Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Česká kancelář pojistitelů sestavila přehled okresů, ve kterých jsou registrována auta, jejichž řidiči způsobí nejvíce nehod. Čím je barva na mapě tmavší, tím je situace horší.
Nejvíce bourají řidiči ze severozápadu Čech a velkoměst

Pozor na řidiče z Prahy, Brna, Ostravy a okresů v příhraničním pásmu táhnoucím se na severozápadě Čech od Chebska, přes Karlovarsko a Mostecko až do okresu Děčín. Tak by mohlo znít varování, které vydá Česká kancelář pojistitelů. Ta zkoumala všechny nehody, po kterých pojišťovny v tuzemsku vyplácely náhrady škod ze zákonného pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinného ručení). 

Z jejích podkladů vyplývá, že v přepočtu na počet zde registrovaných vozidel způsobí nejvíce nehod právě řidiči z největších tuzemských měst. Konkrétně u aut s pražskou registrační značkou je to 450 způsobených škod na každých 10 000 registrovaných automobilů.

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Vybíráme povinné ručení krok za krokem

Kupodivu ale příliš nezaostávají ani řidiči, kteří si auto přihlásili do provozu na úřadech v okrese Ústí nad Labem. Tam jde o počet 420 zaviněných nehod. Muži či ženy za jejich volanty tak bourali častěji než ti, kteří si auto zaregistrovali v Brně či Ostravě. Hned za nimi pak následovaly okresy Jablonec nad Nisou a Děčín.

Rozdíly mezi jednotlivými tuzemskými regiony jsou poměrně velké. Statistika ale ukazuje, že relativně nejméně často zaviňují nehody vozy z okresů Jindřichův Hradec a Žďár nad Sázavou, což je oblast jižních Čech a Vysočiny. Tam je to jen něco málo přes dvě stovky zaviněných nehod na deset tisíc registrací. 

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

V jakém autě jste pro ženy nejvíc sexy? Budete se divit

Kancelář pojistitelů také sestavila žebříček zohledňující výši škod způsobených při nehodách. Zde drží "černého Petra" auta z okresů Litoměřice a Mělník. V jejich případech průměrná částka přesahuje 70 000 Kč a je tak více než dvojnásobná než v okresech Svitavy, Tábor a Prostějov.

Pojišťovny také zkoumaly, v jakém věku řidiči nejčastěji bourají. Opět došly k málo překvapivému závěru, že jde o lidi ve stáří 20-35 let. Muži zaviní tři čtvrtiny všech nehod, ženy pak zbývající čtvrtinu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků