Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Takzvané „ceny od“ mohou sice vypadat lákavě, čeští zájemci o Škodovky se na něj ale tolik nezaměřují. Sahají po dražších výbavových liniích.

Škoda Citigo: 197.900 korun, Škoda Fabia: 241.900 korun, Škoda Octavia: 407.900 korun – právě jste si v rámci uvedení do obrazu přečetli základní ceny vybraných modelů Škody Auto, a jakkoliv by se dalo čekat, že národ chalupářů pokukuje hlavně po nich, není to tak úplně pravda. Podle statistik, které nám poskytla mladoboleslavská automobilka, totiž Češi míří výše a nezdráhají se za nové auto zaplatit mnohem více peněz.

Statistika udává nejprodávanější verze aktuálně nabízených modelů za období 1-9/2017, včetně modelu Yeti, který bylo možné objednávat ještě v květnu letošního roku. Kupříkladu v případě modelu Citigo se plných třicet procent zákazníků rozhodlo po verzi 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Style, což je vůz za přinejmenším 235.900 korun.

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Devatenáct procent zájemců o Škodu Fabia hatchback sahá po motoru 1.0 TSI/70 kW a rovněž výbavě Style, u kombíku pak jdou rovnou po silnější variantě s 81 kW (27procentní podíl). Právě u Fabie je zájem zákazníků o dražší verze vidět nejvíce, protože co do výbavy si poskočila z linie Ambition na linii Style. V řeči čísel to znamená, že Fabia hatchback, o kterou je u nás největší zájem, začíná na 325.900 korunách, v případě kombíku je to ještě o 20.000 Kč více.

Pokud pominu model Yeti, o který byl největší zájem v akční verzi Trumf a linii Ambition (v obou případech 1.2 TSI/81 kW), vymykají se rostoucímu zájmu o dražší linie vlastně pouze Rapid, Rapid Spaceback a Octavia liftback. Těch se stále nejvíce kupuje ve výbavě Ambition, tedy v tradiční fleetové konfiguraci. Octavia Combi už je ale opět ve Stylu, konkrétně s motorem 2.0 TDI/110 kW, předním pohonem a manuální převodovkou.

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Pro vrchol nabídky se Češi nejčastěji rozhodují také u modelů Kodiaq a Superb. U prvního zmíněného modelu se bavíme o výbavě Style a verzi 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4 (cena od 967.900 korun, podíl 37 procent), vlajková loď Superb zase nejvíce „frčí“ ve výbavě Laurin & Klement se stejným motorem jako u Kodiaqu. Čeští zákazníci více kupují kombi (22 procent), o liftback je zájem menší o pět procent.

Nejprodávanější vozy Škoda v České republice (v období 1-9/2017)
Model Výbava, Motor, Pohon, Převodovka % z daného modelu
Citigo Style 1,0 MPI/44 kW 4x2 MAN 30%
Fabia Hatchback Style 1,0 TSI/70 kW 4x2 MAN 19%
Fabia Combi Style 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 27%
Rapid Liftback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 31%
Rapid Spaceback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 41%
Octavia Liftback Ambition 1,6 TDI/85 kW 4x2 MAN 14%
Octavia Combi Style 2,0 TDI/110 kW 4x2 MAN 12%
Yeti Trumf City 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 58%
Yeti  Ambition 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 33%
Kodiaq Style 2,0 TDI/140kW 4x4 DSG 37%
Superb Liftback L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 17%
Superb Combi L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 22%

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků