Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělskou pneumatiku na světě vyrobila firma Firestone. Má označení  DT23 a její rozměry jsou impozantní: má celkový průměr 2,32 metru, šířku 850 milimetrů a profilové číslo 75, přičemž je určena pro ráfek o průměru 42 palců (107 cm).

Klepněte pro větší obrázek
Pneumatika o hmotnosti 510 kg má nosnost 9,5 tuny při tlaku vzduchu 1,6 baru a rychlosti jízdy až 50 km/h.

Pneumatika DT23 používá novou technologii AD² (Advanced Deflection Design) společnosti Firestone, která v porovnání se standardními radiálními pneumatikami zvyšuje nosnost pneumatiky a zvětšuje styčnou plochu.

Větší styčná plocha poskytuje zemědělcům mnoho výhod. Traktory například vykonají práci na poli díky vylepšené trakci mnohem dříve, mají výrazně nižší spotřebu paliva. Těžké stroje také tolik nezhutňují obdělávanou půdu. A další předností je větší nosnost v porovnání se standardními radiálními pneumatikami při shodném tlaku vzduchu.

Největší zemědělskou pneumatiku na světě si budou moci prohlédnout návštěvníci veletrhu Agritechnica v Hannoveru ve dnech od 13. do 19. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázek
Firestone vyrábí obrovskou pneumatiku DT23 s rozměrem IF 850/75 R 42 v USA pro novou generaci těžkých traktorů s výkonem více než 368 kW (500 k).


 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků