Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo. Zpracovala údaje o vyhledávání automobilových značek vyhledávačem Google a došla k překvapivým výsledkům.
Nejenom v prodejních statikách, ale také ve statistikách vyhledávání na internetu můžeme najít zajímavé výsledky. Jednu takovou zpracovala britská pojišťovna Veygo, která vycházela z údajů vyhledávače Google za posledních dvanáct měsíců. Vznikl tak žebříček nejvyhledávanějších automobilových značek v globálním měřítku, ale také v tom místním. Zejména v kolonce týkající se Česka tak najdeme zajímavý výsledek.
Mysleli jste si, že nejvyhledávanější automobilovou značkou v Česku je Škoda? Chyba lávky! Je to značka Hyundai, která je podle počtu registrací nových vozidel (data Svazu dovozců automobilů) za prvních deset měsíců letošního třetím neúspěšnějším výrobcem aut na českém trhu. První je Škoda, druhý Volkswagen.
To ale není jediný úspěch, který si Hyundai v žebříčku pojišťovny Veygo připsal. Umístil se také v desítce nejvyhledávanějších automobilových značek v globálním měřítku. S počtem 6.361.160 vyhledávání na Googlu je čtvrtý, a sice jenom o necelých šedesát tisíc vyhledávání za třetím Fordem.
Absolutním vítězem v globálním měřítku je japonská Toyota, která je nejpopulárnější v 57 z celkových 171 analyzovaných zemí. S celkovým počtem 7.829.500 vyhledávání překonala o více než tři čtvrtě milionu vyhledávání druhou Hondu.
Ptáte-li se, jak si v globálním měřítku vedla Škoda, tak ta celkově skončila na 23. místě s 2.534.070 vyhledáváními. Překonala třeba Ferrari, Volvo, Opel, Seat, Lexus či Bugatti. Škoda je nejvyhledávanější automobilovou značkou pouze v Estonsku.
Nejvyhledávanější automobilové značky podle Googlu |
Pozice |
Značka |
Počet vyhledávání |
1. |
Toyota |
7.829.500 |
2. |
Honda |
7.052.050 |
3. |
Ford |
6.420.410 |
4. |
Hyundai |
6.361.160 |
5. |
BMW |
6.269.280 |
6. |
Volkswagen |
5.795.680 |
7. |
Mercedes-Benz |
5.078.799 |
8. |
Nissan |
4.927.790 |
9. |
Audi |
4.827.280 |
10. |
Renault |
4.816.400 |
23. |
Škoda |
2.534.070 |