Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

28 komentářů

Mates Novotny
7. února • 21:51

Takze asi tak. Je to paskvil a ano, muze za to tezebni firma,ktera setri a snazi se o neco,co uz je davno vymyslene. Aby to mohlo na silnici, musi se z toho spousta veci sundat,tim padem je to komplikovane a nespolehlive. Ten podvozek uz byl u Drillmecu v italii,tam se to moc nepovedlo (rekl bych,ze talosi pochopili,ze rozumne to postavit nepujde) tak to zkusili u Streichera. Tatre to samozrejme muze byt jedno ale nemelo by. Jeden z tech stroju rajzuje po cizine a moc extra dobre jmeno tam nedela (skrze vysokou poruchovost) a hadejte komu? Tatre!

vzpomínka
8. února • 12:50

V ČR nějaké ty vrtné soupravy jsou občas vidět ze silnice I55 přes plot areálu MND u obce Lužice. Podle jejich web stránek mají několik souprav Bentec, ale i od dalších výrobců:
https://www.mnd-drilling.eu/cs/vrtani/seznam-vrtnych-... ...
https://www.mnd-drilling.eu/cs/pos/seznam-souprav-pro... ...
Podle těch stránek mají nějaké i od Streichera - MD 150 a MD 80. O podvozcích se tam ovšem nic nepíše, a ani podle těch fotek to nejde poznat. Občas tam v okolí stávají nějaké takové věže v polích třeba i několik týdnů či měsíců. Většina lidí stejně asi podle vzhledu nepozná ani to, co je to za soupravu, natož jak se asi přepravuje, jaké má ovládání či poruchovost, ... Že by běžní cizinci byli lepší znalci různých vrtných souprav a podvozků TATRA, než zdejší obyvatelstvo, je asi poměrně nepravděpodobné?

driller
8. února • 17:14

Paneboze a koho zajimaji lidi,co jezdi kolem? Tady jde o to,ze kdyz ta souprava nedke vrta,vetsinou je to pro nekoho a ten nekdo se zajima,co je to za stroj a v dnesni dobe internetu se informace sdili velmi rychle. Ja pracuji zrovna nahodou v MND a take jsem mel co docineni s temito stroji. Je to slatanina a nikdo to nechce. Kazdy radeji zrenovuje stare americko/rakouske stroje SBS Ideco. Protoze sice nemaji superodolny podvozek od tatry ale jako celek funguji a funguji bezchybne. Streicher je sracka a nezachrani to ani ta tatra

Zvědavec
9. února • 15:43

Když přece jen autorevue.cz je web o autech. O té vrtné soupravě na tom dlouhém podvozku od Tatry v článku celkem nic není. Dokonce ani v tom originálu na webu tatra.cz, ze kterého to asi bylo částečně převzato(?), o samotné nadstavbě příliš nepíšou. Asi proto, že to není jejich obor. Možná by to čtenáře či redaktory webu o autech asi ani moc nezajímalo podobně, jako asi vrtaře moc nezajímají lidi, co jen jezdí kolem. Ale když už sem píše příspěvky někdo, kdo se v tom asi opravdu vyzná - co je to tedy vlastně za nadstavbu na tom zatím nejdelším podvozku, jaký kdy Tatra vyrobila?

driller
9. února • 16:39

Jako nacionalistu me to stve,protoze to nedela Tatre opravdu dobre jmeno. Jen ostudu. Kdyz reknu,ze z mesice bylo treba dohromady kolikrat 7dni na opravy, tak jsem jeste ubral. Rika se,ze spatna reklama taky reklama. Spousta firem uvazuje o modernizaci sveho parku a presne tady mohla Tatra zabodovat. Jenze diky spolupraci s kolotocarema to od nich nikdo nechce a radsi upgraduje ty sve stare kousky. Jedna se o vrtnou vez, tzn. stozar s kladkostrojem a hydropohonama. vpodstate jerab,ktery umi jezdit hakem nahoru a dolu. na haku je zaveseno zarizeni,na ktere se srubuji trubky a to zarizeni s nimi toci. jednoduse receno: skladaci vrtacka na podvozku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zvědavec
11. února • 12:51

Původně zřejmě sídlili v Gommern, tedy na bývalém území NDR, ale pak se přesunuli do Bavorska, aspoň podle: http://www.energy-oil-gas.com/2013/09/17/streicher-dril... ...
Vypadá to, že dělali i něco s Mercedesem - https://images.app.goo.gl/oiRtULZtcyfp9m9f6...
Přímo na jejich stránkách nabízí i nějakou MD 250: https://www.streicher-drillingtechnology.de/en/reference-projects/dri... ... . Že by ten nejdelší podvozek od TATRY byl pro tu MD 250?
Ovšem v letáku https://bit.ly/3rJioOO... se píše mj. "... easy operations and simple maintenance". Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu? ;-)

Mirek st
6. února • 14:51

Opakovat reklamni clanek po x letech neni vubec vtipne a uz vubec to neni potrebne.
Pokud by mel byt clanek o pet let starem aute uzitecny, mel by obsahovat zkusenosti z provozu a zvlaste v pripade tak extremni delky a extremni konstrukce by to mohlo byt zajimave cteni

Jan A.K.
6. února • 15:30

Tak ty opravdu vtipny jsi.
Tohle zase pustili z Bohnic, bez debat .
Neskutecna benevolence - blazni na svobode.
Asi neni nebezpecny, je jen hloupy - hodne hloupy.

4. února • 19:39

Koukám, že zde píše samý expert a odborník s dobrou češtinou. Také jsem se zasmál.

Adam
4. února • 21:42

Není to špatny stroj

Mates Novotny
5. února • 7:57

Co se podvozku a motoru tyce, neni tomu co vytknout. Nicmene spoluprace s firmou Streicher (mimochodem vyrabi kolotoce) se mi nejevi,jako nejlepsi tah. Osobne jsem mel cest delat na dvou typech tehle mobilnich vezi (MD80 a MD150). Naprosto tragicke brzdy hlavniho vratku, zmatkoidni ovladani samotneho vratku a pouzite nektere komponenty,stavi tyhle stroje do skupiny "dodelej si sam" . A pritom v Nemecku existuje firma, ktera je spickou v oboru vyroby vrtnych souprav. Jmenuje se Bentec. Zrejme jsou oproti "kolotocarum" drazsi...

jean
5. února • 10:56

Tatra vyrába špecifický podvozok, ktorý sa hodí pod všelijaké píčoviny. A dodá ho hocikomu, kto si ho objedná.... Im môže byť jedno, že nadstavba je k hovnu, s tou nič nemajú, resp. ju vyrobia podľa želania zákazníka.

Mates Novotny
6. února • 9:30

To Jean: To jsi prave vedle jak ta jedle. Pokud mam znacku,spojovanou s kvalitou,tak si musim sakra vybirat,s kym budu spolupracovat. Neprodam to kazdemu,kdo si rekne.To si se*u pak do vlastniho brneni prece. Jak uz se tu pise, ma to velke loga Tatra a Streicher je nekde za kabinou a malym pismem. Takze pro 90 procent lidi je to Tatra. Super,prodam dva podvozky ale udelam si takovou reklamu,ze uz pak neprodam do tohodle odvetvi zadny,protoze to nikdo nebude chtit. Ano, to je fakt cesta, jenomze akorat tak do pekel

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Úvaha
6. února • 22:20

Těch podvozků pro vrtné soupravy prodala TATRA víc, i když ne s tolika nápravami, viz např.: https://www.atsjicin.cz/clanky/specialy-tatra-sto... ... (2x Streicher, 1x Upet) . Jednu takovou šestinápravovou Tatru s vrtnou nadstavbou jsem viděl i někdy před r. 2000 na Slovensku (asi TATRA GVS 3070 - viz https://www.poziadavka.sk/ponuky/ponuka-81639/Mobil... ... ).
Protože jsou to speciály, tak je asi celkem jedno, co si myslí 90% lidí. Důležité je, co chce zákazník. Že by si nějaká těžařská firma vybrala Tatru jako podvozek a rozhodnutí o dodavateli nadstavby nechala na dodavateli podvozku? To spíš bude obráceně, tedy těžař asi bude poptávat dodavatele mobilní vrtné soupravy, a ten by případně hledal subdodavatele podvozku?

Jan.A.K.
7. února • 6:55

Ty si nedáš pokoj .
Hloupost nad hloupost .
Twat nic víc

Úvaha
7. února • 9:16

Co přesně se Vám nezdá - to, že ty další TATRY s vrtnými nadstavbami vyrobeny nebyly?
Nebo, že si vrtař vybírá podle toho, co potřebuje primárně:
a) buď soupravu pro vrtání s nějakýmni parametry. Až pak, jak to dostat na místo, tedy pohon a podvozek?
b) primárně jak něco dostat na místo - tedy pohon a podvozek. Na tom, čím tam bude vrtat, mu až tak nezáleží a tak to nechá na výrobci náklaďáků?
Třeba tomu opravdu nerozumím. Tak napište svůj chytrý a odborný názor, jak je to správně, prosím.

Jan A.K.
5. února • 11:13

Pokud neco nefunguje a je na tom znak 'TATRA '' jako pr..e,tak je to pr..er .
Meli by si davat pozor,komu prodavaji. Lide vidi auto a nadstavbu jako celek.
Treba Toyota byla obvinena z napomahani terorismu jen pro Land Cruisery a Hiluxy pouzivane IS. I tohle je chory lidsky mozek schopen vytvorit .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
5. února • 16:22

to máš těžký. kdyby ISIL měla koncern, tak už nejsou...toyota se sama omluvila a vysvětlila to, jak to kupují.

oborník
4. února • 21:32

přesně tak hlupáčku..

.
4. února • 21:43

Obornik
To se ti povedlo ty odborníku

oborník
4. února • 23:15

to já vím to mě nemusíš říkat ty prázdná a falešná tečko

.
4. února • 23:22

Já jsem ta chytrá a inteligentní tečka

proti průmislu
4. února • 17:23

Prí sejim to roslomylo vejpůl, semse nasmáál!!!

petr r. (petrumr)
4. února • 19:01

haha, tak odšroubují rouru a dají novou, tys asi viděl fotku, jak tam dávali převodovku.

.
4. února • 19:40

Žádnou fotku neviděl, chtěl být vtipný

josephko
4. února • 18:39

A sdroj mate de?

Jan A.K.
4. února • 17:21

https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-medi... ...
Tady je pravda o teto impozantni TATRA
Autor si dopral hodne basnicke licence , jak jsme mohli cist

Inovace
4. února • 22:43

V této souvislosti se nabízí upravené přísloví: Opisování je matkou blbosti!

Doporučujeme

Články odjinud