Nejvíce poruchové vozy

Statistiky poruchovosti jednotlivých modelů patří mezi důležité faktory při koupi nového i ojetého vozu. Dřív se jim nepřikládal příliš velký význam, ale jejich důležitost se v poslední době prudce zvýšila. Jedním z nejobjektivnějších ústavů, který právě tyto statistiky zjišťuje, je německý automobilový klub ADAC.
Nejvíce poruchové vozy
Podle posledního výzkumu, který byl proveden v roce 2001 je situace v Německu následující:

To, že se téměř všechny modely Toyoty vejdou do první trojky v žebříčku nejspolehlivějších asi není příliš překvapivé, protože v tomto směru je Toyota už dlouhodobě na špici. Pro kupce ojetých vozů to znamená, že i přes vysokou cenu náhradních dílů této značky je koupě jejich modelů celkem výhodná, protože se s vozem příliš často do servisu nepodívají. Samozřejmě ale záleží na tom kterém voze.

Pro nás je nepříznivý stav, že v nižší střední třídě se Škoda Felicia umístila na konci tabulky, ze které vyplývá, že více poruchový je pouze Fiat Punto. Statistika samozřejmě nezahrnuje všechny modely dané třídy, ale vyskytují se zde nejběžnější modely na německých silnicích. Pokud se trochu více do tabulky podíváme, je jasné, že suverénně nejméně spolehlivé jsou vozy Fiatu a Renaultu, které vždy tabulku spolehlivosti uzavírají.

U Fiatu jde o věc relativně známou, kterou ale zatím nikdo neřeší, ale technici od Renaultu by se měli vážně zamyslet nad tím, jestli by se neměli zabývat i trochu něčím jiným, než designovou stránkou svých modelů. Poruchovost 48,1/1000 vozů u modelu Espace je opravdu hrozivá.

Méně příjemné je i zjištění, že vozy značky Volvo sice asi patří k velmi bezpečným, ale se spolehlivostí modelů je to o poznání horší, v každém případě ale nikoliv tak špatné, jako u Renaultu a Fiatu. Pokud bychom chtěli učinit závěr, tak vidíme, že Toyoty jsou nejvíce spolehlivé a podobně si vedou i ostatní japonské automobilky.

U evropských je to odlišné v tom, že spolehlivost se odlišuje model od modelu, až na výše zmíněný Fiat a Renault, u kterých jsou všechny modelové řady dosti poruchové.

Klepněte pro větší obrázek
V tabulce jsou zkoumány čtyř a pětileté vozy.
Číslo vyjadřuje počet vážných závad na 1000 vozů.

 

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků