Největší flotilu elektrobusů na světě mají v Číně. Jedno město jich má 16.000!

Elektrifikaci veřejné dopravy dokončili v jednom z největších čínských měst dva roky před plánovaným termínem.
Největší flotilu elektrobusů na světě mají v Číně. Jedno město jich má 16.000!

Pokud se chcete po městě Šen-Čen v Číně dopravovat veřejnou dopravou, nastoupíte se stoprocentní jistotou do autobusu na elektrický pohon.

Dokončit elektrifikaci této městské služby se tu podařilo dva roky před plánovaným termínem. Nestačilo k tomu ale pár desítek, či stovek nových vozidel. Město totiž muselo nakoupit přes šestnáct tisíc (ano, skutečně 16.000 elektrobusů). Pro srovnání - v Hradci Králové budou mít letos největší tuzemskou flotilu elektrických autobusů a bude čítat celkem 10 (!) takových vozů.

Aby autobusy mohly jezdit, bylo samozřejmě nutno vybudovat příslušnou dobíjecí infrastrukturu. Na 510 stanicích tak vybudovali celkem 8000 přípojek pro dobíjení. To znamená, že polovina z vozového parku se může dobíjet a druhá polovina pak po městě vozí cestující.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Číňané již také stihli spočítat, jaký přínos toto rozhodnutí bude mít. Každý rok se tak podaří ušetřit 345.000 tun ropného paliva a emise oxidu uhličitého se sníží o 1,35 milionu tun.

Teď jsou na řadě vozy taxislužby na území tohoto města. Již nyní jich elektromotor pohání více než 60 procent a Zheng Jingyu, který zastává post vedoucího oddělení veřejné dopravy v Šen-Čenu, doufá, že stoprocentního podílu se podaří dosáhnout nejpozději v roce 2020.

Šen-Čen, který leží v deltě Perlové řeky na jihu Číny,  je v současnosti jedno z nejrychleji rostoucích měst na světě. Je zde totiž zřízena speciální ekonomická zóna, která měla přilákat investory z blízkého Hongkongu. A to se skutečně podařilo.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Ještě v roce 1979 zde žilo pouze několik tisíc obyvatel, kteří se živili převážně rybolovem. Po rozhodnutí o zřízení ekonomické zóny se počet obyvatel rychle zvětšoval až dosáhl současného počtu 12 milionů. Sídlí zde řada celosvětově významných firem, mezi nimi například rovněž elektronický gigant Huawei.

S obrovským ekonomickým rozvojem ale souvisela devastace životního prostředí. Proto vedení města rozhodlo již před několika lety rozhodlo, že neekologické autobusy nahradí v systému veřejné dopravy elektrické dopravní prostředky.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků