Největší strašák při koupi ojetého elektromobilu prakticky neexistuje. Klíčový prvek se mění jenom zřídka

30 komentářů

Sud Hoven
7. května • 20:39

Mám Ev 6 let staré. Baterie 97% kapacity. 128000 km

Kuk Vykuk
4. května • 12:47

Ale fuj, todle nechtěli autodezoláti slyšet, že baterka moc zdegradovala a měnila se jen u 1,5 % EV ojetin a že je počítaná na 20 letou životnost. Každej autovypatlanec z internetu přece ví, že baterky jsou po 2 letech kaput a elektroauto už je neprodejný. Říkala to Máňa u nich v konzumu a vědí to všichni chlapi v hospodě a to je směroplatný. Ha ha ha. :)))

Milan
7. května • 20:42

Franta v nálevně co je u ožralejch dobrovolnejch hasičů říkal, že ty elektrošroty mají baterku už po roce kaput. On má jedničkovou oktáfku na hlínách on tomu rozumí Franta. V elektrickém autě teda ještě nejel má doma jen to oktáfku a traktor a volí SPD. Ale rozumí tomu.

Honimir
1. května • 21:39

Pro mě je u EV největší překážkou jejich rychlý vývoj. 10 let zpět do byly maličký křapy se směšným dojezdem. Teď je to o souboji 400V vs 800V, rychlý nabíjení... Každý měsíc nějaký zprávy o zázračných nových baterkách.Za mě se prostě vyplatí počkat a odkládat. Už jen za 2-3 roky budou EV někde dál.Ale posun u ICE? Není důvod čekat, už asi nic moc lepší nepřijde. Spíše bude ještě hůř.

Kuk Vykuk
4. května • 13:07

Už 10 let se píše vo zázračnej baterkách, ale ještě žádný nepřišli. Na to bych moc nespoléhal. Ha ha ha. :)))

Standa
30. dubna • 12:53

Ono jsem zvědav jestli někdo bude udávat historii nabíjení ono správným nabíjením lze kapacitu buď zničit nebo pozvolna snížit. Plno lidí dnes špatně nabyji mobil natož elektromobil .jenomže baterie v mobilu stojí málo u elektromobilů hodně

Milan
7. května • 20:45

" nabýjí" 🙏🙏🙏🙏🙏😵😵😵😵😵
Tak ty budeš velkej Ev expert 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

trader-krakra
1. května • 7:41

Ano
Správně se baterka nemá nabíjet do plna a nemá se nabíjet na rychlo nabíječce.

Jerry
30. dubna • 10:23

Vzodne i pro metropoli?????. Autor ma zvlastni predstavy.
Po skonceni pracovni doby se napriklad v Praze nahrne k temer neexistujicim verejnym nabijeckam rekneme 5000 aut. Kde a jak dlouho budou pane redaktore nabijet.predstavte si verejnou nabijecku treba s deseti stojany a bude jich po meste 20. K jedne se tak sjede treba najednou 50 aut. Pekna lajna. To aby nabijeci stanice byly na prostoru odpovidajicim velkym parkovistim aby vozy mely kde cekat nez na ne prijde rada. Posledni se na nabijecku dostanou k ranu. Celou dobu tam musi byt ridici a popojizdet. Opravdu idealni pro velka mesta pane redaktore

Kuk Vykuk
4. května • 13:04

Proč, někteří je nebíjej když parkujou v práci a 8 hodin nikam nejedou. Ty co maj elektrický flotily, jako třeba banky nebo policajti, maj auta i na vlastních nabíječkách po celou dobu. Časem bude normální nabíjet auto v práci a nikdo se nebude muset tahat po práci k nabíječce. 99,999 % elektromobilů se k nabíječce nebude muset tahat i beztak ty naivko. :P

mentol999
30. dubna • 13:16

Presne tak. Aj keby sa všetky pumpy v mestách v potom premenili na superchargery tak by to bolo zlé. Priemerné odbavenie tankujuceho je do 5 min. Aj keby sa tie autá nabijali za 20 min do plna,aj to by spôsobilo zápchy po mestách. Buď sa bude musieť dojazd zvýšiť 5X alebo prerobiť 80% parkovísk osadiť nabijackami. EAuto má zmysel keď máš dom alebo garáž.

pepka
29. dubna • 15:21

Ani slůfko o autech z Číny, které mají vyměnitelné baterie, a pomalu budují výměnné stanice v Evropě. Přijedu, za pět minut odjíždím s nabitou... to má budoucnost, baterii nevlastním

rembaz
7. května • 8:47

Keď sa nadtym trocha zamyslis, tak zistíš prečo vymeniteľné batérie nemajú zmysel.

Kuk Vykuk
4. května • 12:56

Nedostaneš baterii, jen si jí pronajmeš, to je dost rozdíl ty popleto. Ty žádnou baterku nevlastníš.

trader-krakra
1. května • 7:40

Ani slovo o čínských elekromobilech - já jsem eště žádný v ČR neviděl.

Kuk Vykuk
4. května • 12:59

Už se tu dávno prodávaj, například Dongfeng. Taky je u nás často Číňani testujou.

Jerry
30. dubna • 10:28

Za 5 minut odjizdis s nabitou a neznamou kapacitou. Za 30 minut zjistis, ze ti zbyva 60 km- a sup zpet pro jinou baterii. Je to podobne systemu konskych stanic v carskem Rusku. Tam se take menily " baterie/ kone", jenze byla jen jedna cesta a stanice co 40 km

Komik
1. května • 10:48

Výměnný systém má logiku, pokud provozovatel bude garantovat alespoň např. 85% kapacitu. Bude moci baterky nabíjet pomaleji a využívat přebytku proudu v síti, takže i zadarmo. Fungovat to bude ale jen při pronájmu baterie. Pokud si budu svou hyckat a mít 99% a při výměně dostanu výrazně horší, prodelam desítky tisíc. Na druhou stranu při pronájmu - pokud budou držet stejný standard baterky, mi auto jen tak nezestárne, protože budu mít třeba těch 85% jistých. Takže i 15 let staré bude mít parametry nového. Určitě se ten výměnný systém uchytí nejdřív u specialniho užití, jako taxíky nebo kurýři. Pro ně těch 130-200€ paušál není moc a pokud budou mít stanici někde v okolí, rychle se s tim sziji.. V ceně jsou tuším i nějaké vymeny +kWh.

webpaja
29. dubna • 10:36

Ano ano, velice správně, článeček o škůdkách je nedílnou součástí každodenní rutiny zde na garáži. Chlebodárce tleská ručičkami, malá Gréta řičí radostí, ale škůdka se i tak zanedlouho bude svojí ubohostí a sázkou na elektrokřápy smažit v pekle - kam ostatně odjakživa patří. Pěkný den všem škodomilům!

np300
29. dubna • 9:00

Menší náklady.... Brzdy vydrží víc... :-) Rychtero, jste LHÁŘ.

Kuk Vykuk
4. května • 12:54

A ty jsi jen hlupák co ví houno a ještě se s tím veřejně chlubíš. :)))

Jinými slovy
29. dubna • 7:23

1,5 procenta lidí to už nevydrželo a zbytek se smířil se sníženou kapacitou, protože se jim do toho prostě nechtělo tolik peněz investovat.

Kuk Vykuk
4. května • 12:53

Protože lidi se u vojetejch spalováků nikdy nesmířej se sníženým výkonem motoru a vždy ho vyměnej za novej… Oh wait oni se s tím smířej vždycky a měněj ho jen když je kaput a to nikdy za novej ale za další vojetej. Ha ha ha. :))))

trader-krakra
1. května • 7:39

Tak když mám 10 let starý elektromobil, tak mi přijde jako nesmysl do něj kupovat novou baterku, a sžiju se se sníženou kapacitou.

Pepíno
28. dubna • 21:32

To je tady zase propagace elektromobily,jděte vy pisálkové i s tou zasranou EU už jednou pro vždy do hajzlu🤮🤮🤮

Alf
29. dubna • 12:01

Vidím, že politikům v ČR tu jejich propagandu žereš i s navijákem. Pro ty přizdisráče je velmi snadné úplně vše přehodit na mýtický Brusel a ovce tomu rády věří. Kdyby jsi do toho začal pitvat, zjistíš, že tě hodili přes palubu tady. Koaliční i opoziční politici.

petr r. (petrumr)
29. dubna • 7:06

uklidni se, jenom škoda neuzná záruku když ti chybí nějaký razítko.

homer
1. května • 11:47

Razítko v elektronický evidenci servisních kontrol? Že se někdo z lakoty vysere na servis je jeho volba, automobilka se brání. K dokonalosti to dotáhla Mazda - ta neuzná na záruku vůbec nic.

Adyk
28. dubna • 20:15

Nemyslím si, že autobazary budou elektrosrágorky vykupovat. Budou u nich pouze na komisní prodej.

Petr
30. dubna • 13:17

To už se děje

Doporučujeme

Články odjinud