Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Takzvané „ceny od“ mohou sice vypadat lákavě, čeští zájemci o Škodovky se na něj ale tolik nezaměřují. Sahají po dražších výbavových liniích.

Škoda Citigo: 197.900 korun, Škoda Fabia: 241.900 korun, Škoda Octavia: 407.900 korun – právě jste si v rámci uvedení do obrazu přečetli základní ceny vybraných modelů Škody Auto, a jakkoliv by se dalo čekat, že národ chalupářů pokukuje hlavně po nich, není to tak úplně pravda. Podle statistik, které nám poskytla mladoboleslavská automobilka, totiž Češi míří výše a nezdráhají se za nové auto zaplatit mnohem více peněz.

Statistika udává nejprodávanější verze aktuálně nabízených modelů za období 1-9/2017, včetně modelu Yeti, který bylo možné objednávat ještě v květnu letošního roku. Kupříkladu v případě modelu Citigo se plných třicet procent zákazníků rozhodlo po verzi 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Style, což je vůz za přinejmenším 235.900 korun.

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Devatenáct procent zájemců o Škodu Fabia hatchback sahá po motoru 1.0 TSI/70 kW a rovněž výbavě Style, u kombíku pak jdou rovnou po silnější variantě s 81 kW (27procentní podíl). Právě u Fabie je zájem zákazníků o dražší verze vidět nejvíce, protože co do výbavy si poskočila z linie Ambition na linii Style. V řeči čísel to znamená, že Fabia hatchback, o kterou je u nás největší zájem, začíná na 325.900 korunách, v případě kombíku je to ještě o 20.000 Kč více.

Pokud pominu model Yeti, o který byl největší zájem v akční verzi Trumf a linii Ambition (v obou případech 1.2 TSI/81 kW), vymykají se rostoucímu zájmu o dražší linie vlastně pouze Rapid, Rapid Spaceback a Octavia liftback. Těch se stále nejvíce kupuje ve výbavě Ambition, tedy v tradiční fleetové konfiguraci. Octavia Combi už je ale opět ve Stylu, konkrétně s motorem 2.0 TDI/110 kW, předním pohonem a manuální převodovkou.

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Pro vrchol nabídky se Češi nejčastěji rozhodují také u modelů Kodiaq a Superb. U prvního zmíněného modelu se bavíme o výbavě Style a verzi 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4 (cena od 967.900 korun, podíl 37 procent), vlajková loď Superb zase nejvíce „frčí“ ve výbavě Laurin & Klement se stejným motorem jako u Kodiaqu. Čeští zákazníci více kupují kombi (22 procent), o liftback je zájem menší o pět procent.

Nejprodávanější vozy Škoda v České republice (v období 1-9/2017)
Model Výbava, Motor, Pohon, Převodovka % z daného modelu
Citigo Style 1,0 MPI/44 kW 4x2 MAN 30%
Fabia Hatchback Style 1,0 TSI/70 kW 4x2 MAN 19%
Fabia Combi Style 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 27%
Rapid Liftback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 31%
Rapid Spaceback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 41%
Octavia Liftback Ambition 1,6 TDI/85 kW 4x2 MAN 14%
Octavia Combi Style 2,0 TDI/110 kW 4x2 MAN 12%
Yeti Trumf City 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 58%
Yeti  Ambition 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 33%
Kodiaq Style 2,0 TDI/140kW 4x4 DSG 37%
Superb Liftback L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 17%
Superb Combi L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 22%

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků