Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Tedy, ne na absolutní počet, ale poměrně proti ostatním autům. V zastoupení naftových motorů tak vede Evropa, ale těsně v závěsu je Indie. Pokud jde o hybridy, nejvíce jich v poměru k počtu aut jezdí v Japonsku, čistě benzínových aut je pak nejvíc v Číně.

Zajímavé je, že krom Evropy a Indie si naftu oblíbila už jen Jižní Korea. Všude jinde je nafta v osobních autech okrajovým palivem. Některé trhy dávají přednost biolihu vyrobenému z rostlinných produktů, zejména pak Brazílie a Argentina. Velké zastoupení biolihu je ale i v USA, v Evropě je obvyklý spíše ve Skandinávii.

Data zveřejnila společnost Bosch, která tak upozorňuje na to, že zejména pro Evropu bude velmi těžké snížit emise pevných čístic a oxidů dusíků na hodnoty požadované Evropskou komisí. Nejvíce škodlivých emisí totiž vychází právě z naftových motorů a pokud jde o pevné čístice, škodí i moderní přímovstřikové motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektřina Jiné
Evropa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Jižní Korea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazílie a Argentina 74 % <1 %   24 %      
Indie 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %
Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bosch dále předpokládá, že zatímco v Evropě bude podíl nových naftových aut stagnovat, v USA jejich obliba do roku 2018 vzroste na 10% podíl. Elektrická auta nemají příliš růžovou budoucnost, to se spíše prosadí hybridní pohon. Nyní se navíc pozornost obrací k vodíku a řidiči si stále více všímají pohonu na plyn (ať už LPG, nebo CNG).

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků