Škoda Citigo se u nás nejvíce prodává s motorem 1.0 MPI/44 kW a ve výbavě Style. Škoda Auto

Škoda Citigo se u nás nejvíce prodává s motorem 1.0 MPI/44 kW a ve výbavě Style. | Škoda Auto

Také Škoda Fabia se nejvíce prodává ve výbavě Style, což vždycky nebylo. Dříve více "frčela" linie Ambition. Škoda Auto

Také Škoda Fabia se nejvíce prodává ve výbavě Style, což vždycky nebylo. Dříve více "frčela" linie Ambition. | Škoda Auto

O Rapid a Rapid Spaceback mají velký zájem firmy. Nejvíce se prodávají s motorem 1.0 TSI a linií Ambition.

O Rapid a Rapid Spaceback mají velký zájem firmy. Nejvíce se prodávají s motorem 1.0 TSI a linií Ambition.

Octavia liftback je podobný případ jako Rapidy - největší zájem je o výbavu Ambition, avšak motor 1.6 TDI. Škoda Auto

Octavia liftback je podobný případ jako Rapidy - největší zájem je o výbavu Ambition, avšak motor 1.6 TDI. | Škoda Auto

Yeti v prvních devíti měsících letošního roku "frčel" v akční verzi Trumf s motorem 1.2 TSI/81 kW (58 %) a dále výbavě Ambition se stejným motorem. Škoda Auto

Yeti v prvních devíti měsících letošního roku "frčel" v akční verzi Trumf s motorem 1.2 TSI/81 kW (58 %) a dále výbavě Ambition se stejným motorem. | Škoda Auto

U Karoqu se očekává největší zájem o motor 1.5 TSI a výbavu Style. Škoda Auto

U Karoqu se očekává největší zájem o motor 1.5 TSI a výbavu Style. | Škoda Auto

Kodiaq se u nás nejvíce prodává s vrcholným motorem 2.0 TDI/140 kW DSG a s výbavou Style. Škoda Auto

Kodiaq se u nás nejvíce prodává s vrcholným motorem 2.0 TDI/140 kW DSG a s výbavou Style. | Škoda Auto

O Superb a Superb Combi je největší zájem ve výbavě Laurin & Klement a s motorem 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG. Jde o "vznětový" vrchol nabídky. Škoda Auto

O Superb a Superb Combi je největší zájem ve výbavě Laurin & Klement a s motorem 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG. Jde o "vznětový" vrchol nabídky. | Škoda Auto

Také Škoda Fabia se nejvíce prodává ve výbavě Style, což vždycky nebylo. Dříve více "frčela" linie Ambition. Škoda Auto
O Rapid a Rapid Spaceback mají velký zájem firmy. Nejvíce se prodávají s motorem 1.0 TSI a linií Ambition.
Octavia liftback je podobný případ jako Rapidy - největší zájem je o výbavu Ambition, avšak motor 1.6 TDI. Škoda Auto
Yeti v prvních devíti měsících letošního roku "frčel" v akční verzi Trumf s motorem 1.2 TSI/81 kW (58 %) a dále výbavě Ambition se stejným motorem. Škoda Auto
8
Fotogalerie

Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Takzvané „ceny od“ mohou sice vypadat lákavě, čeští zájemci o Škodovky se na něj ale tolik nezaměřují. Sahají po dražších výbavových liniích.

Škoda Citigo: 197.900 korun, Škoda Fabia: 241.900 korun, Škoda Octavia: 407.900 korun – právě jste si v rámci uvedení do obrazu přečetli základní ceny vybraných modelů Škody Auto, a jakkoliv by se dalo čekat, že národ chalupářů pokukuje hlavně po nich, není to tak úplně pravda. Podle statistik, které nám poskytla mladoboleslavská automobilka, totiž Češi míří výše a nezdráhají se za nové auto zaplatit mnohem více peněz.

Statistika udává nejprodávanější verze aktuálně nabízených modelů za období 1-9/2017, včetně modelu Yeti, který bylo možné objednávat ještě v květnu letošního roku. Kupříkladu v případě modelu Citigo se plných třicet procent zákazníků rozhodlo po verzi 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Style, což je vůz za přinejmenším 235.900 korun.

Devatenáct procent zájemců o Škodu Fabia hatchback sahá po motoru 1.0 TSI/70 kW a rovněž výbavě Style, u kombíku pak jdou rovnou po silnější variantě s 81 kW (27procentní podíl). Právě u Fabie je zájem zákazníků o dražší verze vidět nejvíce, protože co do výbavy si poskočila z linie Ambition na linii Style. V řeči čísel to znamená, že Fabia hatchback, o kterou je u nás největší zájem, začíná na 325.900 korunách, v případě kombíku je to ještě o 20.000 Kč více.

Pokud pominu model Yeti, o který byl největší zájem v akční verzi Trumf a linii Ambition (v obou případech 1.2 TSI/81 kW), vymykají se rostoucímu zájmu o dražší linie vlastně pouze Rapid, Rapid Spaceback a Octavia liftback. Těch se stále nejvíce kupuje ve výbavě Ambition, tedy v tradiční fleetové konfiguraci. Octavia Combi už je ale opět ve Stylu, konkrétně s motorem 2.0 TDI/110 kW, předním pohonem a manuální převodovkou.

Pro vrchol nabídky se Češi nejčastěji rozhodují také u modelů Kodiaq a Superb. U prvního zmíněného modelu se bavíme o výbavě Style a verzi 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4 (cena od 967.900 korun, podíl 37 procent), vlajková loď Superb zase nejvíce „frčí“ ve výbavě Laurin & Klement se stejným motorem jako u Kodiaqu. Čeští zákazníci více kupují kombi (22 procent), o liftback je zájem menší o pět procent.

Nejprodávanější vozy Škoda v České republice (v období 1-9/2017)
Model Výbava, Motor, Pohon, Převodovka % z daného modelu
Citigo Style 1,0 MPI/44 kW 4x2 MAN 30%
Fabia Hatchback Style 1,0 TSI/70 kW 4x2 MAN 19%
Fabia Combi Style 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 27%
Rapid Liftback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 31%
Rapid Spaceback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 41%
Octavia Liftback Ambition 1,6 TDI/85 kW 4x2 MAN 14%
Octavia Combi Style 2,0 TDI/110 kW 4x2 MAN 12%
Yeti Trumf City 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 58%
Yeti  Ambition 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 33%
Kodiaq Style 2,0 TDI/140kW 4x4 DSG 37%
Superb Liftback L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 17%
Superb Combi L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 22%

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii:

0629_001zmens.jpg002_fzmens.jpgfpAJBwDGDHtBs8whmd_NGMYSE.jpg

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud