Nový Renault Arkana dorazil do Česka začátkem dubna. Nyní je nabídka jeho motorů konečně kompletní.
Na nový Renault Arkana jsme čekali s velkým nadšením. Stylový crossover ve verzi pro evropský trh vychází z menšího modelu Captur, což přineslo pár kompromisů (například pouze jednozónovou klimatizaci), obecně vzato se však jedná o zajímavou alternativu třeba k nedávno testované Toyotě C-HR. Pod kapotou jsou výhradně benzinové motory včetně full-hybridu E-Tech 145, o kterém si povíme více už zítra ráno. Ještě před tím se ale pobavíme o nejvýkonnější plánované verzi, která je od července v českém ceníku.
Arkana vstupovala na trh s mikro-hybridní benzinovou třináctistovkou TCe 140 o výkonu 103 kW, následoval hybrid E-Tech 145 (105 kW), s nímž se dnes poprvé svezli i čeští novináři, a vrchol nabídky představuje verze TCe 160 s výkonem 118 kW. Všechny motory jsou kombinovány s automatickou převodovkou (u hybridu jde o multimódový automat s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor), proto se nelze divit, že jsou ceny nastaveny o něco výše, než bychom si představovali. Full-hybrid však překvapivě není nejdražší – překonává jej totiž nově příchozí verze TCe 160.
Zatímco výkonově nejslabší třináctistovku TCe 140 a full-hybrid koupíte i v kombinaci s nejlevnější výbavou Zen (stojí 620, respektive 640 tisíc korun), motor TCe 160 je dostupný v prostředním stupni Intens (od 715.000 Kč) a vrcholném R.S. Line (788.000 Kč). Bavíme se o akčních cenách po slevě 40.000 Kč, dalších 20.000 Kč lze ušetřit díky bonusu za výkup vašeho starého vozu.
Ptáte-li se na cenový rozdíl oproti motoru TCe 140, ten u výbav Intens a R.S. Line činí 30.000 Kč. Silnější motor vám zajistí rychlejší akceleraci z nuly na stovku (9,1 vs. 9,8 s), maximální rychlost 205 km/h se však neliší a stejná je i spotřeba paliva (5,8 – 5,9 l/100 km).
Výbava nejsilnějšího Renaultu Arkana je poměrně bohatá. Stupeň Intens standardně zahrnuje třeba adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, litá 18palcová kola, infotainment s 9,3palcovým displejem a navigací, systém Multi-Sense, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, kožený volant, parkovací kameru, sledování slepého úhlu či upozornění na provoz za vozidlem.
Vrcholná výbava R.S. Line přidává třeba vyhřívaná přední sedadla, elektrické nastavení předních sedadel, indukční nabíječku telefonu, kožené čalounění s kontrastním prošíváním, volant potažený perforovanou kůží či vnější designová odlišení (sportovní přední nárazník, zadní difuzor, litá 18palcová kola v odlišném designu). Verzi R.S. Line si můžete prohlédnout v přiložené galerii.
Renault Arkana – technická data a české ceny |
Motor |
TCe 140 EDC |
Tce 160 EDC |
E-TECH Hybrid 145 |
Zdvihový objem [cm3] |
1333 |
1333 |
1598 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší (systémový) výkon [kW/min] |
103/4500-6000 |
118/5500 |
105/- |
Točivý moment [N.m/min] |
260/1750-3500 |
270/1800-3750 |
148/3600 (spal. motor) |
+205 (elektromotor) |
+50 (start-generátor) |
Převodovka |
7A |
7A |
sekvenční Multi-mode |
Max. rychlost [km/h] |
205 |
205 |
172 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,8 |
9,1 |
10,8 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,8-5,9 |
5,8-5,9 |
4,9-5,1 |
Provozní hmotnost [kg] |
1411-1477 |
1422-1488 |
1510 |
Akční cena Zen [Kč] |
620.000 |
- |
640.000 |
Akční cena Intens [Kč] |
685.000 |
715.000 |
705.000 |
Akční cena R.S. Line [Kč] |
758.000 |
788.000 |
778.000 |
Ceny jsou v rámci současného zvýhodnění až 60.000 Kč. |
|