Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělskou pneumatiku na světě vyrobila firma Firestone. Má označení  DT23 a její rozměry jsou impozantní: má celkový průměr 2,32 metru, šířku 850 milimetrů a profilové číslo 75, přičemž je určena pro ráfek o průměru 42 palců (107 cm).

Klepněte pro větší obrázek
Pneumatika o hmotnosti 510 kg má nosnost 9,5 tuny při tlaku vzduchu 1,6 baru a rychlosti jízdy až 50 km/h.

Pneumatika DT23 používá novou technologii AD² (Advanced Deflection Design) společnosti Firestone, která v porovnání se standardními radiálními pneumatikami zvyšuje nosnost pneumatiky a zvětšuje styčnou plochu.

Větší styčná plocha poskytuje zemědělcům mnoho výhod. Traktory například vykonají práci na poli díky vylepšené trakci mnohem dříve, mají výrazně nižší spotřebu paliva. Těžké stroje také tolik nezhutňují obdělávanou půdu. A další předností je větší nosnost v porovnání se standardními radiálními pneumatikami při shodném tlaku vzduchu.

Největší zemědělskou pneumatiku na světě si budou moci prohlédnout návštěvníci veletrhu Agritechnica v Hannoveru ve dnech od 13. do 19. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázek
Firestone vyrábí obrovskou pneumatiku DT23 s rozměrem IF 850/75 R 42 v USA pro novou generaci těžkých traktorů s výkonem více než 368 kW (500 k).


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků