Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Takzvané „ceny od“ mohou sice vypadat lákavě, čeští zájemci o Škodovky se na něj ale tolik nezaměřují. Sahají po dražších výbavových liniích.

Škoda Citigo: 197.900 korun, Škoda Fabia: 241.900 korun, Škoda Octavia: 407.900 korun – právě jste si v rámci uvedení do obrazu přečetli základní ceny vybraných modelů Škody Auto, a jakkoliv by se dalo čekat, že národ chalupářů pokukuje hlavně po nich, není to tak úplně pravda. Podle statistik, které nám poskytla mladoboleslavská automobilka, totiž Češi míří výše a nezdráhají se za nové auto zaplatit mnohem více peněz.

Statistika udává nejprodávanější verze aktuálně nabízených modelů za období 1-9/2017, včetně modelu Yeti, který bylo možné objednávat ještě v květnu letošního roku. Kupříkladu v případě modelu Citigo se plných třicet procent zákazníků rozhodlo po verzi 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Style, což je vůz za přinejmenším 235.900 korun.

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Devatenáct procent zájemců o Škodu Fabia hatchback sahá po motoru 1.0 TSI/70 kW a rovněž výbavě Style, u kombíku pak jdou rovnou po silnější variantě s 81 kW (27procentní podíl). Právě u Fabie je zájem zákazníků o dražší verze vidět nejvíce, protože co do výbavy si poskočila z linie Ambition na linii Style. V řeči čísel to znamená, že Fabia hatchback, o kterou je u nás největší zájem, začíná na 325.900 korunách, v případě kombíku je to ještě o 20.000 Kč více.

Pokud pominu model Yeti, o který byl největší zájem v akční verzi Trumf a linii Ambition (v obou případech 1.2 TSI/81 kW), vymykají se rostoucímu zájmu o dražší linie vlastně pouze Rapid, Rapid Spaceback a Octavia liftback. Těch se stále nejvíce kupuje ve výbavě Ambition, tedy v tradiční fleetové konfiguraci. Octavia Combi už je ale opět ve Stylu, konkrétně s motorem 2.0 TDI/110 kW, předním pohonem a manuální převodovkou.

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Pro vrchol nabídky se Češi nejčastěji rozhodují také u modelů Kodiaq a Superb. U prvního zmíněného modelu se bavíme o výbavě Style a verzi 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4 (cena od 967.900 korun, podíl 37 procent), vlajková loď Superb zase nejvíce „frčí“ ve výbavě Laurin & Klement se stejným motorem jako u Kodiaqu. Čeští zákazníci více kupují kombi (22 procent), o liftback je zájem menší o pět procent.

Nejprodávanější vozy Škoda v České republice (v období 1-9/2017)
Model Výbava, Motor, Pohon, Převodovka % z daného modelu
Citigo Style 1,0 MPI/44 kW 4x2 MAN 30%
Fabia Hatchback Style 1,0 TSI/70 kW 4x2 MAN 19%
Fabia Combi Style 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 27%
Rapid Liftback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 31%
Rapid Spaceback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 41%
Octavia Liftback Ambition 1,6 TDI/85 kW 4x2 MAN 14%
Octavia Combi Style 2,0 TDI/110 kW 4x2 MAN 12%
Yeti Trumf City 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 58%
Yeti  Ambition 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 33%
Kodiaq Style 2,0 TDI/140kW 4x4 DSG 37%
Superb Liftback L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 17%
Superb Combi L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 22%

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků