Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Česká kancelář pojistitelů sestavila přehled okresů, ve kterých jsou registrována auta, jejichž řidiči způsobí nejvíce nehod. Čím je barva na mapě tmavší, tím je situace horší.
Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Pozor na řidiče z Prahy, Brna, Ostravy a okresů v příhraničním pásmu táhnoucím se na severozápadě Čech od Chebska, přes Karlovarsko a Mostecko až do okresu Děčín. Tak by mohlo znít varování, které vydá Česká kancelář pojistitelů. Ta zkoumala všechny nehody, po kterých pojišťovny v tuzemsku vyplácely náhrady škod ze zákonného pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinného ručení). 

Z jejích podkladů vyplývá, že v přepočtu na počet zde registrovaných vozidel způsobí nejvíce nehod právě řidiči z největších tuzemských měst. Konkrétně u aut s pražskou registrační značkou je to 450 způsobených škod na každých 10 000 registrovaných automobilů.

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Kupodivu ale příliš nezaostávají ani řidiči, kteří si auto přihlásili do provozu na úřadech v okrese Ústí nad Labem. Tam jde o počet 420 zaviněných nehod. Muži či ženy za jejich volanty tak bourali častěji než ti, kteří si auto zaregistrovali v Brně či Ostravě. Hned za nimi pak následovaly okresy Jablonec nad Nisou a Děčín.

Rozdíly mezi jednotlivými tuzemskými regiony jsou poměrně velké. Statistika ale ukazuje, že relativně nejméně často zaviňují nehody vozy z okresů Jindřichův Hradec a Žďár nad Sázavou, což je oblast jižních Čech a Vysočiny. Tam je to jen něco málo přes dvě stovky zaviněných nehod na deset tisíc registrací. 

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

Kancelář pojistitelů také sestavila žebříček zohledňující výši škod způsobených při nehodách. Zde drží "černého Petra" auta z okresů Litoměřice a Mělník. V jejich případech průměrná částka přesahuje 70 000 Kč a je tak více než dvojnásobná než v okresech Svitavy, Tábor a Prostějov.

Pojišťovny také zkoumaly, v jakém věku řidiči nejčastěji bourají. Opět došly k málo překvapivému závěru, že jde o lidi ve stáří 20-35 let. Muži zaviní tři čtvrtiny všech nehod, ženy pak zbývající čtvrtinu.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků