budeš nahánět skláře, který krígly vyrobil nebo pro ně vymýšlet zvláštní zákon? Pravděpodobně potrestáme ty, kteří ten podvod organizují, ne?
To máte pravdu. A jak chcete postihnout pachatele? Bazar jistě někam malými písmenky napíše, že za stav km neručí, že číslo je orientační a je z obliga. A když kupujete auto od někoho, kdo ho někdy někde koupit, tak vám taky nezaručí kolik dané vozidlo má km.A hlavně musíte prokázat úmysl.Podle mě by se lidí měli zamyslet nad tím, že 200-300 000 km není pro auto smrt, ale normální nájezd, který má spousta aut, aniž by mnohdy o tom jejich majitelé věděli.
"Podle mě by se lidí měli zamyslet nad tím, že 200-300 000 km není pro auto smrt, ale normální nájezd, který má spousta aut, aniž by mnohdy o tom jejich majitelé věděli."Prestante to porad vsichni obhajovat tim, ze za to muzou kupujici. Trh je pokriveny stocenymi ojetinami a clovek co se o auta nezajima se proste muze tezko rozumne rozhodovat, kdyz jeden z nejdulezitejsich parametru je vylhany. A prosim uz zadne kecy o tom, ze auto se 300 tisici muze byt v lepsim stavu nez to co ma jen 100. Je to sice pravda, ale je to jen vyjimka potvrzujici pravidlo.
Jako u každého podvodu. Záleží, co zákazníkovi o autě bude tvrdit a nebude to pravda. Jak budete postupovat, když bude lhát o jiných věcech: auto nehavarovalo, serviska je originální a řádně vedena, řádně prošlo STK, ... ? Zákazník buď si toto nechá potvrdit, bude mít zdokumentované obchodní jednání, svědky, ... Když si nechá do smlouvy napsat řádně ujeté kilometry, tak se o to může opřít. Pokud s tím prodejce souhlasit nebude, nemusí zákazník koupit, nebo koupí za nižší cenu, atd. . Pokud navíc ten, kdo prodal bazárníkovi dokáže, že on prodal auto s vadami a vyššími km, bude vina jednoznačně na bazárníkovi.
No pokud bude striktne napriklad za podvod stoceni 50000 km sazba 7 let natvrdo, tak ok.
A za stočení o 200 tisíc by bylo čtyřikrát 7, tedy 28 let vězení ;-)
Svým způsobem ano. Měl by úměrně stoupat s výši škody. Pokud někdo stočí více kilometrů, tak vzniklá škoda je větší. Nebo chceš říci, že pokud ukradne někdo 5000 Kč, nebo 500000 Kč, tak trest bude stejný?
Za kradez 28 let dostat fakt nemuzes ;)
Pokud umíš číst, tak nic takového jsem nenapsal. Úměrně je myšleno, že nemůže být stejný, tím jsem neměl na mysli, že to bude násobek. Proto jsem napsal "svým způsobem..."
:-)
Já si to stáčím jen pro vlastní potřebu, abych měl pocit že je to jak nové! :-D
A u kola taky stacis tachometr po kazde jizde?
Tím podvádíš sám sebe a zasloužil bys pořádný flastr, jako nedávno cyklisté, co zmrzačili sami sebe. Když před nástupem do basy zaparkuješ na suchém a dobře větraném místě, bude furt jak nové. :-)
Doufám, že ten flastr byl myšlený jako ironie.
Zvláštní, kolik lidí by chtělo trestat někoho za to, že si stáčí tachometr jen tak sám pro sebe. Nepochopím.
Natvrdlej fantomas
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.