Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Tedy, ne na absolutní počet, ale poměrně proti ostatním autům. V zastoupení naftových motorů tak vede Evropa, ale těsně v závěsu je Indie. Pokud jde o hybridy, nejvíce jich v poměru k počtu aut jezdí v Japonsku, čistě benzínových aut je pak nejvíc v Číně.

Zajímavé je, že krom Evropy a Indie si naftu oblíbila už jen Jižní Korea. Všude jinde je nafta v osobních autech okrajovým palivem. Některé trhy dávají přednost biolihu vyrobenému z rostlinných produktů, zejména pak Brazílie a Argentina. Velké zastoupení biolihu je ale i v USA, v Evropě je obvyklý spíše ve Skandinávii.

Data zveřejnila společnost Bosch, která tak upozorňuje na to, že zejména pro Evropu bude velmi těžké snížit emise pevných čístic a oxidů dusíků na hodnoty požadované Evropskou komisí. Nejvíce škodlivých emisí totiž vychází právě z naftových motorů a pokud jde o pevné čístice, škodí i moderní přímovstřikové motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektřina Jiné
Evropa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Jižní Korea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazílie a Argentina 74 % <1 %   24 %      
Indie 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %
Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bosch dále předpokládá, že zatímco v Evropě bude podíl nových naftových aut stagnovat, v USA jejich obliba do roku 2018 vzroste na 10% podíl. Elektrická auta nemají příliš růžovou budoucnost, to se spíše prosadí hybridní pohon. Nyní se navíc pozornost obrací k vodíku a řidiči si stále více všímají pohonu na plyn (ať už LPG, nebo CNG).

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků