Nejvíce poruchové vozy

27 komentářů

X012_C654012397
6. května • 19:26

Ano, tyhle statistiky jsou známé, zvítězí obvykle Toyota, potom ostatní japonci, nejhorší bývá tradičně Fiat, Renault a Škoda. Klasici (M-B, BMW, VW+Audi) dopadají nicmoc ale ne nejhůř.

Kdosi se v Německu zabýval tím, proč tomu tak je když je to evidentní nesmysl a přišlo se na následující(račte prolistovat AMS ročník 2000):

Průměrná Toyota má po 4 letech proběh cca 70 000km, zatímco "klasici" okolo 200 000km.

Toyota má v tomto věku obvykle prvního majitele, zatímco VW, Opel, Ford obvykle druhého nebo třetího a ti se většinou nevěnují pravidelným prohlídkám v režimu předepsaných servisních intervalů.

Obvyklá hranice počátku technických problémů je u japonských značek okolo 120 000km, u Fiatu okolo 80 000km, Renault 100 000km, Opel 140 000, Ford 200 000, BMW a VW 250 000, Audi a M-B  300 000 km a více..Přitom ve všech skupinách existují výjimky oběma směry.

Takže statistika o tom, že tetička chodí ke gynekologovi častěji než strejček je o ničem. Ale dobře se tím zabíjí čas a tiskový prostor.

 

Jaroslav
24. května • 10:09

To by mě fakt zajímalo, jak nebo kde jsi přišel  na ty kilometry (počátky tech. problémů) ? VW 250.000, Audi 300.000 km ?   to snad jedině ve snu, ne ?! Nespletl jsi si to se životností ?

Hassan Abdurrachman
24. května • 16:26

Mohu rict jedno - mel jsem respektive jeste mam stareho passat arv 81, jedine co v nem vrze je sedacka u ridice a to pravdepodobne proto ze to auto ma nalitano pres 400 tisic. Motor je v nem novejsi (ma neco okolo 150 tis) jedine co se muselo meni jsou tlumice, spojka a vyfuk. Neni to zadny zavodak, ale pritelkyni pro to jezdeni po praze staci. Je to 1.6ka, po praze jezdi tak cca za 8 litru (v zime max 9,5) v lete kdyz jsem se vracel z dovoleny tak prumerna spotreba 6.3 litru - to nekecam, takze se na tu jeho 70 litrovou nadrz da dojet z prahy do chorvatska a zpet na dvoje natankovani (v brne a ve slovinsku).  Kdybych nechtel nejake male auto  s mensi spotrebou na jezdeni do prace a netrval na klimatizaci tak bych ho nemenil - velikanskej prostor, spolehlivost, minimalni nutnost urdzby a minimalni naklady na ni.  Ja si na to auto proste nemuzu postezovat...... Tot osobni zkusenost s koncernem VW.

theo
24. května • 18:25

dobrý, dobrý, jednou to stačilo

demanD
22. srpna • 10:54

Nedá se nic dělat, všechno v tom článku je pravda. Měl jsem štěstí, že jsem si koupil před pěti lety Hondu. A za tu dobu jsem 5x vyměnil svíčky a olej s filtrem, a jednou jsem vyměnil vzduchový filtr. A to je všechno. Teď to auto prodávám a to jenom proto, že kupuji jiné a hlavně mladší japonské auto.

Hassan Abdurrachman
24. května • 16:26

Mohu rict jedno - mel jsem respektive jeste mam stareho passat arv 81, jedine co v nem vrze je sedacka u ridice a to pravdepodobne proto ze to auto ma nalitano pres 400 tisic. Motor je v nem novejsi (ma neco okolo 150 tis) jedine co se muselo meni jsou tlumice, spojka a vyfuk. Neni to zadny zavodak, ale pritelkyni pro to jezdeni po praze staci. Je to 1.6ka, po praze jezdi tak cca za 8 litru (v zime max 9,5) v lete kdyz jsem se vracel z dovoleny tak prumerna spotreba 6.3 litru - to nekecam, takze se na tu jeho 70 litrovou nadrz da dojet z prahy do chorvatska a zpet na dvoje natankovani (v brne a ve slovinsku).  Kdybych nechtel nejake male auto  s mensi spotrebou na jezdeni do prace a netrval na klimatizaci tak bych ho nemenil - velikanskej prostor, spolehlivost, minimalni nutnost urdzby a minimalni naklady na ni.  Ja si na to auto proste nemuzu postezovat...... Tot osobni zkusenost s koncernem VW.

