Největší bizár motorsportu se jmenuje 24 Hours of LeMons. Nic horšího nenajdete

Že je destrukční derby v „Horní dolní“ bizár? Tak to jste ještě neviděli tohle.

Každý rok se poblíž francouzského městečka Le Mans uskuteční na okruhu La Sarthe největší motoristické klání na světě. Po trati krouží ti nejlepší jezdci na světě ve svých extrémně vypilovaných závodních vozech po dobu 24 hodin, přičemž si úplně všichni sáhnou na dno. Po celém dni závodění pak vzejde vítězný tým, který může po právu bujaře oslavovat. Tak přesně to je Le Mans.

A nyní si představte jiný scénář: Každý rok se v Americe, a od roku 2016 i v Austrálii a na Novém Zélandu, sejde obrovská parta nadšenců, podivínů, sedláků a všemožných dalších existencí, kteří mezi sebou taktéž bojují na okruhu po dobu 24 hodin, jenže místo špičkových vozů se po trati pohybují s banány, psy, kuřaty a auty z vrakoviště.

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Zní vám to jako parodie? Tak to máte pravdu. Závod 24 Hours of LeMons je parodie na slavný závod Le Mans. Těší se obrovské popularitě a i když vypadá jako neskutečný punk, má svá jasně daná pravidla. Maximální cena zakoupeného vozu na závod se totiž musí pohybovat do částky 500 dolarů (11.000 korun).

V případě, že závodní vůz částku přesáhne, nastoupí na start s určeným počtem trestných kol. Dále je potřeba vůz vybavit alespoň nějakou závodní klecí, závodním sedadlem a hasicím přístrojem. Závodník musí mít na hlavě helmu a ochranu krční páteře.

Skoro 300 km/h po veřejné komunikaci. I takhle se dříve trénovalo na Le Mans

Skoro 300 km/h po veřejné komunikaci. I takhle se dříve trénovalo na Le Mans

Samostatné závodní vozy jsou kategorie sama pro sebe. Povoleny jsou totiž téměř jakékoliv úpravy zevnějšku. Není tak problém vidět až bizarně extrémní úpravy. Auto ve tvaru banánu? Křídlo vysoké dva metry? Nic není problém. Hlavní je tady přítomnost ochranných pomůcek, vejít se do limitu pět set dolarů a vydržet to za volantem 24 hodin.

Závod se těší obrovské popularitě a získal dokonce i zápis v Guinessově knize rekordů, za největší počet účastníků na trati, když se při jednom klání sešlo 216 aut. Účastnit se této taškařice, kde se lidové tvořivosti meze nekladou, můžete samozřejmě i vy. Jen je to pro evropského nadšence poměrně daleko.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků