Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělskou pneumatiku na světě vyrobila firma Firestone. Má označení  DT23 a její rozměry jsou impozantní: má celkový průměr 2,32 metru, šířku 850 milimetrů a profilové číslo 75, přičemž je určena pro ráfek o průměru 42 palců (107 cm).

Klepněte pro větší obrázek
Pneumatika o hmotnosti 510 kg má nosnost 9,5 tuny při tlaku vzduchu 1,6 baru a rychlosti jízdy až 50 km/h.

Pneumatika DT23 používá novou technologii AD² (Advanced Deflection Design) společnosti Firestone, která v porovnání se standardními radiálními pneumatikami zvyšuje nosnost pneumatiky a zvětšuje styčnou plochu.

Větší styčná plocha poskytuje zemědělcům mnoho výhod. Traktory například vykonají práci na poli díky vylepšené trakci mnohem dříve, mají výrazně nižší spotřebu paliva. Těžké stroje také tolik nezhutňují obdělávanou půdu. A další předností je větší nosnost v porovnání se standardními radiálními pneumatikami při shodném tlaku vzduchu.

Největší zemědělskou pneumatiku na světě si budou moci prohlédnout návštěvníci veletrhu Agritechnica v Hannoveru ve dnech od 13. do 19. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázek
Firestone vyrábí obrovskou pneumatiku DT23 s rozměrem IF 850/75 R 42 v USA pro novou generaci těžkých traktorů s výkonem více než 368 kW (500 k).


 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků