Největší nebezpečí českých silnic? Policejní vůz

Policie hrozí řidičům pro příští týdny maximální represí, začít by ale měla u sebe. Policejní prezidium totiž Hospodářským novinám sdělilo velmi zajímavou statistiku - za první pololetí loňského roku se zaměstnanci policie účastnili celkem 1 061 nehod, v prvním pololetí roku 2007 havarovalo dokonce 1 242 policejních vozů. Každý rok tak na českých silnicích nabourá okolo 2 200 policejních aut, což je neuvěřitelně vysoké číslo.

Dáme-li si tuto statistiku do souvislostí, zjistíme, že řidič policejního vozu je mnohonásobně nebezpečnějším než řidič běžný. Policie aktuálně jezdí necelými 9 000 vozy a 2 200 nehod ročně při tomto počtu znamená, že je každý rok nabouráno téměř 25 procent všech policejních aut. V České republice je přitom registrováno 4 400 000 aut a kdyby se 25 procent z nich mělo stát účastníkem nehody, znamenalo by to téměr 1 100 000 nehod ročně, reálně se jich přitom loni stalo 160 000, tedy necelá čtyři procenta. Rozdíl je to tak obrovský, že i kdyby čtvrtina českých aut nikdy nevyjela a čtvrtina nehod nebyla zaznamenána ve statistikách, pořád budou čeští řidiči proti policistům hotovým ztělesněním beránků za volantem. Naproti tomu policisté jsou zjevně nejnebezpečnější rozpoznatelnou skupinou řidičů. Těžko bychom tak velkou nehodovost našli u jakékoli jiné skupiny, kterou je možné už z dálky rozeznat podle vozu zářícího v disco stylu s hrdými nápisy typu pomáhat a chránit na bocích.

Z takové pozice se policisté odvažují označit současnou nehodovost za vysokou a řidiče chtěji s arogancí sobě vlastní usměrňovat k lepšímu chování? Troufalé.

Zmíněná statistika ovšem překvapí leda věčné optimisty. Slyšel jsem, jak to policisté mají těžké, že se přirozeně vystavují vyššímu riziku a jejich jízda prostě nemůže být tak bezpečná. Nesmysl, důvodem je jen jejich neschopnost a hloupost. Dnes a denně vídáme a slýcháme, jak se policisté nechovají rozumně a rozvážně. Spousta z nich jedná naprosto primitivně a raději si hraje na drsné osamělé bojovníky, kteří piráta silnic bez ohledu na rizika sami dohoní a zloděje prchájícího v autě stejně bezohledně sami rozstřílejí. A činí tak bez dostatečných schopností a zkušeností. Mnozí z nich tak při výkonu své služby své okolí spíše ohrožují, nečiní jej bezpečnějším. Jedné z nejviditelnějších absurdit chování české policie jsme se již poněkolikáté věnovali docela nedávno a to je opravdu jen médii zviditelněná špička ledovce. Takto jednající policisté nemohou ze statistik nehodovosti odejít s lepší bilancí.

Pozoruhodné je, že na otázku, proč policisté tak často havarují, neumí Policejní prezidium odpovědět. Příčiny dopravních nehod vlastních zaměstnanců totiž na prezidiu nesledují. Výborně, to je opravdu uvědomělý boj za bezpečnější silnce. Pánové, zkuste si před dalším kázaním zamést před vlastním prahem, jinak budete i za volanty sebelepších aut svému okolí leda pro smích...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků