Nejvíce ojetin i nových automobilů se vozí do ČR z Německa

Podle statistik, které zveřejnilo Generální ředitelství cel, se do České republiky dovezlo za první pololetí roku 2003 bezmála 100 000 osobních automobilů. Poměr ojetých a nových vozů se přitom blížil 1:1. Nejvíce nových i ojetých aut zamířilo do České republiky z Německa (14 223 nových a 30 414 ojetých), což celkově znamená asi 45 % ze všech dovezených automobilů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: dovoz nových osobních automobilů do ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: dovoz ojetých automobilů do ČR (první pololetí 2003)

Za Německem následovala s větším odstupem Francie, ze které se dovezlo 21% automobilů. Podíly dalších zemí jsou již výrazně nižší (viz.graf). Co se vývozu týče, k 30. červnu 2003 se z České republiky vyvezlo přes 190 tisíc automobilů do šedesáti zemí světa. Největším odběratelem bylo Německo s 20 procenty, následované Polskem s 12 procenty a Velkou Británií s 10 procenty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo: vývoz nových osobních automobilů z ČR (první pololetí 2003)
Vpravo: vývoz ojetých automobilů z ČR (první pololetí 2003)

Polsko figuruje ve statistikách zároveň jako největší příjemce ojetých osobních automobilů z České republiky. Těch se však během prvního pololetí nedostalo za hranice více než 3000. Rozdíl mezi vývozem a dovozem nových osobních automobilů činí za první pololetí 2003 (v deklarovaných celních hodnotách) kladný výsledek ve výši 35,5 miliardy Kč. Ojeté vozy naopak vytvořily záporné saldo ve výši 2,3 miliardy Kč.

Tématu ojetin vs. nových vozů jsme se na Autorevue.cz věnovali také v pravidelné páteční diskusi (Vyplatí se koupit ojetinu), v níž se v tuto chvíli nachází 147 příspěvků.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků