Nejvyšší čas se rozhodnout pro zimní vzorek

Na zasněžených a vymrzlých silnicích se více než kdy jindy ukáže, jak nesmírně důležitým dílem vozu jsou správně zvolené pneumatiky. Podotýkáme, že v tomto období samozřejmě zimní pneumatiky.
Nejvyšší čas se rozhodnout pro zimní vzorek
Střídání pneumatik na jednotlivé sezóny se již pomalu stává pravidlem i u českých motoristů, ale stále ještě se najde plno „takymotoristů“, kteří jezdí celoročně na jednom typu pneumatik a hazardují s bezpečností vlastní i druhých. Nabídka zimních pneumatik na českém trhu je široká a rok od roku se stále rozšiřuje. Pro zákazníka, jenž se v dané oblasti vůbec neorientuje budiž útěchou, že kvalita v současnosti nabízených pneumatik je vyrovnaná. Vyvarovat je se třeba jen beznačkovým pneumatikám za velmi dobrou cenu, které se občas objevují v různých hypermarketech. Na zimu při bohaté sněhové nadílce nevyzrají ani vozy s takzvanými univerzálními pneumatiky. Ty jsou kompromisem mezi oběma typy pneumatik a nejsou tak ideální ani na zimu, ani na léto.

Pirelli Winter Snowsport

Nabídka věhlasného italského výrobce pneumatik pro zimní provoz aut je široká, letošní novinkou je pak pneumatika Pirelli Winter Snowsport, jež poskytuje kvalitnější výkon ve Klepněte pro větší obrázekvšech zimních podmínkách. Sníh na povrchu vozovky je u této pneumatiky odváděn bloky ve tvaru lopatky. Výraznou účinnost zvyšují podélné a příčné žlábky spolu s centrálními bloky desénu, které se sbíhají směrem ke středu běhounu. Malé „zuby“ na konci  desénových bloků zaručují lepší brždění, zatímco nepatrný „proti-sklon“ lopatkových bloků má dvojnásobný vliv na zlepšení řízení na sněhu a zároveň snižuje hlučnost pneumatik. Kvalitní jízdu pneumatiky zaručují v širokém teplotním rozsahu od –40 do +10 stupňů Celsia. Jsou určeny všem automobilům středního a nižšího objemu. Překvapivá je na těchto zimních pneumatikách rovněž tichost jízdy, která je srovnatelná s tichostí letních gum a vysoký počet ujetých kilometrů. Pneumatika Snowcontrol je dostupná v sedmnácti modifikacích o průměru 13“ až 15“.

Sava Eskimo S3

Sava připravila pro letošní sezónu novou osobní zimní pneumatiku Eskimo S3, která nahrazuje úspěšné Eskimo S2. Je první generací pneumatik značky Sava se směrovým dezénem a jsou nabízeny v rychlostních kategoriích T (190 km/h) a H (210 km/h). Klíčovou vlastností pneumatik Sava pro osobní automobily je směrový desén. Postranní směrové drážky v kombinaci s hlubokými Klepněte pro větší obrázekobvodovými drážkami značně zvyšují rozptyl vody za mokra, a tím umožňují lepší kontakt s povrchem vozovky. Tato vlastnost zlepšuje ovládání za mokra, a proto Sava Eskimo S3 nabízí mnohem spolehlivější ovladatelnost a boční stabilitu vozidla. Vysoká hustota lamel pneumatiky Eskimo S3 zvyšuje počet záběrových hran. Množství lamel je úměrné k velikosti bloků, a tudíž výrazně nenarušuje jejich pevnost. Touto vlastností kombinovanou s optimálním obvodovým tvarem dezénu je zajištěna směrová stabilita během zrychlování a brzdění. Optimální obvodový tvar dezénu zajišťuje především rovnoměrné rozložení tlaku po celé ploše v kontaktu s povrchem. Takzvaný cik-cak vzor umožňuje přesnější ovládání při změně směru a zajišťuje samočisticí vlastnosti, především při vyšších rychlostech. Optimální uspořádání bloků dezénu a vnitřní konstrukce pneumatiky zajišťují rovnoměrné rozložení tlaku po celé ploše kontaktu pneumatiky s povrchem. Výsledkem je rovnoměrné přilnutí všech hran k povrchu, které značně zlepšují ovladatelnost nejen na rovině, ale i v zatáčkách. Eskimo S3 je nabízeno v prodejní síti v patnácti rozměrech, další rozšíření je připraveno ještě v průběhu zimní sezóny.

Dunlop SP Winter Sport M3

Novou zimní pneumatiku připravila na letošní zimní sezónu i firma Dunlop. Čím se liší od konkurence? Na běhounu konstruktéři Dunlopu nepoužili dělení desénu na hrubé bloky, ale namísto toho využili menší a hladší figury v nové konfiguraci, jež na styčné ploše s mokrou vozovkou odvádějí vodu dokonce ještě rychleji a s menšími turbulencemi. Výsledkem je, že tato pneumatika se směrovým desénem oplývá odolností proti akvaplaninku o celých 25 % vyšší než předchůdce SP Winter Sport M2. Velký podíl Klepněte pro větší obrázeksiliky v běhounové směsi pneumatiky a nový postup zpracování zvyšují adhezi na mokré vozovce a záběrové vlastnosti na sněhu bez negativního vlivu na valivý odpor pneumatiky.

Na sněhu se vylepšený desén této nové pneumatiky, nová směs a velký počet drážek navzájem doplňují tak, že ve srovnání s předchůdcem má novinka vyšší záběr a dokonalejší jízdní stabilitu. Za dobré chování vozu ve vysokých rychlostech zase může nový typ nárazníkových pásů z bezešvého nylonového kordu zajišťující mimořádnou tvarovou stabilitu kostry v kritických místech ramen. Ten brání zejména zvětšení obvodu pneumatiky vlivem odstředivých sil při jízdě vysokou rychlostí. Dunlop SP Winter Sport M3 je typickou moderní zimní pneumatikou, která poskytuje výborné služby na sněhu, a když ji na jaře zapomeneme vyměnit za letní, tak se v podstatě nic vážného nestane. Neupozorní nás na to ani její hlučnost, jež je oproti konkurenci až o polovinu nižší.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků