Nejvíce ojetin i nových automobilů se vozí do ČR z Německa

Podle statistik, které zveřejnilo Generální ředitelství cel, se do České republiky dovezlo za první pololetí roku 2003 bezmála 100 000 osobních automobilů. Poměr ojetých a nových vozů se přitom blížil 1:1. Nejvíce nových i ojetých aut zamířilo do České republiky z Německa (14 223 nových a 30 414 ojetých), což celkově znamená asi 45 % ze všech dovezených automobilů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: dovoz nových osobních automobilů do ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: dovoz ojetých automobilů do ČR (první pololetí 2003)

Za Německem následovala s větším odstupem Francie, ze které se dovezlo 21% automobilů. Podíly dalších zemí jsou již výrazně nižší (viz.graf). Co se vývozu týče, k 30. červnu 2003 se z České republiky vyvezlo přes 190 tisíc automobilů do šedesáti zemí světa. Největším odběratelem bylo Německo s 20 procenty, následované Polskem s 12 procenty a Velkou Británií s 10 procenty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: vývoz nových osobních automobilů z ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: vývoz ojetých automobilů z ČR (první pololetí 2003)

Polsko figuruje ve statistikách zároveň jako největší příjemce ojetých osobních automobilů z České republiky. Těch se však během prvního pololetí nedostalo za hranice více než 3000. Rozdíl mezi vývozem a dovozem nových osobních automobilů činí za první pololetí 2003 (v deklarovaných celních hodnotách) kladný výsledek ve výši 35,5 miliardy Kč. Ojeté vozy naopak vytvořily záporné saldo ve výši 2,3 miliardy Kč.

Tématu ojetin vs. nových vozů jsme se na Autorevue.cz věnovali také v pravidelné páteční diskusi (Vyplatí se koupit ojetinu), v níž se v tuto chvíli nachází 147 příspěvků.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků