Společnost Brand Finance zveřejňuje každý rok dva prestižní žebříčky, na které se vždy ve světě byznysu netrpělivě čeká - nejvlivnějších a nejhodnotnějších firem. V tom prvním se na prvním místě umístilo italské Ferrari.
Ferrari předstihlo nejen rivaly v autoprůmyslu - BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Lexus a Audi - ale všechny světové značky.
Nejhodnotnější značkou na světě pak podle Brand Finance je společnost Apple s hodnotou 87 miliard USD (1,7 bilionu Kč) před Samsungem.
Jak Brand Finance společnosti hodnotí?
Vychází z finančních údajů a údajů o příjmech. Při hodnocení síly značky navíc bere v úvahu i další ukazatele (jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost).
Proto se na první místo dostala značka Ferrari, malý výrobce sportovních aut. Svou velikostí a firemní hodnotou se jinak nemůže rovnat nadnárodním značkám.
„Je to vždycky fajn dostat se na první místo. A ještě lepší to je, když se na vrcholu ocitnete před těmi nejlepšími a nejslavnějšími světovými společnostmi. Tento náš úspěch dokazuje, že Itálie má stále co nabídnout i v čase ekonomické krize,“ komentoval žebříček šéf Ferrari Luca di Montezemelo. „Za tím skvělým výsledkem jsou výjimečné výrobky stvořené výjimečnými muži a ženami. Všem děkuji.“
Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších firem světa každý rok. Zatím představila jen společnosti na prvních místech, více se dozvíme až 28. února.
Nejvlivnější firmy:
1. Ferrari
2. Google
3. Coca-Cola
4. PwC
5. Hermés
Nejhodnotnější firmy světa (v miliardách dolarů):
1. Apple 87,3
2. Samsung 58,8
3. Google 52,1
4. Microsoft 45,5
5. Walmart 42,3
Zdroj: WTR