CML
5. května • 17:33

Tyhle debaty o spolehlivosti jsou asi stejně k ničemu. Stejně záleží hlavně na užívání auta a případně štěstí na konkrétní kus. Pokud nezanedbáváte údržbu, vydrží skoro každé auto. I stará stodvacítka:)
Ohledně spotřeby toho Passata - nevidím v ní nic mimořádnýho. Osobně jezdím v Opelu Vectra 1.6 (55kW) r.v.2001 a dovolenou v Chorvatsku jsem pořídil za 6l/100 km. Couračky po zbytek roku jezdím obvykle za do 7. Jednou jsem tutéž trasu absolvoval s Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (92kW) r.v.1998, za které Vectru hodlám vyměnit, a dostal jsem se ještě o pár desetinek níž.Takovouhle spotřebu u benzínu opravdu považuji za zajímavou.Zvlášť s přihlédnutím ke koním co pod kapotou dřímají jako výkonová rezerva pro případy předjíždění a spol..

theo
22. května • 18:47

No nechci Ti brát iluze, ale například loni v Británii při posuzování indexu spolehlivosti byla 1. Mazda a 2.Fiat, pak nějací další Japončíci a Skandinávie a německý auta (tuším kromě Mercedesu a BMW) v podprůměru.

pifpaf
7. května • 9:34

Haha, tady nám přispívá nějaký statistikou potrefený uživatel německého zázraku   To víš, kdyby sis pořídil auto ze země vycházejícího slunce, zřejmě bys měl zcela jiný pohled na věc.

To že má Toyota (a ostatní japonci) pořád v prvních 70tis.km. prvního majitele svědčí jednoznačně o tom, že je majitel je s autem navýsost spokojen, auto bezchybně slouží a proto ho nemá smysl prodávat.

Bohužel tomu tak není u Opelu, Fordu, VW, Renaultu apod. Stačí se podívat do autobazarů, českých i zahraničních, jaké značky tam převažují.   To svědčí jednoznačně o tom jak jsou majitelé se svými vozy po několika letech spokojeni a jestli si je chtějí ponechat.

Problémy u Fordu ve 200tis.km. a Opel 140tis.km. Uááááá.  Nenech se vysmát. To bych tyto značky nesměl znát osobně nebo z doslechu.

Holt, jak říká klasik - "Statistika nuda je, má však přesné údaje" .  Smiř se s tím...

pifpaf
2. května • 15:22

Nechápu diskutéry, nad čím se rozčilují a pozastavují?!

Tento test od ADAC vychází velmi podobně jako test od TÜV, sice také německého institutu, ale rozhodně oba testy mají pravdivé výsledky a rozhodně by si v BRD nedovolili šálit zákazníky nějakou lacinou reklamou jako u nás (např. na trhu s ojetými automobily). Btw. pro dobré recenze ojetin i nových můžete sáhnout na německý autobild.de (pouze pro germanofily

To, že výsledky nepostihují najeté km a další vlastnosti je dáno tím, že je to výsledek statistický, který předpokládá průměrných x tisíc km za 1 rok, průměrné vlastnosti auta, atd. atp. Tj. toto jsou výsledky, které se vejdou na stránku, vyjet paramatrickou sestavu není problém, ale to by asi nebyla záležitost jednoho článku. Např. výsledky TÜV kategorizují ne podle třídy auta, ale poruchovost v daném stáří 1-3 roky 3-6 atd.

S heslem, kupte si japonce, zdravím a loučím se

Hassan Abdurrachman
3. května • 9:11

Hmmm ted mam pujcenou kvuli bouracce 323F ditd z pujcovny a v takovym orchestrionu jsem uz dlouho nejezdil - naposledy ve svym starym passatu rv 81, ale ten mel nalitano 350tisic........

pifpaf
3. května • 9:53

To bych moc nebral jako měřítko. To auto může být dodělané užíváním. Znám mnoho lidí (i osobně), kteří se chovají k firemním autům nebo autům z půjčovny jako prasata, díry berou v plné rychlosti, benzíny dusí, diesly přetáčejí, kvalty tam rvou přes zuby, tady hodně záleží na uživateli auta. To jsi měl asi smůlu na špatný kousek, známý má 323F benzín a nemůže si to vynachválit (má ji od nové jako první majitel)

pinot
19. května • 13:08

Já mám 323F 1,816V-najeto 25000km a vrzání plastů v interiéru je hrozné.

Hassan Abdurrachman
3. května • 14:48

Napriklad motor v tom aute je velmi dobrej, ale nechutne nepresne razeni, takorka nedosazitelne ovladani osvetleni pristrojovy desky+mlhovek a nebudu zminovat takovz veci jako je celkova rozvrzanost interieru.... Jsem teda uplne unesenej mistem na zadnich sedadlech, ale bohuzel zrovna to pro me neni rozhodujici. Vymlaceny cepy zminovat nebudu, to chapu ze neni problem vyrobce ale spis ceskych silnicaru. Jo to auto ma najeto nejakych 98 tis......

Jaroslav
24. května • 10:11

Nechápu, proč tedy s japonskýma autama jezdíš, když se ti tak nelíbí a pořád je kritizuješ ?

hlas
4. května • 10:47

Nerozčilujte se, když se nad tím zamyslíte pochopíte že jde jen o obchodní tah. Vždy (téměř) jde o to jak se o auto staráte sami, např. deď škodovka prodlužuje servisní intervali až na 50 000km (teletext čt. 630)

No ten kdo uvěří a opravdu po tuto dobu nenavštíví servis, dolití oleje , geometrie o seřízení světel ani nemluvě a další základní ůdržbu, ten má auto v 80 000 úplně zhuntované. Je fakt, že na plnou sinteticu se dá najet 30 000, ale musí to být během 6 měsíců a ne 2roky...!!!

Paja
2. května • 7:39

Mohu popsat konkrétní zkušenost s "Feldou". Mám ji 5 let (kupovaná nová) a za tu dobu už měla několik poruch - nefuguje ukazatel teploty motoru, špatný kontakt kontrolky světel, odešla zapalovací lišta, potíže s přední nápravou, díravý výfuk (po 5 letech prý normální), vadná vstřikovací tryska, kamarádova felda, stejně stará - potíže s elektroinstalací, opět kontrolka teploty motoru, odešel posilovač. A to ještě musím uvést, že chodím pravidelně na roční prohlídky. Sečteno, podtrženo - Felda opravdu nic moc.

Petr
1. května • 22:33

O objektivitě provádění testů bezpečnosti již byla řeč. Redakce nějak nereagovala a namísto korektního rozboru nám tady servíruje další výsledky pseudo testů ! Chápu to, že každý musí z něčeho žít ale podobné testy ve kterých dělají z lidí blbce mi připadají nehorázné ! Tyto testy nejsou ničím jiným, než skrytou reklamou. Jak asi bude reagovat německý doposud spokojený zákazník felicie, který si v jednom testu přečte jakýže to má vlastně nespolehlivý křáp, zatímco v jiném testu se dočte, že fabie je vlastně nejbezpečnější auto na světě. Potom stačí prasklá žárovka u feldy a koupě nové fabie se pro něj stává nutkavou potřebou. Čím více vázne prodej, tím silněji tlačí výrobce na podvědomí potenciálních zákazníků právě těmito prodejními metodami. Pokud budou na světě lidé koupující zboží zejména podle reklamy v televizi (že HUFe), potom se nestranných testů těžko někdy dočkáme - výrobcům se takovéto "testy" zkrátka vyplatí.

JirkaK
1. května • 21:11

Ke článku mám několik připomínek. Autor tvrdí, že Škoda Felicia je v nižší střední třídě, zatímco v tabulce je v nejmenších autech. Statistika nerozlišuje modely vozů. V každém autě se používá několik různých motorů, převodovek, úrovní výbavy, atd. Lehce se může stát, že poruchový je jen určitý agregát a ostatní relativně spolehlivé, ale ve statistice se vše ztratí.  Není zde uvedeno, zda jde o závady "na cestě" opravované asistenčními službami, nebo závady zjištěné při technických prohlídkách, nebo oboje. Není ani uvedeno, jakého charakteru závada byla, zda šlo o banalitu jako třeba prasklý klínový řemen, nebo třeba o prasklou ojnici. Jak někdo správně podotkl, nebere se v úvahu počet najetých kilometrů. Také se nebere v úvahu, kdo si daný model kupuje.  Něco jiného si koupí technicky zdatný zkušený řidič, a něco jiného žena v domácnosti. První auto bude většinou lépe udržované a tím i méně poruchové.  Proto ¨se podobné statistiky nedají brát až tak vážně.

Martin Kokeš
30. dubna • 22:30

někoho jiného, než dva důchodce, nebo maminku, jak veze dítě do školy? Kolik asi tak můžou ty auta za rok najezdit?

Kdežto každý druhý Golf, Passat, Audi A6, BMW 5 apod. co sviští po dálnici, je služební vozidlo...

Ajvn
30. dubna • 21:12

Mozna jsem se zle dival, mozna to bylo doplneno, nechci zjistovat, kazdopadne az se zpozdenim nyni jsem si vsiml drobneho dodatku pod clankem, ze se jedna o test vozu ve stari 4 a 5 let. To mi ovsem prijde jako velmi zasadni informace, protoze uvahy o uzitecnosti pro kupce jsou POUZE v pripade ojetin a nikoliv v pripade koupe noveho vozu, protoze vetsina znacek a typu je novejsi generace, z obdobi, kdy v navrhu vozu zavladla computerizace v plnem proudu a co platilo pred peti lety uz davno nemusi platit dnes a je proto takove pausalni hodnoceni zavadejici, ne-li nefair.

Vytykam autoru clanku jeho "napadani" tvurce vozu Renault ze zamereni se na design, ackoliv by se meli venovat odstranovani zavad. Tezko tim mohl myslet designerske prace pred 5-7mi lety, ale zajiste tim narazi na DNESNI typy Avantime, Megane II, VelSatis a jim podobne. Co uz jaksi autorovi uslo, TYTO moderni vozy dana statistika NEPOSTIHUJE, takze nechapu jeho navazeni se do designeru vozu Renault.

Zaroven bych se dovolil autora zeptat, z ceho soudi, ze u vozu Volvo je nedobra spolehlivost? Copak on vi, jaky byl prumerny pocet najetych kilometru u 4 az 5tiletych vozu Volvo, napr. v porovnani s vozy Mazda 626 nebo BMW Z3? Jinak receno, srovnavat vozy pouze podle stari je opravdu "hodnotne" .. to ma vyznam napr. u archivnich vin, ale u aut to neni to nejpodstatnejsi kriterium.

Ajvn
30. dubna • 12:00

Jen perlicku .. na strankach ADACu, resp. jejich srovnavacich testu, je k videni porovnani narazovych testu u vozu nizsi tridy, kde ADAC "objektivne" porovnava vuz VW Polo modelovy rok 2002 (tzn. nove Polo) s vozy stejne nizsi tridy, ale vsechno modelove roky 2000, ackoliv napr. u vozu Renault Clio zapomneli podotknout, ze v dobe tohoto srovnani jiz mohli do do testu smele zaradit davno aktualni Nove Clio II, ktere samozrejme k dispozici mohli mit jiz cely rok, ale oni radeji postavili jeho starsi verzi. Je k tomu zapotrebi dodavat neco vic? Ze je ADAC "poplatny jistym vlivum" je znamo. Jen nechapu, proc podobne bludy o zaruce objektivity papouskuje i zdejsi redakce, resp. autor clanku.

Cibulka
30. dubna • 11:49

Tak v Anglii je tomu jinak. Nejvice spolehlive vozy jsou v tomto poradi:

BMW5 - Lexus IS200 - Porsche Boxter - Saab 9000 - Audi A4 - Audi A6 - Honda Prelude - Audi TT - Skoda Fabia - Audi A2

9.misto Fabie je naprosto skvele, nebot jak racte videt, je mezi samymi "drahousi" a VW ci Opel nebo Ford  jsou nekde vzaduuuu...

Otazkou je ale ta metodika. Nicmene dnes uz nemuzete verit nicemu, kdyz jsou vysledky byt jen v evropskych zemich tak diametralne odlisne... Jo a take je tady tabulka nekvalitnich vozu, kde s prehledem vedou Anglicke znacky - Rover, Vauxhall (Opel), Land Rover a Rover Mini...

Metro, 24.4.02

Ace2
30. dubna • 11:24

Jo to je pravda, tyhle testy nejsou naprosto ničím vypovídající. u USA je Focus jedno z nejpruserovejsi aut a v Nemecky vyhralo jako nejmene poruchove a celkově vzato, pokud nebude dana naprosto presne metodika, tak se nema cenu o vysledcich bavit.

Kapitán Bobr
3. května • 11:54

Ale, ale, mili priteli,

mel jsi si vzit na vedomi, ze US Focus je uplne jine auto nez euro Focus, maji stejne temer jen nazev, mj. i misto vyroby...

Capt. Bobr

Ajvn
30. dubna • 10:41

V clanku, resp. ve zdroji tohoto clanku mi chyby podstatne informace.

1) V kterem oddobi, za jaky rok(y) je dany pruzkum .. je to celych 12 mesicu roku 2001?
2) Jake skupiny vozu se tento test tykal? (tyka se meho predchoziho) .. protoze v testu napr. nefiguruji jiz delsi dobu jezdici vozy Skoda Octavia, Fabia, Ford Focus a dalsi. Musi byt tento konkretni typ vozu x mesicu ci let v provozu, aby byl do takove statistiky zapocitan?
3) Proc u typu vozu neni blizsi specifikace, o ktery typ daneho vozu se jedna? VW Golf je 1ka, 2ka, 3ka nebo posledni serie 4kova?? Podobne i vetsina vozu nizsi a nizsi stredni tridy, kde neni jasne, o jakou generaci vozu se jedna. Protoze paklize by pod napr. VW Polo figurovalo nekolik techto generaci, tak je cela statistika zcela zavadejici a neodrazi evropsky trend, kdy se kvalita francouzskych vozu zveda a zaroven nektere znacky, jako napr. VW a Opel ve sve kvalite polevuje.
4) Bylo by zajimave zjistit vlastni metodiku zapocitavani cernych ovecek u jednotlivych automobilovych znacek. Jestli je dana ovecka jeste bila, nebo s privrenim oci sediva, nebo jestli uz je cerna a pujde jako minusovy bod na konto daneho typu vozu. Tim narazim na zpochybnitelnost objektivity takove statistiky.
5) Nazvat ADAC jednim z nejobjektivnejsich ustavu je mirne receno pohled pres ruzove bryle (nemam-li mluvit o naivite). Staci si podrobne projit jejich zverejnovane testy vozu a dobre se zamerit, napr. jako jeden z prikladu, na zvyraznene "kardinalni" klady a zapory daneho vozu. Duraz, ktery je casto kladen hledanim a zvyraznovanim nepodstatnych much vozu (nekdy doslova banalit), zatimco se obecne zname a zasadni kvality umyslne vypousti .. a to u nekterych znacek a u jinych znacek ne .. je prinejmensim usmevne a dobre dokresluje celkovou objektivitu dane instituce.

Back
30. dubna • 10:31

Všiml jsem si, že jste zde hodně v diskuzích kritizovali SEAT a chválili Renault. Dokonce i v ročence TUV skončila IBIZA kolem 20. místa. Dokonce i zde ve střední třidě se dostalo Toledo na přední místa v evropských značkách.

Doporučujeme

Články odjinud