Nejvíce poruchové vozy

Statistiky poruchovosti jednotlivých modelů patří mezi důležité faktory při koupi nového i ojetého vozu. Dřív se jim nepřikládal příliš velký význam, ale jejich důležitost se v poslední době prudce zvýšila. Jedním z nejobjektivnějších ústavů, který právě tyto statistiky zjišťuje, je německý automobilový klub ADAC.
Nejvíce poruchové vozy
Podle posledního výzkumu, který byl proveden v roce 2001 je situace v Německu následující:

To, že se téměř všechny modely Toyoty vejdou do první trojky v žebříčku nejspolehlivějších asi není příliš překvapivé, protože v tomto směru je Toyota už dlouhodobě na špici. Pro kupce ojetých vozů to znamená, že i přes vysokou cenu náhradních dílů této značky je koupě jejich modelů celkem výhodná, protože se s vozem příliš často do servisu nepodívají. Samozřejmě ale záleží na tom kterém voze.

Pro nás je nepříznivý stav, že v nižší střední třídě se Škoda Felicia umístila na konci tabulky, ze které vyplývá, že více poruchový je pouze Fiat Punto. Statistika samozřejmě nezahrnuje všechny modely dané třídy, ale vyskytují se zde nejběžnější modely na německých silnicích. Pokud se trochu více do tabulky podíváme, je jasné, že suverénně nejméně spolehlivé jsou vozy Fiatu a Renaultu, které vždy tabulku spolehlivosti uzavírají.

U Fiatu jde o věc relativně známou, kterou ale zatím nikdo neřeší, ale technici od Renaultu by se měli vážně zamyslet nad tím, jestli by se neměli zabývat i trochu něčím jiným, než designovou stránkou svých modelů. Poruchovost 48,1/1000 vozů u modelu Espace je opravdu hrozivá.

Méně příjemné je i zjištění, že vozy značky Volvo sice asi patří k velmi bezpečným, ale se spolehlivostí modelů je to o poznání horší, v každém případě ale nikoliv tak špatné, jako u Renaultu a Fiatu. Pokud bychom chtěli učinit závěr, tak vidíme, že Toyoty jsou nejvíce spolehlivé a podobně si vedou i ostatní japonské automobilky.

U evropských je to odlišné v tom, že spolehlivost se odlišuje model od modelu, až na výše zmíněný Fiat a Renault, u kterých jsou všechny modelové řady dosti poruchové.

Klepněte pro větší obrázek
V tabulce jsou zkoumány čtyř a pětileté vozy.
Číslo vyjadřuje počet vážných závad na 1000 vozů.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků