Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Tedy, ne na absolutní počet, ale poměrně proti ostatním autům. V zastoupení naftových motorů tak vede Evropa, ale těsně v závěsu je Indie. Pokud jde o hybridy, nejvíce jich v poměru k počtu aut jezdí v Japonsku, čistě benzínových aut je pak nejvíc v Číně.

Zajímavé je, že krom Evropy a Indie si naftu oblíbila už jen Jižní Korea. Všude jinde je nafta v osobních autech okrajovým palivem. Některé trhy dávají přednost biolihu vyrobenému z rostlinných produktů, zejména pak Brazílie a Argentina. Velké zastoupení biolihu je ale i v USA, v Evropě je obvyklý spíše ve Skandinávii.

Data zveřejnila společnost Bosch, která tak upozorňuje na to, že zejména pro Evropu bude velmi těžké snížit emise pevných čístic a oxidů dusíků na hodnoty požadované Evropskou komisí. Nejvíce škodlivých emisí totiž vychází právě z naftových motorů a pokud jde o pevné čístice, škodí i moderní přímovstřikové motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektřina Jiné
Evropa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Jižní Korea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazílie a Argentina 74 % <1 %   24 %      
Indie 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %
Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bosch dále předpokládá, že zatímco v Evropě bude podíl nových naftových aut stagnovat, v USA jejich obliba do roku 2018 vzroste na 10% podíl. Elektrická auta nemají příliš růžovou budoucnost, to se spíše prosadí hybridní pohon. Nyní se navíc pozornost obrací k vodíku a řidiči si stále více všímají pohonu na plyn (ať už LPG, nebo CNG).

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský