Nevíte si rady s vlastní konfigurací Bentaygy S? Rozhodování usnadní výběr ze šesti předem nadefinovaných kombinací série Apex Edition. Díky celkovému počtu omezeném na 20 kusů zůstane exkluzivita zaručena.
V segmentu luxusních vozů je enormní poptávka po individuálních úpravách a speciálních edicích. Tyto vozy si majitelé kupují pro upevnění svého sociálního postavení, a proto v něm chtějí zachytit část své osobnosti. Bentley nyní přichází s limitovanou sérií dvaceti SUV Bentayga S Apex Edition, které pro celý svět rozdělí do šesti různých provedení a jednoho bonusu.
Většinou jde pouze o design a hrátky s vytříbenými materiály, ale v tomto případě se sáhlo i po zlepšení jízdních vlastností. I když přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru zůstala beze změny. Není divu, výkon 542 koní s točivým momentem 770 N.m dokáže katedrálu na kolech rozhýbat na stovku za 4,4 sekundy a hnát ji maximální rychlostí 290 km/h.
Středem pozornosti jsou kola a brzdy. Apex Edition obouvá 22palcové karbonové ráfky vyvinuté speciálně pro tento model společností Bucci Composites. Smyslem bylo snížit neodpruženou hmotnost a šetřit pneumatiky.
Ve srovnání s hliníkovým ráfkem ušetří karbonová sada celkem 24 kg. Je také odolnější proti ohybu ve vysokých rychlostech nebo během extrémního zatížení v zatáčkách. Tím zůstává geometrie v konzistentním nastavení, což zvyšuje přilnavost pneumatik. Pokud kolo dostane silný náraz, bude vzduch skrze roztřepenou tkaninu unikat postupně a ztráta tlaku nebude rázová, jako v případě trhliny s hliníkovém ráfku. Další úsporu 20 kg přinášejí karbon-křemíkové brzdové kotouče s brzdným momentem 6000 N.m a odolností 1000 °C.
Zvenku vozy definuje aerodynamická sestava předního a zadního spoileru, prahů a krytů zpětných zrcátek v saténovém uhlíku. Ze stejného matriálu jsou plakety Apex Edition a interiér ozvučí audio systémem Naim for Bentley. Z technického hlediska jsou všechny modely Apex Edition vybaveny pokročilými asistenčními systémy včetně balíčku Touring.
Tato sestava je identická pro celou sérii Apex Edition, ale po designové stránce máte na výběr několik variací. Divize Mulliner totiž připravila šest různých variant. Začínáme s Bentaygou S lakovanou do červené Candy s bílými proužky. Sněhově čistá je také kůže doplněná odstínem Hotspur s bílým prošíváním.
Opakem je temnější provedení v antracitovém laku s leskle černým a oranžovým zdobením. Oranžovou najdeme také uvnitř, kde jí sekunduje kůže Beluga a saténové obložení z uhlíku. Milovníci oranžové si ji mohou dát i na karoserii, kde ji doplňuje podobně laděný pruh v mírně odlišném odstínu. Interiéru dominuje kombinace kůží Linen a Newmarket Tan spojená s antracitovým dekorem a prošíváním.
Oranžové pruhy na karoserii využívá i konfigurace s dominantním zeleným lakem karoserie. Uvnitř najdeme kůže v zelené Cumbrian a Portland, které doplňuje oranžové prošívání a lemování na sedadlech, linkách dekoru, volantu a středovém panelu. Pátou sestavu definuje odstínu Pale Brodgar s antracitovým pruhem a linkováním v barvě Bacalar Bronze. Ta je převzata z dvoumístné barchetty Bentley Mulliner. Uvnitř najdeme kůže Linen a Porpoise s bronzovými detaily. Poslední specifikace sází na sytě stříbrný lak s pruhem Beluga na kapotě a střeše. Hrany aerodynamických prvků lemuje žlutá Signal. Ta se objevuje také v interiéru spolu s kůží Beluga.
Bonusová Bentayga S je vyhrazena majitelům limitované edice Le Mans Continental GT a GTC oslavující 20. výročí šestého vítězství Bentley na okruhu La Sarthe. V tomto případě není překvapením, že karoserie SUV přejímá stejný zelený odstín se závodním pruhem. Také interiér odpovídá původnímu návrhu, tedy variaci kůže Beluga s tkaninou Dynamika. Kontrast v jednolitém interiéru tvoří prošívání a bezpečnostní pásy v barvě Hotspur.