Největší Kia Magentis má novou tvář

Model Magentis byl vlajkovou lodí značky Kia od svého uvedení na trh v roce 2000. Je to první vůz Kia na společné platformě s populární Sonatou firmy Hyundai, což umožnila fúze obou společností. Původně byl navržen pro korejský trh a měl za úkol nahradit Clarus a povznést značku Kia do segmentu středních vozů.
Největší Kia Magentis má novou tvář

K dnešnímu dni se prodalo okolo 180 000 vozů po celém světě, z toho 38% v zahraničí. Nový Magentis je určen pro manželské páry a rodiny se středními až vyššími příjmy. Typický zákazník by měl být ve věku asi 40-50 let, přičemž 50% z nich by měli tvořit muži. Vůz je vyráběn v závodě Hwasung u Soulu a jeho roční výroba je plánována na 130 000 ks. Jméno Magentis je vytvořeno spojením dvou anglických slov „magnificent“ (skvostný, nádherný) a „gentle“ (urozený, vznešený).

Zvenku trochu retro

Nová svislá mřížka masky chladiče je chromovaná a nese uprostřed plasticky zvýrazněný oválný znak Kia, který dominuje čelnímu pohledu. Mřížku masky chladiče rámují hluboce odsazené linie kapoty, splývající plynule od sloupků A, což vše dodává předku vozu dojem prostornosti, masivnosti a síly. Dvojité skupinové světlomety tvarované ve stylu retro obsahují na vnitřní straně lehce eliptická světla s většími, mnohoúhelníkovými skupinovými světly, zahrnujícími odbočovací světla, obtáčející hranu blatníku.
Pohledu na záď dominují skupinová světla s perleťovým efektem.

Interiér ladí křivkami se zvenějškem

Stylistické řešení interiéru využívá plavné linie, jimiž se vyznačuje řešení exteriéru a podtrhuje je jemně zaoblenými křivkami a plynulým zaoblením hran. Povrchová úprava kombinující dřevo a leštěný kov dodává interiéru punc kvalitní ruční řemeslné práce.

Sedadla nového magentisu byla přepracována, aby poskytovala větší pohodlí a podporu lidem všech postav a velikostí. Sedadlo řidiče je nastavitelné v osmi polohách, sedadlo spolujezdce je posuvné vpřed a vzad a je sklopné. Ve verzi s motorem 2.5 jsou vyhřívaná přední sedadla již ve standardu. Zdokonalena byla i zadní sedadla, která dostala čalounění z pěnové hmoty o větší hustotě, což poskytuje větší pohodlí a lepší podporu.

Nový Magentis je výrazně prostorný. Prostor pro nohy má vpředu 1100 mm a vzadu 920 mm.  Světlá výška ve svislém směru činí vpředu i vzadu 955 mm, což poskytuje dostatečný prostor jak pro řidiče, tak i pro ostatní cestující.

Zavazadelník magentisu má velmi dobře využitelný objem 479 litrů, je vybaven háčky a sítí na zavazadla, která zabraňují pohybu zavazadel při jízdě (standard s motorem 2.5).

Dva agregáty

Základní pohonnou jednotkou je motor o objemu 2,0 litru 16V DOHC se zdokonalenou provozní ekonomií a vylepšenými parametry. Dosahuje výkonu 136 k a točivý moment 180 N.m. Silnější verzí je pak šestiválcový motor o objemu 2,5 litru DOHC. Dosahuje výkonu 168 k a točivý moment je 230 N.m.

Motory se dodávají s pětistupňovou manuálně řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Nový magentis je vybaven zdokonaleným systémem ABS, který ovládá kotoučové brzdy na přední i zadní nápravě a obsahuje elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a systém kontroly trakce TCS

Ceny nahoru nešly

  • Kia Magentis 2,0 SE 16V - 549 980 Kč
  • Kia Magentis 2,5 SE V6 - 629 980 Kč

Z porovnání výše uvedených cen a výbav původního a nového faceliftovaného modelu je zjevné, že cena modernizovaného provedení není, ale naopak byla korigována směrem dolů.

Motor 2,0 16V 2,5 V6
Převodovka MT AT MT AT
Motor Řadový zážehový čtyřválec Zážehový šestiválec do V
Zdvihový objem (cm3)

1997

2493

Největší výkon kW/ot

100/6 000

123/6 000

Největší točivý moment N.m/ot

184/4 500

234/4 000

Délka (mm)

4 730 x 1 820 x 1 410

Objem zavazadlového prostoru (l)

479

Max.rychlost (MT/AT) 207 195 214 209
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,5 11,9 8,5 8,8
Spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l/100km) 12,1/ 6,6/ 8,6 13,1/ 7,0 /9,3 13,4/ 6,7 /9,2 14,9/ 7,8 /10,4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků