Opel dodá oběma karosářským verzím Astry více dynamiky. Nová vrcholná verze však bude na konkurenci ztrácet.
Na jaře loňského roku Opel ohromil motoristickou veřejnost elektrickým konceptem Manta GSe. Kromě prezentace nového designového směru nám automobilka naznačila i návrat výkonné řady vozů GSe. Zatímco dříve „e“ na konci neslo zkratku pro vstřikování (Einspritzung), dnes odkazuje na elektrifikovaný a později čistě elektrický pohon.
Nový modelový ročník Astry GSe v provedení hatchback a Sports Tourer totiž bude pohánět plug-in hybridní soustava s výkonem 165 kW a točivým momentem 360 Nm. Prakticky je to stejný základ, jako má sesterský Peugeot 308. Pod kapotou tedy najdeme přeplňovanou šestnáctistovku podpořenou elektromotorem čerpajícím energii z 12,4kWh akumulátoru. Osmistupňový automat posílá výkon na přední kola. Tato konfigurace sice Opelu ušetřila práci, ale zároveň nijak nezmenšila výkonový deficit oproti Škodě Octavia RS iV nebo Leonu e-Hybrid od Cupry. Konkurenti totiž nabídnou o 15 kW a 40 Nm více.
Ostřejší Astra bude na silnici daleko výraznější díky agresivněji střiženým nárazníkům a 18palcovým kolům, jejichž design odkazuje právě na koncepční Mantu GSe. Pro zvýraznění řidičského zážitku má vrcholná verze upravené řízení s lepší odezvou a celkově tužší podvozek. V interiéru atmosféru umocní anatomická sedadla čalouněná alcantarou.