Největší lákadla pro zloděje? Škodovky a německé vozy

Největší lákadla pro zloděje? Škodovky a německé vozy

Počet odcizených aut v Česku každoročně klesá, tento trend však těžko nechává motoristy v klidu. Obavy o své miláčky by měli mít hlavně majitelé luxusnějších německých automobilů, kteří parkují v anonymitě velkých měst, zejména Prahy. Největší zájem zlodějů se ale logicky zaměřuje na škodovky, kterých postává v ulicích a na parkovištích nejvíc.

Většina ukradených aut je rychle rozmontována a končí na náhradní díly. Jiná po čase zmizí v zahraničí - většinou v Polsku nebo zemích bývalého SSSR. Některá lupiči zase prodají hodně pod cenou domácím zájemcům. Dlouhodobě se ukazuje, že nejlepší ochranou vozidel je kombinace mechanického a elektronického zabezpečení a parkování v garáži.

Proč policie mlží?

Policie ČR se ke zveřejnění přesnější statistiky postavila vyhýbavě. „Konkrétní čísla o krádežích neposkytujeme. Nebylo by to ani objektivní, protože data, která využíváme, jsou zaměřována i na něco jiného, než je odcizování nebo její prevence,“ sdělila AutoRevue.cz tisková mluvčí policejního prezídia Veronika Hodačová. „Obecně lze ale povědět, že se nejvíc ztrácejí vozidla koncernu Volkswagen, mezi nimiž převládají vozy značky Škoda. Za nimi pak následují auta francouzské výroby. Víc k tomu není možné říct,“ dodala policistka.

Leccos se dá vyčíst ze statistik pojišťoven. U nich jsou ale čísla zkreslená podle toho, s jakými auty lidé do které pojišťovny zamíří. Například za loňský rok bylo v ČSOB Pojišťovně hlášeno 483 krádeží. Z toho představovaly nadpoloviční většinu škodovky (192) a volkswageny (72). Na dalších místech se s velkým odstupem „umístily“ značky Citroën (20), Ford a Audi (po 17) a Renault (16). Vysoko stály i Mercedes a BMW. Na opačném konci tabulky se objevily asijské automobilky.

Nízká objasněnost se nemění

„Co se týká odcizování podle jednotlivých značek, je tato tendence více méně ´stabilní´. Podle našich statistik se dlouhodobě a nejčastěji kradou právě škodovky a volkswageny,“ vyslovil se pro AutoRevue.cz tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata. „Potěšitelným faktem zůstává, že se celkový počet odcizených vozidel trvale snižuje. Domníváme se, že způsoby zabezpečení aut proti krádežím, jsou na stále vyšší úrovni, lidé si uvědomují, že se vyplatí do nich investovat.“

Úbytek krádeží automobilů potvrdil i policejní zdroj z Královéhradecka. Loni se tam počet krádeží snížil oproti roku 2009 o 24 procent, došlo zde k nejmenšímu počtu krádeží aut od roku 2000. Podobná čísla zveřejnila i Praha. Předloni v ní zmizelo o 265 aut více než loni. To jsou jistě potěšitelné údaje, jenže pachatelé jsou stále o krok napřed. Dokazuje to skutečnost, že sami policisté přiznávají pouhou dvacetiprocentní objasněnost těchto kriminálních činů.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků