Toyota si za minulý rok uzmula zpátky prvenství automobilky s celosvětově nejvyššími prodeji vozů, tady ovšem vedoucí pozice japonského výrobce v globálním měřítku nekončí. S výsledky své každoroční statistiky teď přichází i web Compare the Market, sledující, kterou automobilovou značku lidé nejvíce vyhledávali přes Google.
Toyota si opět registrovala název Celica. Zatím se netěšte, nemusí to nic znamenat
Za rok 2020 tak získává prvenství Toyota, která byla nejvyhledávanější značkou v celkem 55 zemích světa. Analýza pracuje s daty vyhledávaní Googlu napříč 158 zeměmi, kdy Toyota svou popularitou zastává 34,8 % z celkového počtu analyzovaných zemí. Japonská automobilka si tedy navzdory pandemii polepšila, jelikož v roce 2019 skončila na druhém místě jako nejvyhledávanější ve 28 zemích (17,7 %).
Z prvního místa odsunula Toyota německé BMW, které bylo nejvyhledávanější značkou v roce 2019, kdy vedlo v celkem 118 zemích. Loni však BMW zadávali lidé do Googlu nejčastěji jen v 34 zemích. Při pohledu do mapy výsledků se mimochodem BMW ukazuje jako nejvyhledávanější také v Česku.
TEST BMW M340i xDrive: Jezdí strašně... krásně a rychle!
Na třetím místě se za rok 2020 ukazuje Mercedes-Benz jako nejvyhledávanější v 15 zemích. Na kompletní výsledky, a to rovněž za roky 2019 a 2018 se můžete podívat v galerii. Compare the Market k průzkumu dodává, že některé země musely být vynechány, jelikož pro ně existují pouze omezená data vyhledávání nebo nejsou přístupná vůbec.