Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Česká kancelář pojistitelů sestavila přehled okresů, ve kterých jsou registrována auta, jejichž řidiči způsobí nejvíce nehod. Čím je barva na mapě tmavší, tím je situace horší.
Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Pozor na řidiče z Prahy, Brna, Ostravy a okresů v příhraničním pásmu táhnoucím se na severozápadě Čech od Chebska, přes Karlovarsko a Mostecko až do okresu Děčín. Tak by mohlo znít varování, které vydá Česká kancelář pojistitelů. Ta zkoumala všechny nehody, po kterých pojišťovny v tuzemsku vyplácely náhrady škod ze zákonného pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinného ručení). 

Z jejích podkladů vyplývá, že v přepočtu na počet zde registrovaných vozidel způsobí nejvíce nehod právě řidiči z největších tuzemských měst. Konkrétně u aut s pražskou registrační značkou je to 450 způsobených škod na každých 10 000 registrovaných automobilů.

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Kupodivu ale příliš nezaostávají ani řidiči, kteří si auto přihlásili do provozu na úřadech v okrese Ústí nad Labem. Tam jde o počet 420 zaviněných nehod. Muži či ženy za jejich volanty tak bourali častěji než ti, kteří si auto zaregistrovali v Brně či Ostravě. Hned za nimi pak následovaly okresy Jablonec nad Nisou a Děčín.

Rozdíly mezi jednotlivými tuzemskými regiony jsou poměrně velké. Statistika ale ukazuje, že relativně nejméně často zaviňují nehody vozy z okresů Jindřichův Hradec a Žďár nad Sázavou, což je oblast jižních Čech a Vysočiny. Tam je to jen něco málo přes dvě stovky zaviněných nehod na deset tisíc registrací. 

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

Kancelář pojistitelů také sestavila žebříček zohledňující výši škod způsobených při nehodách. Zde drží "černého Petra" auta z okresů Litoměřice a Mělník. V jejich případech průměrná částka přesahuje 70 000 Kč a je tak více než dvojnásobná než v okresech Svitavy, Tábor a Prostějov.

Pojišťovny také zkoumaly, v jakém věku řidiči nejčastěji bourají. Opět došly k málo překvapivému závěru, že jde o lidi ve stáří 20-35 let. Muži zaviní tři čtvrtiny všech nehod, ženy pak zbývající čtvrtinu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků