Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Takzvané „ceny od“ mohou sice vypadat lákavě, čeští zájemci o Škodovky se na něj ale tolik nezaměřují. Sahají po dražších výbavových liniích.

Škoda Citigo: 197.900 korun, Škoda Fabia: 241.900 korun, Škoda Octavia: 407.900 korun – právě jste si v rámci uvedení do obrazu přečetli základní ceny vybraných modelů Škody Auto, a jakkoliv by se dalo čekat, že národ chalupářů pokukuje hlavně po nich, není to tak úplně pravda. Podle statistik, které nám poskytla mladoboleslavská automobilka, totiž Češi míří výše a nezdráhají se za nové auto zaplatit mnohem více peněz.

Statistika udává nejprodávanější verze aktuálně nabízených modelů za období 1-9/2017, včetně modelu Yeti, který bylo možné objednávat ještě v květnu letošního roku. Kupříkladu v případě modelu Citigo se plných třicet procent zákazníků rozhodlo po verzi 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Style, což je vůz za přinejmenším 235.900 korun.

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Škoda už ví, kolik letos prodá aut. I to, jak uspěje konkurence

Devatenáct procent zájemců o Škodu Fabia hatchback sahá po motoru 1.0 TSI/70 kW a rovněž výbavě Style, u kombíku pak jdou rovnou po silnější variantě s 81 kW (27procentní podíl). Právě u Fabie je zájem zákazníků o dražší verze vidět nejvíce, protože co do výbavy si poskočila z linie Ambition na linii Style. V řeči čísel to znamená, že Fabia hatchback, o kterou je u nás největší zájem, začíná na 325.900 korunách, v případě kombíku je to ještě o 20.000 Kč více.

Pokud pominu model Yeti, o který byl největší zájem v akční verzi Trumf a linii Ambition (v obou případech 1.2 TSI/81 kW), vymykají se rostoucímu zájmu o dražší linie vlastně pouze Rapid, Rapid Spaceback a Octavia liftback. Těch se stále nejvíce kupuje ve výbavě Ambition, tedy v tradiční fleetové konfiguraci. Octavia Combi už je ale opět ve Stylu, konkrétně s motorem 2.0 TDI/110 kW, předním pohonem a manuální převodovkou.

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Pro vrchol nabídky se Češi nejčastěji rozhodují také u modelů Kodiaq a Superb. U prvního zmíněného modelu se bavíme o výbavě Style a verzi 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4 (cena od 967.900 korun, podíl 37 procent), vlajková loď Superb zase nejvíce „frčí“ ve výbavě Laurin & Klement se stejným motorem jako u Kodiaqu. Čeští zákazníci více kupují kombi (22 procent), o liftback je zájem menší o pět procent.

Nejprodávanější vozy Škoda v České republice (v období 1-9/2017)
Model Výbava, Motor, Pohon, Převodovka % z daného modelu
Citigo Style 1,0 MPI/44 kW 4x2 MAN 30%
Fabia Hatchback Style 1,0 TSI/70 kW 4x2 MAN 19%
Fabia Combi Style 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 27%
Rapid Liftback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 31%
Rapid Spaceback Ambition 1,0 TSI/81 kW 4x2 MAN 41%
Octavia Liftback Ambition 1,6 TDI/85 kW 4x2 MAN 14%
Octavia Combi Style 2,0 TDI/110 kW 4x2 MAN 12%
Yeti Trumf City 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 58%
Yeti  Ambition 1,2 TSI/81 kW 4x2 MAN 33%
Kodiaq Style 2,0 TDI/140kW 4x4 DSG 37%
Superb Liftback L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 17%
Superb Combi L&K 2,0 TDI/140 kW 4x4 DSG 22%

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků