Nejvíce ojetin i nových automobilů se vozí do ČR z Německa

Podle statistik, které zveřejnilo Generální ředitelství cel, se do České republiky dovezlo za první pololetí roku 2003 bezmála 100 000 osobních automobilů. Poměr ojetých a nových vozů se přitom blížil 1:1. Nejvíce nových i ojetých aut zamířilo do České republiky z Německa (14 223 nových a 30 414 ojetých), což celkově znamená asi 45 % ze všech dovezených automobilů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: dovoz nových osobních automobilů do ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: dovoz ojetých automobilů do ČR (první pololetí 2003)

Za Německem následovala s větším odstupem Francie, ze které se dovezlo 21% automobilů. Podíly dalších zemí jsou již výrazně nižší (viz.graf). Co se vývozu týče, k 30. červnu 2003 se z České republiky vyvezlo přes 190 tisíc automobilů do šedesáti zemí světa. Největším odběratelem bylo Německo s 20 procenty, následované Polskem s 12 procenty a Velkou Británií s 10 procenty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: vývoz nových osobních automobilů z ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: vývoz ojetých automobilů z ČR (první pololetí 2003)

Polsko figuruje ve statistikách zároveň jako největší příjemce ojetých osobních automobilů z České republiky. Těch se však během prvního pololetí nedostalo za hranice více než 3000. Rozdíl mezi vývozem a dovozem nových osobních automobilů činí za první pololetí 2003 (v deklarovaných celních hodnotách) kladný výsledek ve výši 35,5 miliardy Kč. Ojeté vozy naopak vytvořily záporné saldo ve výši 2,3 miliardy Kč.

Tématu ojetin vs. nových vozů jsme se na Autorevue.cz věnovali také v pravidelné páteční diskusi (Vyplatí se koupit ojetinu), v níž se v tuto chvíli nachází 147 příspěvků.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků